zwrot 10 dniowy - Forum Prawne

 

zwrot 10 dniowy

Witam. Jakiś miesiąc temu kupiłem w dużym sklepie internetowym słuchawki i postanowiłem dokonać zwrotu 10 dniowego. Zgłoszenie, że chciałbym je zwrócić wysłałem poprzez ich stronę dnia 30.06 a same słuchawki dostarczyłem do punktu odbioru tejże ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-07-2014, 11:54  
Bombsight
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie zwrot 10 dniowy

Witam.
Jakiś miesiąc temu kupiłem w dużym sklepie internetowym słuchawki i postanowiłem dokonać zwrotu 10 dniowego. Zgłoszenie, że chciałbym je zwrócić wysłałem poprzez ich stronę dnia 30.06 a same słuchawki dostarczyłem do punktu odbioru tejże firmy w Warszawie dnia 03.07, aczkolwiek zapomniałem załączyć paragon. Panowie z obsługi zapewniali mnie, że wystarczy wysłać skan paragonu (który miałem w domu) i wszystko powinno być ok. Tak też zrobiłem (dostałem nawet podziękowanie mailem za wysłanie tego skanu), jednak 10.07 dostałem informację, że paragon mam wysłać pocztą do działu obsługi reklamacji w Krakowie... Po konsultacji mailowej dowiedziałem się, że nie muszę nic wysyłać pocztą i wystarczy skan korekty paragonu (że niby go zgubiłem). Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź, że korekta została przekazana księgowości aby zwrócić należne środki. Dzisiaj włączam komputer a tam ani żadnego maila ani pieniędzy na koncie. Przed chwilą do nich dzwoniłem i dowiedziałem się, że korekta została dodana do mojego zgłoszenia dopiero w piątek i że na pewno to jakaś pomyłka (itp. itd.). A i oczywiście "postarają się zwrócić pieniądze w tym tygodniu". Już sam nie wiem co o tym myśleć. Czy jest szansa, że mimo tego zamieszania z paragonem mogę jakoś ich zmusić do przyspieszenia tego procesu? Naprawdę już mam dość czekania. Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Bombsight jest off-line  
21-07-2014, 12:22  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: zwrot 10 dniowy

Nie ma obowiązku zwrotu paragonu. Dla księgowości wystarczy posiadana przez sprzedawcę kopia.

Sprzedawcę trzeba wezwać na piśmie (poleconym z ZPO, można zdublować e-mailem) do zwrotu nienależnego mu świadczenia, wyznaczyć termin, podać nr konta.
natalie-s1959 jest off-line  
21-07-2014, 12:31  
Bombsight
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: zwrot 10 dniowy

Tak dla pewności, otrzymałem taką wiadomość po wysłaniu skanu paragonu
"Witam serdecznie,
W związku z tym, że nie jesteśmy w stanie naprawić ani wymienić reklamowanego produktu na nowy zostanie wystawiona dla Państwa korekta do paragonu, która umożliwi mi zwrot środków na Państwa konto. Proszę o odesłanie oryginału paragonu wraz z numerem konta, na które mogę zwrócić Państwu należność."

Jeżeli rzeczywiście to oni przesadzają to czy jest sens ubiegać się o jakieś odsetki?

PS. To był zwrot 10 dniowy a nie żadna reklamacja. Chyba sami nie wiedzą na co odpowiadają.
Bombsight jest off-line  
21-07-2014, 13:06  
bok
Użytkownik
 
Posty: 72
Domyślnie RE: zwrot 10 dniowy

Cytat:
Napisał/a Bombsight Zobacz post
PS. To był zwrot 10 dniowy a nie żadna reklamacja. Chyba sami nie wiedzą na co odpowiadają.
wezwij sprzedawcę na piśmie tak jak podaje natalie-s1959
opiszesz tam czego wezwanie dotyczy i jak nie wiedzą to się dowiedzą
bok jest off-line  
22-07-2014, 12:19  
Bombsight
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: zwrot 10 dniowy

Przed chwilą otrzymałem od nich taką wiadomość
"Witam,
Informacja odnośnie zwrotu należności została przekazana do działu księgowości.
Państwa pieniądze wpłyną na rachunek bankowy do 5 dni roboczych.
Pozdrawiam"

Nadal wysyłać to wezwanie czy może już odpuścić?
Jak wygląda sprawa z odsetkami? Mogę się o nie ubiegać dopiero po wysłaniu wezwania i nie wywiązania się z terminu podanego przeze mnie czy upoważnia mnie sam fakt przekroczenia 14 dni?
Bombsight jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ 14 dniowy zwrot Morele (odpowiedzi: 2) Dzień dobry, kupiłem zestaw komputerowy w internetowym sklepie morele.net. Zakupiony komputer odebrałem w ich punkcie odbioru. Po około 10 dniach...
§ 10 dniowy zwrot (odpowiedzi: 9) Cześć, kupiłem przez internet od sklepu internetowego sprzęt. Zapłaciłem jako przedpłata też przez internet. Jako odbiór wybrałem - odbiór osobisty w...
§ Zwrot 10-dniowy (odpowiedzi: 1) Witam! Bardzo proszę o poradę w poniższej kwestii: Zakupiłem podzespoły komputerowe w jednym ze sklepów internetowych wraz z usługą ich montażu....
§ 10 dniowy zwrot (odpowiedzi: 7) Witam, W zeszły wtorek doszedł towar do sprzedającego (wiem bo wysłałem z potwierdzeniem odbioru) który jemu zwróciłem z powodu prawa 10 dni. Teraz...
§ 10 dniowy zwrot towaru - zwrot pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Jestem nowy na tym forum i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Kilkadziesiąt dni temu kupiłem na aukcji poprzez "Kup teraz" jeden...
§ 14 dniowy termin na zwrot. (odpowiedzi: 1) Jak należy rozumieć sformułowanie operatora w warunkach promocji: "w terminie 14 dni od daty rezygnacji z usługi odeśle urządzenie". Czy to...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:47.