Nike.com - anulowanie zamówienia - Forum Prawne

 

Nike.com - anulowanie zamówienia

Witam, W ostatnich dniach miała miejsce bardzo ciekawa sytuacja w oficjalnym sklepie Nike - store.nike.com. B��d na stronie Nike, buty za 85zl ) 21.06.2014 - Forum | GRY-Online.pl Od godziny na nike.com jest błąd i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-06-2014, 21:28  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Nike.com - anulowanie zamówienia

Witam,

W ostatnich dniach miała miejsce bardzo ciekawa sytuacja w oficjalnym sklepie Nike - store.nike.com.

B��d na stronie Nike, buty za 85zl ) 21.06.2014 - Forum | GRY-Online.pl
Od godziny na nike.com jest błąd i wszystko... - yuuneko - Wykop.pl
#pokazzakupy hahaha dzięki #nike za promocję (... - kaczmar119 - Wykop.pl

Nikt nie wiedział, czy jest to błąd czy celowe działanie firmy, ale na stronie można było kupić niektóre modele w odpowiedniej kolorystyce za 1/4 ceny.

Zakupy zostały zrobione. Pieniądze z konta pobrane (zaznaczam, pieniądze zeszły z konta), mail potwierdzający transakcje wysłany.

Cytat:
Hi -------,
Thank you for your order. Details are below. We'll email you when your order ships.
We ship items as soon as they're ready, so you might receive more than one shipment (at no extra charge, of course). Your bill will show each shipment separately.
We recommend hanging onto this email until you've received everything in your order. And feel free to contact us with any questions.
Thanks again,
Nike.com
Zamówienie miało miejsce w piątek. W dniu dzisiejszym (poniedziałek) nike.com wystosował do mnie następującą wiadomość:

Cytat:
Szanowna Pani / Szanowny Panie,

W Nike.com wysoce cenimy zaufanie, jakim nas Pani/Pan darzy, jako dostawców produktów Nike. Kiedy dochodzi do błędu, ryzykujemy utratę tego zaufania i chcemy jak najszybciej naprawić zaistniałą sytuację.

W wyniku awarii systemu na stronie Nike.com nastąpiło błędne przeliczenie cen niektórych produktów , w związku z tym niestety nie możemy przyjąć Pani/Pana zamówienia (EO----------). Obecnie pracujemy nad przywróceniem funkcjonalnosci serwisu Nike.com. Poinformujemy Pania/Pana w odrebnej wiadomosci, kiedy serwis bedzie ponownie dostepny.

Chcąc wynagrodzić Pani/Panu powstałą niedogodność, prosimy o przyjęcie poniższego kodu promocyjnego 20% rabatu oraz Przesylka przyspieszona, który będzie Pan/Pani mógł/mogła wykorzystać przy następnym zamówieniu na Nike.com po przywróceniu funkcjonalności systemu.
Na ile sklep może tak sobie zrezygnować z zamówienia? Powtarzam, że jest to oficjalny sklep NIKE.COM i sądziłem, ze przyjmą błąd na klatę, realizując zamówienia. Czy jest jakieś prawo, które chroni konsumenta przed tego typu działaniem?
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 21:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Cytat:
Nikt nie wiedział, czy jest to błąd*
Wszyscy wiedzieli, ze to blad, bo z cen w euro przechodzi sie na zlotowki 1:1.
Sklep ma prawo tak postapic.
 
23-06-2014, 21:42  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Nie ma tu niczego sprzecznego z prawem.
hatchet jest off-line  
23-06-2014, 21:47  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Transakcja została zawarta. Pamiętam mnóstwo sytuacji, w których allegrowicze nie chcieli sprzedać przedmiotów kupionych za zbyt małe pieniądze i koniec końców okazywało się, że muszą to zrobić.
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 21:48  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Poza tym, wielokrotnie na forum pojawiają się tego typu sytuacje i za każdym razem ktoś doświadczony wskazuje, że prawo jest po stronie konsumenta i sprzedawca nie ma prawa postąpić w ten sposób. Dlaczego tym razem tak nie jest?
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 21:49  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Cytat:
Napisał/a Monte12 Zobacz post
Transakcja została zawarta. Pamiętam mnóstwo sytuacji, w których allegrowicze nie chcieli sprzedać przedmiotów kupionych za zbyt małe pieniądze i koniec końców okazywało się, że muszą to zrobić.
Mylisz sytuacje.
 
23-06-2014, 21:52  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Możesz rozwinąć myśl?
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 21:54  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Cytat:
Napisał/a Monte12 Zobacz post
Możesz rozwinąć myśl?
Przeczytaj regulamin nike.com
 
23-06-2014, 22:04  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Nie specjalnie mi to pomogło. Znalazłem wątek, który prezentuje zupełnie inne podejście do tematu.

http://forumprawne.org/nowe-technolo...ternetowy.html

Czekam dalej na pomoc
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 22:10  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Cytat:
Nie specjalnie mi to pomogło
A na pewno przeczytales?
 
23-06-2014, 22:21  
Monte12
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

2.3 Our right to reject your order or cancel a Contract.
Fulfillment of all orders on the Website is subject to availability. We explicitly reserve the right not to accept your order for any reason. We also reserve the right to cancel a Contract by written notice to you in the following situations, without being liable for any damage or costs other than repayment of any amount received from you in relation to the Contract we have cancelled:
- the product is not available / in stock;
- your billing information is not correct or not verifiable;
- your order is flagged up by our security systems as an unusual order or an order susceptible to fraud;
- your bank transfer payment is not received within 12 calendar days after acceptance of your order;
- we have reason to believe you are under 16;
- we have reason to believe that you are a reseller;
- there was an error in the price displayed on the Website;
- we could not deliver to the address provided by you;
- due to an Event Outside Our Control (see art. 10 below); or
- in the event of misspelling, pricing or other errors or mistakes in the Website information.

Dalej próbuję się dowiedzieć, czy firma może sobie od tak o napisać o tym w regulaminie i stwierdzić, że nie realizują zamówienia, bo to był błąd. Nie można się od tego jakkolwiek odwołać? W końcu przyjęli już płatność.
Monte12 jest off-line  
23-06-2014, 22:28  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Moze.
 
23-06-2014, 22:32  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Oczekujesz odpowiedzi na zadane pytanie czy takiej, która będzie po Twojej myśli i pozwoli na zakup, pomimo świadomości, że był to błąd ze strony sklepu?
hatchet jest off-line  
23-06-2014, 22:47  
thepolishkiller
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Cytat:
Napisał/a Monte12 Zobacz post
2.3 Our right to reject your order or cancel a Contract.
Fulfillment of all orders on the Website is subject to availability. We explicitly reserve the right not to accept your order for any reason. We also reserve the right to cancel a Contract by written notice to you in the following situations, without being liable for any damage or costs other than repayment of any amount received from you in relation to the Contract we have cancelled:
- the product is not available / in stock;
- your billing information is not correct or not verifiable;
- your order is flagged up by our security systems as an unusual order or an order susceptible to fraud;
- your bank transfer payment is not received within 12 calendar days after acceptance of your order;
- we have reason to believe you are under 16;
- we have reason to believe that you are a reseller;
- there was an error in the price displayed on the Website;
- we could not deliver to the address provided by you;
- due to an Event Outside Our Control (see art. 10 below); or
- in the event of misspelling, pricing or other errors or mistakes in the Website information.

Dalej próbuję się dowiedzieć, czy firma może sobie od tak o napisać o tym w regulaminie i stwierdzić, że nie realizują zamówienia, bo to był błąd. Nie można się od tego jakkolwiek odwołać? W końcu przyjęli już płatność.
Jak ma się to do faktu, że ten zapis zgodnie z rejestrem klauzul niedozwolonych jest zabroniony?
thepolishkiller jest off-line  
23-06-2014, 22:53  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Nike.com - anulowanie zamówienia

Ktory zapis? I z ktorym konkretnie rejestrem?
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam, złożyłem we wtorek zamówienie w sklepie media expert na smartfona, którego nie mieli na stanie. Pan zamówił on-line smartfon i powiedział że...
§ anulowanie opłaconego zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam Państwa. Bardzo proszę o radę dotyczącą moich praw, poniżej opisuję sytuację : 26.09.2012 r. złożyłam zamówienie w sklepie internetowym...
§ Opłaty za anulowanie zamówienia usługi w internecie (odpowiedzi: 9) Witam po raz pierwszy. Mam taki problem. 3 dni temu zamówiłam i zapłaciłam w internetowej drukarni druk ulotek. Próbowałam 2-krotnie wgrać według...
§ Anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam w czwartek wysłałam do firmy która zajmuję się produkcją kartonów aby wysłali mi ofertę bo chce kupić kartony. Napisałam, że chciałabym...
§ anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 6) Witam! W jednym z internetowych sklepów złożyłem zamówienie na laptopa po niezwykle atrakcyjnej cenie, jak się później okazało cena została błędnie...
§ anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam, ponieważ nie mam doświadczenia ani dostatecznej wiedzy w interpretacji prawa a czuje się oszukana postanowiłam zapytać się Was czy słusznie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:02.