Witam
Sprzedawca (przedsiębiorca) wystawił kask motocyklowy na allegro za cenę 250zł z wysyłką gratis. Niestety gdy chciałem go kupić, aukcja już się zakończyła. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy, czy może wystawić aukcję ponownie. Otrzymałem odpowiedź, że, on nie ma możliwości wystawiania aukcji i musiałbym czekać kilka dni na wystawienie, ale mogę kupić ten kask w ich sklepie internetowym za tą samą cenę, również z wysyłką gratis (w sklepie internetowym cena wynosiła 300zł + 20zł wysyłka). Dnia 03.06.2014 zamówiłem więc kask w sklepie internetowym, a w polu "UWAGI" napisałem, że według ustaleń z pracownikiem ich firmy cena kasku ma wynosić 250zł + wysyłka gratis. Następnego dnia otrzymałem telefon z informacją, że kasku w tym malowaniu już nie mają, ale mogą wysłać ten sam model w innych barwach - zgodziłem się. Następnego dnia otrzymałem zamówiony kask. Na fakturze (zamawiałem jako osoba cywilna) istnieje zapis, że kask kosztował 230zł, a wysyłka 20zł. Łącznie 250zł.
Pierwsze co zauważyłem - brakowało deflektora (taki gumowy nosek)- pomyślałem, że przeżyję
. Założyłem kask, i nim zdążyłem otworzyć drzwi od domu cały wizjer zaparował. Na ich stronie nie jest napisane, że wizjer posiada antifog (warstwa zapobiegająca parowaniu), ale na stronie producenta już tak. Ostatnio zaczął szwankować mechanizm otwierania wizjera. Otwierając go, lewa część szybki wyskakuje z mechanizmu i przez to zamykając szybkę zostaje szczelina, przez którą wieje wiatr w oczy.
Chciałbym złożyć reklamację na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową. W regulaminie na stronie sklepu internetowego istnieje zapis:
Materiały publikowane w serwisie mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 (Dz. U. Nr 16, poz. 93).
Czy w takim wypadku przysługuje mi prawo reklamacji na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową?
W punkcie "Wymiana i zwroty." stnieje również zapis:
W przypadku zwrotu towaru sklep zwraca Klientowi sumę pieniędzy równą wartości jedynie zwracanego produktu nie wliczajac kosztów przesyłki.
oraz
Jeżeli Klient otrzymał produkt drogą wysyłkową bez naliczonych kosztów wysyłki, czyli tkz. przesyłka w cenie produktu, po czym skorzystał z prawa zwortu produktu, wartość kwoty przelewu za zwrócony towar będzie pomniejszona o koszt wysyłki, który został poniesiony przez firmę Moto-akces., dostarczając klientowi produkt na swój koszt. Powyższe jest uargumentowane brakiem zarobku na zwróconym towarze i co za tego wynika, brak zysku na pokrycie kosztów przesyłki. Klient w pełni akceptuje nasze prawo do potrącenia kwoty w momencie złożenia zamówienia.
W Waszym poradniku konsumenta jest jednak napisane:
Sprzedawca w przypadku naprawy, zwraca Konsumentowi wszelkie koszty, jakie poniósł, w szczególności: koszty demontażu, dostarczania (w praktyce oznacza to, że Sprzedawca ponosi koszt transportu towaru do niego jak i od siebie do Konsumenta), robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
W punkcie "Reklamacje." jest zapis:
Koszty dostarczenia produktu do naszej firmy ponosi Klient.
Czyli sprzedawca musi mi zwrócić koszty wysyłki do reklamacji jak i z reklamacji do mnie? Czy przy zwrocie pieniędzy musi zwrócić 250zł czy 230zł ?