Witam
Jak to jest z
Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 (USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Internetowy System Aktów Prawnych) jeżeli nabyłem towar w firmie prowadzącej swoją działalność na Allegro? Problem w tym, że firma drobnym druczkiem zaznacza na stronie
O Mnie, że:
"Działania firmy polegają na pośrednictwie i pomocy w organizacji zakupu towarów u dostawców bezpośrednio z kraju producenta" (dopisek mój: z Chin). (...) "Poprzez zamówienie usługi Kupujący zleca: pomoc w zawarciu transakcji zakupu z dostawcą zagranicznym spoza terenu Unii Europejskiej oraz pomoc w przekazaniu środków pieniężnych niniejszemu dostawcy za produkt w celu przekazania przesyłki na adres Kupującego ".
Czyli defacto towar został zakupiony poprzez pośrednika. Czy w tym przypadku reklamację załatwiam na mocy wyżej wspomnianej ustawy na froncie Konsument <-> Pośrednik czy zostaję z niczym ponieważ moja sprawa jest załatwiana na froncie Konsument <-> Zagraniczny Przedsiębiorca (a tam
chyba polskie ustawy nie sięgają)?
Dodam tylko, że sama aukcja została bardzo ładnie napisana. Jedynie dwie rzeczy mogły sugerować, że coś jest nie tak na które nie zwróciłem uwagi (za co teraz biję się w pierś): termin wysyłki do 32 dni (cyfra 32 ładnie zlała się z poniższą cyfrą 10 mówiącą o czasie na zwrot towaru, na pierwszy rzut oka to ta 10-tka sugerowała termin wysyłki, mam nadzieję, że wiecie o czym piszę

) oraz krótkie zdanie które w natłoku tekstu także umnkęło mojej uwadze:
"Kupując na naszych aukcjach akceptujesz regulamin znajdujący się na stronie "O mnie" a tak pięknie i ładnie czarno na białym powyższe informacje