Problem z serwisem - Forum Prawne

 

Problem z serwisem

Witam, Jaki iżjest to mój pierwszy post na forum chciałbym się z Wszystkimi gorąco przywitać Chciałbym poprosić o poradę , otóż 14.10.2013r. kupiłem telefon SONY cena 2599zł, sklep Media Markt, używałem telefon bez problemów do ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-08-2014, 16:34  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Problem z serwisem

Witam,
Jaki iżjest to mój pierwszy post na forum chciałbym się z Wszystkimi gorąco przywitać
Chciałbym poprosić o poradę , otóż 14.10.2013r. kupiłem telefon SONY cena 2599zł, sklep Media Markt, używałem telefon bez problemów do dnia 04.08.2014r. w którym telefon leżąc na stoliku sam od siebie nagrzał się do takiej temperatury że śmierdziało z niego spaloną instalacją i nie można go było chwycić gołą ręką. W momencie zgłoszenia reklamacyjnego u sprzedawcy (nazywa się pośrednikiem między klientem a serwisem) nie było widać żadnych fizycznych uszkodzeń oprócz drobnych zarysowań na tylnej obudowie telefonu co zostało potwierdzone w protokole reklamacyjnym. W dniu wczorajszym otrzymałem telefon że nie uznali mi gwarancji w serwisie ze względu na uszkodzenia mechaniczne na wskutek niewielkiego wygięcia telefonu.

Na stronie serwisu w uwagach jest również zapis o obitej ramce telefonu w jego górnej części a tego nie było na 100% podczas odbioru telefonu przez sprzedawcę (obita ramka telefonu nie jest przyczyną nie uznania gwarancji) .

W dniu wczorajszym napisałem odwołanie do serwisu, który pewnie podtrzyma swoją decyzję więc będę zmuszony odebrać nie naprawiony telefon u sprzedawcy. I tu moja prośba o pomoc co ja mam zrobić jeśli telefon będzie faktycznie posiadał jakieś uszkodzenia mechaniczne których nie było i nie były opisane w protokole reklamacyjnym, czy mam odebrać telefon czy nie i co wtedy zrobić?

Chciałbym zapytać również czy jest jakiś inny sposób wywalczenia swoich praw ponieważ na chwilę obecną czuję się bezsilny.

Z góry dziękuje za pomoc

pozdrawiam
Mirek200379 jest off-line  
14-08-2014, 21:50  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Naprawdę nikt nie może mi pomóc
Mirek200379 jest off-line  
15-08-2014, 09:46  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z serwisem

1) Poradnik Konsumenta

2) Możesz zdobyć swoją opinię rzeczoznawcy, który poprze twoje racje i z tą opinią złożyć ponownie reklamację. Za "Poradnikiem Konsumenta" z tego forum:

Cytat:
Przy nieuwzględnieniu reklamacji, Sprzedawca często powołuje się na opinię rzeczoznawcy. Nie jest ona jednak dla Konsumenta wiążąca! Podobnie Konsument może w reklamacji załączyć swoją opinię rzeczoznawcy (nie jest to przeważnie kosztowne rozwiązanie, a może pomoc) - listę rzeczoznawców w danym mieście można znaleźć na stronach Inspekcji Handlowej lub sądów w danym mieście.
nomnes jest off-line  
15-08-2014, 14:00  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Kiepsko, jest tak jak przewidziałem serwis podtrzymał swoją poprzednią decyzję.
Moje plany są takie:
Kazałem odesłać telefon do sklepu i tam pojadę lecz go nie odbiorę ze względu na powstałe uszkodzenia mechaniczne, złożę ponowną reklamację tylko z niezgodności towaru z umową podpierając się wcześniejszym protokołem przyjęcia telefonu na gwarancję w którym niema wzmianki o widocznych uszkodzeniach mechanicznych oraz Art.580.§ 3 kc. tj.:
§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant.
Dopiszę jeszcze że towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany.
Poproszę o wymianę urządzenia na nowe.
Tak to ma wyglądać czy macie może jakieś inne propozycje?
pzdr.
aaa opinii rzeczoznawcy nie mają.
Mirek200379 jest off-line  
15-08-2014, 15:57  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Tak, możesz tak zrobić.
nomnes jest off-line  
15-08-2014, 15:59  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

dzięki
a jak znowu odmówią to wtedy do rzeczoznawcy i do rzecznika?
Mirek200379 jest off-line  
15-08-2014, 17:24  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Tak
nomnes jest off-line  
15-08-2014, 17:39  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Więc obadamy temat
W moim przekonaniu to sklep powinien mi udowodnić że uszkodzenia mechaniczne były podczas przyjęcia towaru a wydali mi protokół bez jakichkolwiek zapisków o uszkodzeniach wykraczających poza zakres normalnego użytkowania.
Zdaje mi się że są w kaczej d.... i nie mają żadnych argumentów aby reklamacji nie uznać.
Wstępnie tłumaczyli się że osoba przyjmująca nie jest ekspertem i mogła ich nie zauważyć, lecz ja jako klient nie będę odpowiadał za brak wiedzy i kompetencji pracowników zatrudnianych na powyższym stanowisku!
Mirek200379 jest off-line  
15-08-2014, 19:37  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Coś takiego chcę im przedstawić w opisie niezgodności towaru z umową.
W dniu dzisiejszym chcąc odebrać telefon stwierdzam nie naprawioną usterkę uniemożliwiającą korzystanie z telefonu na którą składałem wcześniejszą reklamację*.
W dniu dzisiejszym dodatkowo widoczne jest wygięcie telefonu oraz uszkodzenie ramki w jej górnej części **.
Powołując się na wcześniejszy protokół przyjęcia reklamacyjnego nr: XXX- XXX na podstawie którego można stwierdzić faktyczny stan telefonu podczas jego przyjęcia nie opisuje on widocznych uszkodzeń mechanicznych w postaci wygięcia telefonu oraz obitej ramki* o żadnym z powyżej wymienionych uszkodzeń mechanicznych nie zostałem poinformowany podczas przyjęcia towaru przez sprzedawcę na podstawie czego domniemywam, że w chwili składania reklamacji ich nie było, oraz
powołując się na art. 580 § 3 k.c. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant.
Żądam wymiany telefonu na nowy, sprawny, wolny od wad.
Na dziś dzień towar nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany.
* patrz załącznik(1)
** patrz załącznik(2)
Napiszcie proszę czy to wystarczy czy coś jeszcze dodać.
Mirek200379 jest off-line  
17-08-2014, 16:02  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Dziś podczas rozmowy z pracownikiem sklepu poinformował mnie o tym że na chwilę obecną są w trakcie wyjaśnień uszkodzeń urządzenia z serwisem, do momentu wyjaśnienia, urządzenia nie będzie można odebrać u sprzedawcy. A co jeśli te ich wyjaśnienia będą trwały dłużej niż 2 miesiące?
Mogę mimo to złożyć taką reklamację na podstawie materiałów fotograficznych tych uszkodzeń i informacji, które otrzymałem z serwisu?
Mirek200379 jest off-line  
19-08-2014, 09:25  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Witam,
Chciałbym ponowić pytanie z #10 czy mimo to w między czasie będę mógł złożyć reklamację o niezgodność?
Mirek200379 jest off-line  
19-08-2014, 12:15  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Cytat:
Napisał/a Mirek200379 Zobacz post
czy mimo to w między czasie będę mógł złożyć reklamację o niezgodność?
Nie zadałeś takiego pytania.

Złożyć możesz ale sprzedawca może skutecznie ją oddalić, jeśli nie ma towaru i nie może go sprawdzić.
nomnes jest off-line  
19-08-2014, 22:09  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

"nomes" Masz rację faktycznie ciężko było z #10 wywnioskować o co mi chodzi
Czyli serwis wraz ze sprzedawcą lub sam sprzedawca może grać na zwłokę abym nie mógł złożyć tej reklamacji ? T o co ja mam teraz zrobić jeśli czas od momentu pierwszej reklamacji będzie bliski 2 miesiącom a ja w dalszym ciągu telefonu nie będę widział?
Ps
Sprzedawca wie że chcę złożyć taką reklamację z tytułu niezgodności, ponieważ wynikło to podczas rozmowy telefonicznej.
Mirek200379 jest off-line  
19-08-2014, 22:17  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Cytat:
Napisał/a Mirek200379 Zobacz post
Czyli serwis wraz ze sprzedawcą lub sam sprzedawca może grać na zwłokę abym nie mógł złożyć tej reklamacji ?
Pytasz z punktu widzenia prawa czy możliwości Dlaczego miałbyś nie móc?

Cytat:
Napisał/a Mirek200379 Zobacz post
T o co ja mam teraz zrobić jeśli czas od momentu pierwszej reklamacji będzie bliski 2 miesiącom a ja w dalszym ciągu telefonu nie będę widział?
Dopiero co oddałeś do reklamacji więc teraz czekaj na decyzję.
nomnes jest off-line  
19-08-2014, 22:29  
Mirek200379
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Problem z serwisem

Tzn. wiem że mogę ale bez towaru będzie oddalona i to rozumiem.
Chodzi mi o to że jeśli oni będą się dogadywać ponad 2 miesiące, to wtedy z punktu widzenia prawa przepadnie mi możliwość skutecznego złożenia reklamacji z tytułu niezgodności - dobrze to rozumiem?
Ano czekam tylko może faktycznie za daleko w przyszłość wybiegam.
Mirek200379 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z płytą główną i serwisem. (odpowiedzi: 1) Witam, 30 września 2013r. kupiłem zestaw komputerowy w tym płytę główna, która popsuła mi się jakieś dwa miesiące temu, a mianowicie była sprawna...
§ Problem z serwisem BMW (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie. Pojawiam się tutaj z takim oto problemem. 6 lutego zawiozłem swój samochód marki BMW do ASO BMW w Niemczech ( mieszkam przy...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 3) W tamtym roku zespuł mi się samochód-konkretnie pompa paliwa, laweta telefon na serwis, dwa tygodnie i samochód sprawny. Fakture dostałem i...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Witam. ostatnio oddałem telefon do serwisu(poprzez play) chyba 6 albo 7 raz juz nie pamietam dokładnie. Było wyraźnie dodane w treści reklamacji...
§ problem z serwisem (odpowiedzi: 8) posiadam sprzęt na gwarancji door to door po stwierdzeniu poważnej usterki, wykonałem telefon do serwisu tam mnie pan poinformował że na tego typu...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Ten temat chyba bardziej pasuje do Rzecznika Praw Konsumenta, ale opowiem wszystko od początku Miałem kolizje+otarłem dach o strop garażu.Czyli...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:11.