Czy sprzedawca prawidłowo załatwił moją reklamację? - Forum Prawne

 

Czy sprzedawca prawidłowo załatwił moją reklamację?

Witam 13 maja 2013 nabyłem przez allegro od firmy mechaniczny rowerek treningowy. Raz był już u sprzedawcy w naprawie gwarancyjnej. Kilka dni temu zepsuł się poważnie - złamał się w dwóch miejscach. Wysłałem do sprzedawcy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-10-2014, 14:55  
Lichy5
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Czy sprzedawca prawidłowo załatwił moją reklamację?

Witam

13 maja 2013 nabyłem przez allegro od firmy mechaniczny rowerek treningowy. Raz był już u sprzedawcy w naprawie gwarancyjnej. Kilka dni temu zepsuł się poważnie - złamał się w dwóch miejscach. Wysłałem do sprzedawcy rowerek spakowany w oryginalny karton z pismem reklamacyjnym i kopią paragonu. Reklamację złożyłem z tytułu niezgodności towaru z umową, określiłem, że niezgodność jest w moim zdaniem istotna, a naprawa lub wymiana narażałaby mnie na znaczne niedogodności. Oświadczyłem, że odstępuję od umowy i domagam się zwrotu ceny na podane konto bankowe.
Niespodziewanie (beż żadnej informacji od nich) otrzymałem od nich przesyłkę kurierską z rowerkiem, który został naprawiony przez wymianę dwóch części. Moje pismo pozostało bez żadnej odpowiedzi, a do rowerka dołączyli sporządzoną przez siebie samych kartę zgłoszenia naprawy gwarancyjnej, na której napisali że wymienili dwie części. Brak podpisów i stempli. Czy w tej sytuacji mogę w dalszym ciągu domagać się załatwienia sprawy w tytułu niezgodności z umową i w ten sposób, którego zażądałem?
Dodam, że nie minęły jeszcze 2 tygodnie od dnia, w którym zgłosiłem żądanie i wysłałem rowerek. Co mam zrobić aby ich zmusić do działania zgodnie z moim życzeniem. Spodziewam się, że oni w ogóle nie odpowiedzą na reklamację i uznają że w ten sposób załatwili sprawę. Czy jeżeli minie 14 dni to nie mając odpowiedzi od nich mogę uznać, że formalnie zgodzili się z moimi żądaniami?

pozdrawiam
Lichy5 jest off-line  
15-10-2014, 16:37  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: Czy sprzedawca prawidłowo załatwił moją reklamację?

Tak, możesz jednak sprzedawca może się nie zgodzić. Dwa tygodnie nie mają znaczenia, ponieważ nie złożyłeś żądania naprawy/wymiany, a na takie sprzedawca powinien odpowiedzieć pod rygorem uznania żądania za zasadne.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy sprzedawca musi uwzględnić moją reklamację? (odpowiedzi: 8) Witam serdecznie. W maju 2012 kupiłam meble kuchenne w salonie Agata Meble w Poznaniu do nowego domu, który odnajęłam we wrześniu tego samego...
§ Sklep CCC odrzucił moją reklamację - pomoc w napisaniu odwołania (odpowiedzi: 102) Witam serdecznie Dnia 3.04.2012 grudniu zakupiłem półbuty w sklepie CCC. Po raz pierwszy buty oddałem do reklamacji 18.08.2012. Data...
§ Sklep CCC odrzucił moją reklamację - pomoc w napisaniu odwołania (odpowiedzi: 11) Witam . Dnia 02.06.2015r kupiłam buty w sklepie CCC Po niecałym tygodniu buty oddałam do reklamacji, ponieważ zewnętrzna strona obuwia...
§ Jak prawidłowo sformułować reklamację towaru niezgodnego z umową. (odpowiedzi: 5) Witam. Dwa miesiące temu zakupiłem na abonament telefon. Po pewnym czasie telefon upadł mi na ziemię . Była to niewielka wysokość jakieś 20-30 cm....
§ Sprzedawca uszkodził moją własność (odpowiedzi: 9) Sprzedawca w jednym z pasaży handlowych próbując dopasować końcówkę od anteny do modemu USB stwierdził, że wejście w modemie jest przekrzywione....
§ Czy sprzedawca sam może rozpatrzyć reklamację??? (odpowiedzi: 13) Sytuacja wygląda następująco: W sklepie typu "wszystko po 5.99" klient zakupił badziewną chińską rozciąganą smycz dla psa. Przy sprzedawcy założył...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:09.