Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe - Forum Prawne

 

Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

Witam Sprzedawca (przedsiębiorca) wystawił kask motocyklowy na allegro za cenę 250zł z wysyłką gratis. Niestety gdy chciałem go kupić, aukcja już się zakończyła. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy, czy może wystawić aukcję ponownie. Otrzymałem odpowiedź, że, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-07-2014, 15:11  
dżordż55
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

Witam
Sprzedawca (przedsiębiorca) wystawił kask motocyklowy na allegro za cenę 250zł z wysyłką gratis. Niestety gdy chciałem go kupić, aukcja już się zakończyła. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy, czy może wystawić aukcję ponownie. Otrzymałem odpowiedź, że, on nie ma możliwości wystawiania aukcji i musiałbym czekać kilka dni na wystawienie, ale mogę kupić ten kask w ich sklepie internetowym za tą samą cenę, również z wysyłką gratis (w sklepie internetowym cena wynosiła 300zł + 20zł wysyłka). Dnia 03.06.2014 zamówiłem więc kask w sklepie internetowym, a w polu "UWAGI" napisałem, że według ustaleń z pracownikiem ich firmy cena kasku ma wynosić 250zł + wysyłka gratis. Następnego dnia otrzymałem telefon z informacją, że kasku w tym malowaniu już nie mają, ale mogą wysłać ten sam model w innych barwach - zgodziłem się. Następnego dnia otrzymałem zamówiony kask. Na fakturze (zamawiałem jako osoba cywilna) istnieje zapis, że kask kosztował 230zł, a wysyłka 20zł. Łącznie 250zł.

Pierwsze co zauważyłem - brakowało deflektora (taki gumowy nosek)- pomyślałem, że przeżyję . Założyłem kask, i nim zdążyłem otworzyć drzwi od domu cały wizjer zaparował. Na ich stronie nie jest napisane, że wizjer posiada antifog (warstwa zapobiegająca parowaniu), ale na stronie producenta już tak. Ostatnio zaczął szwankować mechanizm otwierania wizjera. Otwierając go, lewa część szybki wyskakuje z mechanizmu i przez to zamykając szybkę zostaje szczelina, przez którą wieje wiatr w oczy.

Chciałbym złożyć reklamację na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową. W regulaminie na stronie sklepu internetowego istnieje zapis:

Materiały publikowane w serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 (Dz. U. Nr 16, poz. 93).

Czy w takim wypadku przysługuje mi prawo reklamacji na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową?

W punkcie "Wymiana i zwroty." stnieje również zapis:

W przypadku zwrotu towaru sklep zwraca Klientowi sumę pieniędzy równą wartości jedynie zwracanego produktu nie wliczajac kosztów przesyłki.

oraz

Jeżeli Klient otrzymał produkt drogą wysyłkową bez naliczonych kosztów wysyłki, czyli tkz. przesyłka w cenie produktu, po czym skorzystał z prawa zwortu produktu, wartość kwoty przelewu za zwrócony towar będzie pomniejszona o koszt wysyłki, który został poniesiony przez firmę Moto-akces., dostarczając klientowi produkt na swój koszt. Powyższe jest uargumentowane brakiem zarobku na zwróconym towarze i co za tego wynika, brak zysku na pokrycie kosztów przesyłki. Klient w pełni akceptuje nasze prawo do potrącenia kwoty w momencie złożenia zamówienia.

W Waszym poradniku konsumenta jest jednak napisane:
Sprzedawca w przypadku naprawy, zwraca Konsumentowi wszelkie koszty, jakie poniósł, w szczególności: koszty demontażu, dostarczania (w praktyce oznacza to, że Sprzedawca ponosi koszt transportu towaru do niego jak i od siebie do Konsumenta), robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

W punkcie "Reklamacje." jest zapis:

Koszty dostarczenia produktu do naszej firmy ponosi Klient.

Czyli sprzedawca musi mi zwrócić koszty wysyłki do reklamacji jak i z reklamacji do mnie? Czy przy zwrocie pieniędzy musi zwrócić 250zł czy 230zł ?
dżordż55 jest off-line  
17-07-2014, 01:53  
bok
Użytkownik
 
Posty: 72
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

sprzedawca-przedsiębiorca, jeżeli uznaje reklamację, zwraca wszystkie koszty
bok jest off-line  
17-07-2014, 09:57  
dżordż55
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

Czyli może być tak, że nie uzna reklamacji? Trochę bez sensu, bo co z tego, że według przepisów mam prawo wysłać przedmiot do reklamacji, skoro sprzedawca może od tak jej nie uznać . Co jeśli reklamacja nie zostanie uznana?
dżordż55 jest off-line  
17-07-2014, 13:59  
bok
Użytkownik
 
Posty: 72
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

rozumiem, że zawarłeś umowę jako osoba fizyczna?

mówisz o reklamacji, a z wątpliwego regulaminu sklepu cytujesz fragmenty o zwrocie towaru - nie myl tych dwóch rzeczy
mógłbyś skorzystać z praw przyznanych przy zawieraniu umów na odległość i zwrócić kask, ale widzę, że termin 10 dni (od wydania rzeczy) już minął
przysługuje Ci prawo do reklamacji na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową
(mogłaby być także gwarancja, ale nic o niej nie piszesz więc jej prawdopodobnie nie posiadasz)
odsyłasz towar na swój koszt, ale Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić Ci wszelkie koszty gdy reklamację uzna

wyślij Sprzedawcy najpierw zgłoszenie (via mail) o wykrytej niezgodności towaru z umową, opisz to także w piśmie reklamacyjnym i określ czy chcesz nieodpłatnej naprawy czy wymiany na nowy
Sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do Twojej reklamacji

zawsze możesz napisać odwołanie, udać się do rzecznika konsumentów, zasięgnąć opinii rzeczoznawcy, a ostatecznie są też np. Stałe Konsumenckie Sądy Polubowne...
nie zakładaj, że Sprzedawca reklamacji nie uzna!
bok jest off-line  
17-07-2014, 14:12  
dżordż55
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

W manualu (po angielsku) dołączonego do kasku pisze, że jest rok gwarancji. Z tego co przeczytałem w poradniku to lepiej reklamować jako towar niezgodny z umową.
dżordż55 jest off-line  
17-07-2014, 14:43  
bok
Użytkownik
 
Posty: 72
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową- zakupy internetowe

zdania są podzielone, a ja tylko przedstawiam Ci możliwości
bok jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ reklamacja na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową (odpowiedzi: 4) Witam Sprawa dotyczy skórzanego naroznika, kupilismy go w sklepie w sierpniu 2014. Juz po miesiącu zlozylismy pierwsza reklamacje, serwis...
§ Towar niezgodny z umową - reklamacja. Allegro. (odpowiedzi: 10) Witam, kupiłem mniej niż pół roku temu przedmiot na allegro, który miał mieć określone właściwości i dlatego go kupiłem. Niestety okazało się iż z...
§ Gwarancja 12 miesięcy a reklamacja jako towar niezgodny z umową (odpowiedzi: 2) Lewa słuchawka nie działa / przerywa. Prawdopodobnie kabel się przełamał - naprawa jest nieopłacalna wręcz nie możliwa. Jeszcze nie pisałem do...
§ Moja reklamacja - towar niezgodny z umową (odpowiedzi: 5) Witam. (Ja konsument) Kupiłem na aukcji allegro (opcja kup teraz) Nawigacje z mapą, całość 1050 zł kurierem za pobraniem. Po tygodniu oczekiwania...
§ reklamacja na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową / Konsument (odpowiedzi: 27) Witam serdecznie! To mój pierwszy post, więc z góry przepraszam jeżeli os zrobię nie tak. Moja sprawa wygląda następująco: Kurtka zakupiona...
§ Czy mogę zareklamować pianino na podstawie ustawy jako niezgodny z umową? (odpowiedzi: 6) Witam. Pod koniec sierpnia 2009 roku zakupiłam pianino cyfrowe (nowe, ze sklepu, ale zamówienie zrealizowane było przez internet). Około 2...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:54.