obsługa konsumenta - Forum Prawne

 

obsługa konsumenta

Witam, zajmuję się reklamacjami w firmie produkującej meble. Swoją sprzedaż prowadzimy w salonach meblowych. Reklamacje które do mnie trafiają są reklamacjami klientów indywidualnych którzy zakupili mebel w salonach. Salon przekazuje następnie reklamację do mnie jako ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-10-2014, 09:17  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie obsługa konsumenta

Witam,
zajmuję się reklamacjami w firmie produkującej meble. Swoją sprzedaż prowadzimy w salonach meblowych. Reklamacje które do mnie trafiają są reklamacjami klientów indywidualnych którzy zakupili mebel w salonach. Salon przekazuje następnie reklamację do mnie jako do producenta. Zazwyczaj tą samą drogą wysyłam odpowiedź dotyczącą sposobu realizacji- ja do salonu jako do mojego klienta, a salon przekazuje tą informację do osoby indywidualnej, będącej klientem salonu. Niestety nieraz spotykam się z słowami sprzeciwu wśród pracowników salonów, którzy uważają, że powinnam to ja się kontaktować z tą osobą indywidualną, ponieważ obowiązkiem salonu jest tylko przyjęcie reklamacji. Chciałabym się dowiedzieć kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za informowanie klienta ( osoby indywidualnej) my jako producent czy salon jako sprzedawca? oraz czy są jakieś przepisy regulujące tą kwestię?
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 10:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Dz.U.2002.141.1176
 
23-10-2014, 10:33  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Tak w ustawie wszędzie jest mowa o " sprzedawcy", czyli czy w tym przypadku jeśli my wystawiamy fv dla salonu to my jesteśmy sprzedawcą dla salonu, a salon wstawiając fv dla klienta jest sprzedawcą dla osoby indywidualnej ? I moim obowiązkiem jest informowanie salonu a salon ma obowiązek kontaktu z osobą indywidualną? zgadza się?
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 10:35  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Do reklamacji konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową ustosunkowuje się sprzedawca - czyli salon.
Jeśli udzielacie gwarancji klientowi końcowemu i on z niej korzysta, to obowiązuja warunki w niej opisane.
 
23-10-2014, 10:49  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Dziękuję za informację. A czy jeśli klient nie określi w zgłoszeniu reklamacyjnym z jakiego tytułu che skorzystać zgłaszając reklamację, możemy przyjąć "z automatu", że chce on mieć rozpatrzoną zgodnie z ustawą ?
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 10:50  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

A dlaczego Wy macie cokolwiek zakładać?
 
23-10-2014, 11:02  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

to w jaki sposób mamy wiedzieć jak rozpatrywać reklamację, jeśli klient nie zadecyduje o tym sposobie ?
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 11:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Udzielacie w ogóle gwarancji? Wydajecie karty gwarancyjne?
 
23-10-2014, 11:49  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

tak
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 11:52  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

No to w nich jest napisane, w jaki sposób należy zgłaszać roszczenia z tytułu gwarancji, czyż nie?
 
23-10-2014, 12:09  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Zgłoszenia jak należy dokonywać jest określone, zgłoszenie to wygląda w obu przypadkach tak samo- w salonie, na druku dostępnym u sprzedawcy. I nadal nie wiem skąd mam wiedzieć z jakiego tytułu klient chce mieć rozpatrzoną reklamację, skoro w obu przypadkach zgłasza reklamację na druku dostępnym w salonie i nie jest na nim zaznaczona owa decyzja klienta.
Emilia1991 jest off-line  
23-10-2014, 15:23  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

Cytat:
na druku dostępnym u sprzedawcy
No to druk ten powinien zawierać stosowną informację.
 
24-10-2014, 06:10  
Emilia1991
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

niestety nie ma, a ponadto fakt ten jest często pomijany przez osoby sporządzające zgłoszenie.
Emilia1991 jest off-line  
24-10-2014, 09:33  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: obsługa konsumenta

No to zmieńcie druk lub zobowiążcie sprzedawców do zaznaczania tytułu reklamacji gwarancyjnej.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Obsługa 18,przyjęć itd. (odpowiedzi: 3) Witam, Chciałbym rozpocząć obsługiwanie muzyczne małych imprez typu 18-nastek, itd. Więc czy potrzeba jakieś zezwolenie ze stron ZAIKS-u i...
§ Instrukcja obsługi (odpowiedzi: 5) Witam, przed świętami zakupiłem sprzęt elektroniczny (Power Bank), do którego nie została dołączona instrukcja obsługi. Skontaktowałem się ze...
§ Niemiła obsługa (odpowiedzi: 1) Proszę o pomoc, sytuacja odbyła się w sklepie z odzieżą damską, gdy szukałam rzeczy poprosiłam ekspedientkę o pomoc, pani coś skompletowała coś...
§ obsługa firmy (odpowiedzi: 2) Dzień Dobry Szukam kogoś, kto by oczywiście odpłatnie, raz na jakiś czas , kilkanaście razy w roku , napisał z sensem np. wezwanie...
§ Obsługa w knajpie (odpowiedzi: 6) Jeżeli zostałem bezpodstawnie nie miło potraktowany w knajpie, przez obsługę zza baru, która nie sprzedaje mi alkoholu i nakazuje mi wyjść, czy muszę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:23.