Początkujący | Odrzucona reklamacja
Witam,
Dnia 09. 07. br. zakupiłem w sklepie DEICHMANN, obuwie sportowe marki PUMA, tutaj wspomnę, iż towar był używany prawidłowo, zgodnie z celem do którego jest przeznaczony oraz zalecaniami dotyczącymi odpowiedniej jego konserwacji.
Obuwie zostało zmierzone i dopasowane do stopy w dniu zakupu. Po upływie niespełna dwóch miesięcy, (22. 08. br) zauważyłem, że produkt nie spełnia moich oczekiwań. Otóż obuwie przetarło się wewnątrz w tylnej jego części (w prawym bucie), w skutek czego plastikowy wzmacniacz, umiejscowiony w tylnej części obuwia zaczął obcierać tylną część stopy.
Wiem, iż przetarcia nie podlegają reklamacji, gdyż mogą one wynikać z naturalnego stosowania produktu, jednakże, zważywszy na to, iż obuwie zostało dokładnie zmierzone w dniu zakupu i nie wykazywało w/w wady do czasu ich zauważenia, nie śmiem twierdzić, jakoby przetarcia wynikały z mojej winy.
Notabene, zgodnie z Art. 4 §3 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, tutaj cytuję: "W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować."
W związku z powyższym jak mniemam obuwie nie powinno wykazywać właściwości, takich jakie posiada mój, wadliwy produkt. Pragnę również zaznaczyć, iż naturalną cechą obuwia nie jest powodowanie lekkiego uszczerbku na zdrowiu, m.in. otarć na tylnej części stopy.
Reasumując, obuwie oddałem do reklamacji. Tam, sprzedawca w asyście kierownika działu sporządził zgłoszenie niezgodności towaru z umową i tutaj zaznaczył, mimo, że wspominałem o silnych obtarciach na stopie, iż obuwie jest reklamowane z powodu przetarć wewnątrz buta, a nie ze względu, jak zaznaczałem, powodowania uszczerbku na zdrowiu.
Po tygodniu, dowiedziałem się w sklepie, że reklamacja została odrzucona, gdyż, i tutaj uzasadnienie:
"W obuwiu zastosowano materiał o właściwych parametrach wytrzymałościowych. Zgłaszane usterki to zwykłe zmienne użytkowe, wynikające ze sposobu użytkowania, dopasowania obuwia lub użytkowania obuwia zbyt luźno zasznurowanego. W obuwiu prawidłowo dopasowanym i zasznurowanym w okolicy pięty nie występuje tarcie, mogące uszkodzić materiał w sposób, jaki nastąpiło to w reklamowanym towarze.
Odrzucam roszczenie klienta"
Przy reklamacji wnosiłem o naprawę obuwia, bądź wymianę na nowy lub całkowite odstąpienie od umowy z podmiotem.
Tutaj jeszcze raz pragnę wspomnąć, że w moim mniemaniu nie było składać reklamacji ze względu na przetarcia w obuwiu, a skutki tej wady, czyli uszczerbek na zdrowiu.
Proszę o odpowiedź, czy jest szansa na to, ażebym otrzymał reklamację obuwia, i jeżeli tak, proszę o podanie przydatnych wskazówek jakie uwzględnić w procesie reklamacji.
Z góry dziękuje za pomoc,
pozdrawiam
|