28-10-2014, 22:47
|
| Użytkownik | Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od samego
Witam!
Sprawa wygląda tak:
Na początku września odebrałem zestaw komputerowy kupiony przez internet w sklepie morele.net. Okazało się jednak, że jest niesprawny - po uruchomieniu - czarny ekran. Oddałem go więc do Netpunktu, gdzie próbowali go naprawić przez prawie 2 tygodnie. Po czym został odesłany na gwarancję i został "naprawiony". Dzisiaj go odebrałem i po uruchomieniu problem jest ponownie taki sam - czarny ekran.
Dodam iż komputer nie działał od samego początku - w ogóle nie można było z niego korzystać.
W związku z tym moje pytanie: co robić? Czy oddać go jako "niezgodność towaru z umową", czy mogę liczyć na zwrot pieniędzy, jeżeli komputer jest po "naprawie", a problemu nie rozwiązano?
Bardzo dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
|
| |
28-10-2014, 23:10
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam |
| |
28-10-2014, 23:23
|
| Użytkownik | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
Przeczytałem, czyli pozostaje mi reklamacja z tytułu "niezgodności towaru z umową"?
W związku z tym moje pytania:
1. okres 14 dni liczy się od dnia wysłania, czy od przyjęcia towaru przez sklep/innego terminu?
2. czy jeżeli jest to komputer złożony z części: osobno procesor, płyta główna itp. to w przypadku żądania wymiany na nowy muszę uwzględnić co ma zostać wymienione, czy wszystko? (dodam iż nie wiem co jest zepsute)
3. pytanie dot. punktu "wybrać inny sposób załatwienia reklamacji, jeśli wybrany przez Konsumenta nie jest możliwy (patrz wyżej)" - czyli zostaje "nieodpłatna naprawa"? czy mogę w tym wypadku nie wyrazić na to zgody i odstąpić od umowy?
4. co w przypadku, gdyby wymienili, a sprzęt znów nie działał?
5. co jeżeli będę żądał wymiany, a oni naprawią?
Dzięki!
|
| |
28-10-2014, 23:30
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
1. Otrzymania żądania.
2. Elementu wadliwego jeśli komputer w całości nie był dostępny w jednej ofercie.
3. Odstąpienie tylko jeśli: - Przepis prawny:
Art. 8. 4.
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
4. Jak wyżej.
5. Bez twojej zgody nie mogą. Jeśli to uczynią, masz prawo zażądać zwrotu w takim stanie w jakim oddałeś.
|
| |
28-10-2014, 23:38
|
| Użytkownik | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
Ok,
to w takim razie jeszcze:
1. skąd wiem kiedy oni otrzymają żądanie?
2. upewniam się, nie muszę ich wcześniej informować o żądaniu, tylko wysyłam je wraz z komputerem?
3. skąd mam wiedzieć, który element jest wadliwy? oni to ocenią, czy ja mam napisać najbardziej prawdopodobne opcje i żądać ich wymiany?
4. co mi to da, jeżeli mi naprawią, gdy ja nie wyrażę na to zgody, że będę żądał zwrotu w takim stanie jak oddałem. Wtedy ponowne wysyłanie w związku z niezgodnością?
5. czy powinienem to oddać do ich punktu w mieście, czy wysłać pocztą/kurierem. Czy w tym wypadku mogę liczyć na zwrot kosztów przesyłki?
6. sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się - czy w tym czasie musi odesłać towar, czy ja go muszę otrzymać, czy w tym czasie wydaje decyzję o przyjęciu/odrzuceniu - jeżeli ostatnia opcja, to jaki czas ma na wymianę i odesłanie?
7. czyli jeżeli nie będzie działał po odesłaniu, to zwrot pieniędzy?
|
| |
28-10-2014, 23:44
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
1. Np. z monitoringu poczty
2. Lepiej poinformować że wysyłasz z reklamacją. Sprawdź w regulaminie.
3. Reklamuj usługę złożenia oraz ewentualnego elementu.
4. Nie wiem co ci to da. Pytanie było: co w tedy a nie co ci to da.
5. Pytaj sprzedawcę.
6. USTOSUNKOWAĆ się do żądania.
7. Przeczytałeś wskazany art. 8.4? |
| |
28-10-2014, 23:50
|
| Użytkownik | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
Dzięki,
1. to w jakim czasie musi wymienić i odesłać "naprawiony" komputer?
2. Czy po poinformowaniu ich o wysyłce z reklamacją muszę czekać na odpowiedź, czy nie?
3. Czy do komputera muszę dołączyć pudełka, instrukcje, płytki?
4. Czy jeżeli wyślę np. kurierem - zwracają koszty wysyłki, czy to zależy od sprzedawcy?
5. Otrzymanie żądania (komputera) = odebranie go od kuriera/z poczty?
Dzięki za pomoc.
|
| |
28-10-2014, 23:56
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
1. Nie jest ten czas określony. Bez zbędnej zwłoki.
2. Nie masz takiego obowiązku.
3. Nie.
4. - Przepis prawny:
Art. 8. 2.
Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Koszt nadania nie może być z "kosmosu". Nadajesz w mniej więcej najtańszej opcji umożliwiającej prawidłowe i bezpieczne nadanie.
5. Nie, nie otrzymanie komputera. Otrzymanie żądania.
|
| |
29-10-2014, 00:03
|
| Użytkownik | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
do 5 - ale żądanie będzie na piśmie łącznie z komputerem - dobrze rozumiem, że tak mam postąpić? i wtedy 14 dni liczone od odebrania go?
Czy "bez zbędnej zwłoki" może oznaczać np. miesiąc?
|
| |
29-10-2014, 00:12
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam Cytat:
Napisał/a exelero do 5 - ale żądanie będzie na piśmie łącznie z komputerem - dobrze rozumiem, że tak mam postąpić? i wtedy 14 dni liczone od odebrania go? |
A jak zapomnisz dołączyć pismo, a ja napiszę "od odebrania komputera", a się nie ustosunkuje, to będziesz miał zastrzeżenia do porady, że przecież pisałem, że od odebrania laptopa?
Nie liczy się terminu od daty ODEBRANIA laptopa. Jesteśmy na forum prawnym, piszemy o prawie, a prawo stanowi: - Przepis prawny:
Art. 8. 3.
Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Widzisz gdzieś powyżej "od odebrania komputera/przedmiotu"? Cytat:
Napisał/a exelero Czy "bez zbędnej zwłoki" może oznaczać np. miesiąc? |
Może, jeśli będą ku temu uzasadnione przyczyny.
|
| |
29-10-2014, 00:17
|
| Użytkownik | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
Ok, ok.
To już ostatnie na dzisiaj pytania:
1. w jakim sposób oni mają mnie poinformować - telefonicznie, e-mailem?
2. W jaki sposób mogę dowiadywać się o realizacji mojego żądania - przy założeniu, że ustosunkują się pozytywnie do mojego żądania - telefonicznie, i czy to ja mam się dowiadywać, czy oni mnie informować?
3. czy jest jakiś formularz zgłoszeniowy odgórny, czy każdy sklep ma swój ew. samemu mam napisać?
Dzięki wielkie za pomoc.
|
| |
29-10-2014, 00:35
|
| Przyjaciel forum | RE: Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od sam
1. Nie jest to określone. Powinni skutecznie.
2. Nie musisz się dowiadywać, to nie jest w twoim interesie.
3. Możesz napisać samemu. Prawo nie wskazuje, że obowiązuje tylko wzór sprzedawcy.
|
| | | |