Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację:
Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S poprzez stronę internetową:
Sklep internetowy NET-S Gdynia CT256MX100SSD1 Crucial SSD MX100 256GB 2.5'' SATA 6Gb/s MLC 7mm (read/write; 550/330MB/s) Jest to strona z przedmiotem który zamówiłem. Cena jaka widniała podczas zamówienia to: 341,56 zł. Zamówienie potwierdziłem a następnego dnia przelewem zapłaciłem za przedmiot. Ze względu na wyjątkową atrakcyjność oferty(wystarczy spojrzeć, że teraz jest ok. 100zł większa), zamieściłem informację na popularnym forum komputerowym o możliwości okazyjnego zakupienia sprzętu. Kilka osób dzięki temu skorzystała z tej samej oferty i kilka dni później, kiedy odebrali swoje przesyłki informowali na forum, że wszytko jest ok i zakup jest udany.
Kupując wybrałem opcję odbioru osobistego, ponieważ wiedziałem, że będę mógł odebrać przedmiot będąc przejazdem w Gdańsku właśnie dzisiaj 05.08. Dzień wcześniej zadzwoniłem do sklepy z zapytaniem, czy mogę dzisiaj odebrać zakup. Pan który ze mną rozmawiał potwierdził. Poszedłem zatem dzisiaj odebrać zamówiony dysk SSD w Gdańskim salonie NET-S. Pracownik sklepu powiedział, że zamówienia są anulowane a pieniądze będą odsyłane z powodu braków towaru i że powinienem dostać maila z powiadomieniem. Zaraz po powrocie do domu sprawdziłem czy dostałem maila, okazało się że dostałem go 5 minut wcześniej(jakieś 2 godziny od próby odebrania sprzętu w sklepie). Postanowiłem z ciekawości sprawdzić ofertę sklepu i co widzę? TOWAR DOSTĘPNY!!!(co widać pod wyżej podanym linkiem z ofertą sklepu). W dodatku osoby, które zamówiły i zapłaciły później niż ja nie miały takiego problemu.
Problem opisałem ze wszystkimi szczegółami, dlatego tekst jest dosyć długi. Poniżej podają daty i wydarzenia w układzie chronologicznym.
1. 2014-07-31 11:25:26 - złożenie zamówienia
2. Informacja na forum o ofercie w sklepie NET-S
3. Informacja od osób z forum o złożeniu zamówienia
4. 2014.08.01 - wpłata i potwierdzenie, że towar można odebrać
5. Informacje na forum o odebraniu kupionego dysku przez osobę z forum, która zamówiła później niż ja.
6. 2014-08-04 - telefon na infolinię i potwierdzenie możliwości odbioru następnego dnia
7. 2014-08-05 ok. 16 - próba odebrania dysku zakończona niepowodzeniem i tłumaczenie pracownika o niedostępności towaru
8. 2014-08-05 17:30 - mail od NET-S: " Z przyczyn od nas niezależnych nie możemy rozpocząć realizacji zamówienia.
Bardzo przepraszamy za utrudnienia.Ewentualne zapłaty będą niezwłocznie zwracane."
9. 2014-08-05 18:00 - ciągle można zamawiać towar, którego ponoć nie ma
Czy mogę w jakiś sposób wymusić na sprzedawcy zrealizowanie mojego zamówienia po cenie za jaką zamówiłem? Jakie mam możliwości prawne w tej chwili. Nie ukrywam, że chciałbym jednak zakupić ten dysk po takiej cenie. Z góry dzięki za pomoc,