Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy - Forum Prawne

 

Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację: Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S poprzez stronę internetową: Sklep internetowy NET-S Gdynia CT256MX100SSD1 Crucial SSD MX100 256GB 2.5'' SATA 6Gb/s MLC ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
05-08-2014, 17:42  
didiw
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację:

Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S poprzez stronę internetową: Sklep internetowy NET-S Gdynia CT256MX100SSD1 Crucial SSD MX100 256GB 2.5'' SATA 6Gb/s MLC 7mm (read/write; 550/330MB/s) Jest to strona z przedmiotem który zamówiłem. Cena jaka widniała podczas zamówienia to: 341,56 zł. Zamówienie potwierdziłem a następnego dnia przelewem zapłaciłem za przedmiot. Ze względu na wyjątkową atrakcyjność oferty(wystarczy spojrzeć, że teraz jest ok. 100zł większa), zamieściłem informację na popularnym forum komputerowym o możliwości okazyjnego zakupienia sprzętu. Kilka osób dzięki temu skorzystała z tej samej oferty i kilka dni później, kiedy odebrali swoje przesyłki informowali na forum, że wszytko jest ok i zakup jest udany.
Kupując wybrałem opcję odbioru osobistego, ponieważ wiedziałem, że będę mógł odebrać przedmiot będąc przejazdem w Gdańsku właśnie dzisiaj 05.08. Dzień wcześniej zadzwoniłem do sklepy z zapytaniem, czy mogę dzisiaj odebrać zakup. Pan który ze mną rozmawiał potwierdził. Poszedłem zatem dzisiaj odebrać zamówiony dysk SSD w Gdańskim salonie NET-S. Pracownik sklepu powiedział, że zamówienia są anulowane a pieniądze będą odsyłane z powodu braków towaru i że powinienem dostać maila z powiadomieniem. Zaraz po powrocie do domu sprawdziłem czy dostałem maila, okazało się że dostałem go 5 minut wcześniej(jakieś 2 godziny od próby odebrania sprzętu w sklepie). Postanowiłem z ciekawości sprawdzić ofertę sklepu i co widzę? TOWAR DOSTĘPNY!!!(co widać pod wyżej podanym linkiem z ofertą sklepu). W dodatku osoby, które zamówiły i zapłaciły później niż ja nie miały takiego problemu.

Problem opisałem ze wszystkimi szczegółami, dlatego tekst jest dosyć długi. Poniżej podają daty i wydarzenia w układzie chronologicznym.

1. 2014-07-31 11:25:26 - złożenie zamówienia
2. Informacja na forum o ofercie w sklepie NET-S
3. Informacja od osób z forum o złożeniu zamówienia
4. 2014.08.01 - wpłata i potwierdzenie, że towar można odebrać
5. Informacje na forum o odebraniu kupionego dysku przez osobę z forum, która zamówiła później niż ja.
6. 2014-08-04 - telefon na infolinię i potwierdzenie możliwości odbioru następnego dnia
7. 2014-08-05 ok. 16 - próba odebrania dysku zakończona niepowodzeniem i tłumaczenie pracownika o niedostępności towaru
8. 2014-08-05 17:30 - mail od NET-S: " Z przyczyn od nas niezależnych nie możemy rozpocząć realizacji zamówienia.
Bardzo przepraszamy za utrudnienia.Ewentualne zapłaty będą niezwłocznie zwracane."
9. 2014-08-05 18:00 - ciągle można zamawiać towar, którego ponoć nie ma

Czy mogę w jakiś sposób wymusić na sprzedawcy zrealizowanie mojego zamówienia po cenie za jaką zamówiłem? Jakie mam możliwości prawne w tej chwili. Nie ukrywam, że chciałbym jednak zakupić ten dysk po takiej cenie. Z góry dzięki za pomoc,
didiw jest off-line  
05-08-2014, 22:03  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

Sądownie.
nomnes jest off-line  
05-08-2014, 22:44  
didiw
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

Jutro będę próbował rozmawiać telefonicznie z jakimś przedstawicielem sklepu.

Dodam, że w międzyczasie założyłem kolejne konto na stronie sklepu i zamówiłem ten sam towar po nowej (wyższej) cenie jaka widnieje teraz. Moje zamówienie zostało przyjęte i po godzinie potwierdzone! To oznacza, że dyski na stanie są, ale sklep nie chce mi sprzedać po wcześniej ustalonej cenie.

Przedstawię im jutro moje argumenty.
didiw jest off-line  
06-08-2014, 12:23  
didiw
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

W rozmowie z pracownikiem sklepu przez komunikator internetowy dowiedziałem się że moje zamówienie zostało anulowane ponieważ zabrakło im dysków i mieli informację że kolejnej dostawy dysków nie będzie. Dostawa była i to w dniu w którym anulowano moje zamówienie i dyski są ciągle sprzedawane ale po wyższej cenie. Pracownik sklepu powiedział że mogą zrealizować moje zamówienie ale potrzebna będzie weryfikacja ceny. Stwierdziłem że zamówienie zostało zapłacone i zostało zatwierdzone(dostałem maila z informacją że jest w trakcie realizacji) więc nie mogą teraz zmienić ceny. Dostałem odpowiedz że nie może mi pomóc i żebym się kontaktował z biurem do którego dał mi adres mailowy. Wysłałem maila z prośbą o zrealizowanie mojego zamówienia i na razie czekam.

Czy w tej sytuacji sklep ma obowiązek zrealizować moje zamówienie, czy może żądać rewizji ceny, lub anulować moje zamówienie pomimo tego że dyski mają na stanie?
didiw jest off-line  
06-08-2014, 17:13  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy

Cytat:
Napisał/a didiw Zobacz post
Czy w tej sytuacji sklep ma obowiązek zrealizować moje zamówienie,
Tak, to nowe.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 6) Witam. We wstępie, jako nowa użytkowniczka forum chciałabym zaznaczyć, że o prawach konsumenta wiem tyle ile przeciętny zjadacz chleba więc byłabym...
§ Sklep internetowy-anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam. Chciałabym prosić o pomoc w następującej sprawie: W pewnym sklepie internetowym trafiłam na bardzo dobrą okazje, sklep oferował opakowanie...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep z Ceneo - (odpowiedzi: 2) Witam, Chciałem się dowiedzieć jak wygląda z punktu widzenia prawa poniższa historia: Kupiłem przez portal Ceneo.pl w sklepie Maszynowy.eu "Kosę...
§ Modyfikacja zamówienia przez sklep internetowy. (odpowiedzi: 1) Witam. Przed świętami złożyłem zamówienie na kartę graficzną(+1100zł), do niej miałem mieć dołączoną grę (o wartości +100zł), oczywiście przez...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 9) Witam. Udało mi się zakupić w bardzo dobrej cenie (zamiast 1700 zł - 250 zł) opony do samochodu, cena taka przez błąd systemu. Sklep posiada w...
§ sklep internetowy - anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 4) Witam, 16 dni temu dokonałam zamówienia w sklepie internetowym, za zamówienie zapłaciłam przelewem. Po kilku dniach sklep poinformował mnie, że...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:09.