14-10-2014, 14:29
|
| Początkujący | Brak polskiej instrukcji obsługi
Witam. Zakupiłem na Allegro kosę spalinową (kup teraz) -podać link? jednak dotarła do mnie bez polskiej instrukcji. Podobno sklepy mają obowiązek dostarczyć polską instrukcję, pasowałaby mi nawet w pdf, jednak firma odpisała mi w sposób bardzo niemiły. Dostałem też taką wiadomość:
"Tak jak Panu odpisaliśmy nie posiadamy instrukcji do tej Kosy. Jesteśmy firmą typu Outlet, która sprowadza towary z Anglii i do nich nie ma polskich instrukcji obsługi"
Jak mam postąpić?
|
| |
14-10-2014, 19:33
|
| Przyjaciel forum | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Podaj link do aukcji.
|
| |
15-10-2014, 08:32
|
| Początkujący | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi |
| |
15-10-2014, 16:14
|
| Przyjaciel forum | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Zakupiłaś na siebie czy na firmę?
|
| |
15-10-2014, 21:05
|
| Początkujący | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
na siebie
|
| |
15-10-2014, 21:08
|
| Przyjaciel forum | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Możesz powołać się na to: - Przepis prawny:
Art. 3.
1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
4. Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.
5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.
6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 5, powinny być sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej. |
| |
16-10-2014, 18:27
|
| Początkujący | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Powołałem sie, dostałem odpowiedz:
"jasne, zrozumiałe i nie wprowadzające w błąd informacje w języku polskim, wystarczające do prawidłowego korzystania z towaru" zawarliśmy w opisie aukcji.Jeżeli nie jest Pan zadowolony z zakupionego towaru zawsze można go zwrócić w ramach zwrotu konsumenckiego. (wysyłka na pana koszt)
|
| |
20-10-2014, 16:08
|
| Początkujący | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Co mogę teraz zrobić?
|
| |
20-10-2014, 17:29
|
| Przyjaciel forum | RE: Brak polskiej instrukcji obsługi
Możesz zadać pytanie sprzedawcy gdzie na aukcji jest dostępna informacja typu:
- w jaki sposób należy włączyć kosę
- jakie stosuje się do niej paliwo
- w jakich proporcjach należy dolewać olej
- kiedy i jakie należy dokonywać przeglądy
- jak podłącza się kolejne jej części
- w jaki sposób należy jej prawidłowo używać aby spełniała swoje funkcje oraz aby nie uległa uszkodzeniu
- czy żyłka jest na stałe czy ulega zużyciu
- jeśli ulega zużyciu, to w jaki sposób należy ją wymieniać
Możesz też zapytać się czy chcieliby swoje podejście do Art. 3 ustawy konsumenckiej skonsultować z UOKiK'iem.
Możesz poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów.
Możesz oddać sprawę do sądu.
|
| | | |