T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy - Forum Prawne

 

T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Mamy problem z wyegzekwowaniem od T-Mobile sprawnego telefonu. Historia w punktach aby było klarownie. 1. Telefon jest użytkowany przez moją żonę ale właścicielem na fakturze jest firma w której pracuje. Tak więc chyba inne prawa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
30-10-2014, 14:22  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Mamy problem z wyegzekwowaniem od T-Mobile sprawnego telefonu.
Historia w punktach aby było klarownie.

1. Telefon jest użytkowany przez moją żonę ale właścicielem na fakturze jest firma w której pracuje. Tak więc chyba inne prawa czy przepisy tutaj obowiązują niż osoby prywatnej ?

2. 20.02.2014 - kupno telefonu. T-Mobile salon w naszym mieście Rybniku ale na FV jest T-Mobile S.A. Warszawa.

3. 07.05.2014 - złożenie pierwszej reklamacji do salonu w Rybniku. Telefon gubił zasięg, trzeszczała obudowa - prośba o jej wymianę, tel się wyłączał/restartował sam z siebie.

4. 12.05.2014 - data wydania z serwisu (Regenersis). Opis działań: CARE BACK COVER ASSY i ANTENA COAX CABLE). Odebranie urządzenia z salonu.

5. Problemy nadal występują te same, ponadto dodatkowo uszkodzona klapka (nie wymieniona nawet - wypisali, ze wymieniona a to nie prawda).

6. 28.05.2014 - złożenie drugiej reklamacji do salonu w Rybniku (te same usterki).

7. 05.06.2014 - data wydania z serwisu Regenersis z reklamacją odrzuconą. Opis poserwisowy - TELEFON SPRAWNY, REKLAMACJA BEZZASADNA.

8. Wszystkie objawy usterek występują - resety, gubienie zasięgu, stara klapka do tego pogięta przez serwis.

9. 18.06.2014 - złożenie trzeciej reklamacji tym razem do SBE Polska w Piasecznie (autoryzowany serwis NOKIA).

10. 20.06.2014 - data wydania z SBE. Wymienione: CONNECTOR LATCH ASSEMBLY, 4BJ BOTTOM ASSY, COVER ASSY WHITE, CONNECTOR ASSY CARE. Odbiór z salonu w Rybniku (dogadane aby tam odesłali).

11. Przestał gubić nagminnie zasięg ale się zdarzało, że czasami rozłączało rozmowę. Klapka wymieniona ale nadal odstaje z jednej strony. Pojawiły się codzienne WYŁĄCZANIE telefonu (odcinało prąd, pomagało kilkunastosekundowe vol+ i power). Żona mając w wyobraźni kolejne tygodnie bez telefonu postanowiła przeczekać chociażby wakacje z tym wadliwym sprzętem.

12. 21.10.2014 - Zwrócenie się do T-Mobile salon w Rybniku o wymianę telefonu na nowy z pismem żądającym wymiany towaru na nowy podparty paragrafami art.9 ust 1 i art.8 ust 1 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ale nie wiem i proszę o podpowiedź czy te ustawy mają się tak samo do osoby prywatnej jak i do firmy ?).

13. 27.10.2014 - sms z T-Mobile w Rybniku, że telefon został naprawiony przez Regenersis!

14. 28.10.2014 - rozmowa telefoniczna z T-Mobile Rybnik, że oni nie mogą wydać nowego telefonu ponieważ czekali co powie serwis. Regenersis go naprawił wymieniając płytę główną (wg. rozmowy telefonicznej z T-Mobile) więc nie ma podstaw do żadnych wymian.

15. 29.10.2014 - pismo do T-Mobile Rybnik, że nie przyjmujemy naprawionego modelu tylko tak jak w zgłoszeniu z 21.10.2014 rościmy sobie nadal prawo do jego wymiany na nowy.

16. Wszystkie te wizyty w salonie T-Mobile MUSI wykonywać właściciel firmy w imieniu mojej żony (pkt 15 również tak było). A, że nie jest bezpośrednim użytkownikiem tego telefonu tylko przekazywał pisma, telefon i odbierał go to nie można było bezpośrednio działać w salonie.

17. 29.10.2014 - podczas tej ostatniej wizyty szefowej firmy w salonie T-Mobile celem dostarczenia pisma z pkt 15 ekspedient/konsultant nadal się upierał, że nie wymienią telefonu na nowy i gdy tego telefonu nie odbierze teraz to ten będzie sobie leżał bezczynnie. Nastąpiło połączenie telefoniczne z moją żoną, której dokładnie takie wiadomości zostały przekazane. Jeżeli chcemy się nadal starać o jego wymianę to mamy go odesłać do T-Mobile centrala w Warszawie. Wobec tego postanowiła telefon jednak odebrać (poprzez szefową).

18. Nic nie zostało wymienione (żadna płyta główna tak jak twierdził koleś przez telefon). Protokół mówi jedynie o wgraniu oprogramowania, zestrojenia anteny i pouczeniu jak się powinno używać sprzęt.
I co teraz robić ?
Krystian.Ola jest off-line  
30-10-2014, 14:43  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Cytat:
I co teraz robić ?
Cieszyć się ze sprawnego telefonu.
 
30-10-2014, 14:56  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Czyjego ?
Krystian.Ola jest off-line  
30-10-2014, 14:58  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Cytat:
Napisał/a Krystian.Ola Zobacz post
Czyjego ?
Firmy, w której pracuje Twoja żona.


Cytat:
właścicielem na fakturze jest firma w której pracuje.
 
30-10-2014, 15:40  
biginkaso
Stały bywalec
 
Posty: 4.355
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Przerabiałem to samo w sieci P4. Przeczytaj sobie gwarancję Nokii, tak masz zapis, że naprawiać sobie mogą go ile chcą i mają na to nieokreślony czas. To, że Ci wymienią go na nowy, wolny od wad to niestety tylko ich dobra wola. Spróbuj napisać pismo do Centrali z taką prośbą, może się uda tym razem......
biginkaso jest off-line  
30-10-2014, 18:55  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

loco dziękuję, że poświęciłeś swój czas na próbę pomocy ale telefon nie jest sprawny nadal.
Nie o to tutaj zresztą chodzi.
Nawet jakby był to ostatnia gwarancją nawet nie dotyczyła naprawy tylko wymiany.
Nawet się do pisma nie odnieśli tylko zrobili po swojemu.
Ja rozumiem że użytkownika chroni gwarancją tylko co po takim telefonie, który leży tyle w serwisie ile służy niesprawnie właścicielowi.
Krystian.Ola jest off-line  
30-10-2014, 19:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Ale serwis twierdzi, że jest sprawny. Wykaż zatem, że jest przeciwnie i zażądaj od gwaranta naprawy.
 
30-10-2014, 19:06  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Cytat:
Napisał/a Krystian.Ola Zobacz post
loco dziękuję, że poświęciłeś swój czas na próbę pomocy ale telefon nie jest sprawny nadal.
Nie o to tutaj zresztą chodzi.
Nawet jakby był to ostatnia gwarancją nawet nie dotyczyła naprawy tylko wymiany.
Nawet się do pisma nie odnieśli tylko zrobili po swojemu.
Ja rozumiem że użytkownika chroni gwarancją tylko co po takim telefonie, który leży tyle w serwisie ile służy niesprawnie właścicielowi.
Nie pozostaje Wam nic innego jak wykonanie odplatnie bdb opinii serwisowej.

Z doswiadczenia wiem, ze jak takie cos napisze profesjonalista /prawdziwy/ to serwis zastanowi sie 3x dluzej zanim splawi klienta.
arturoooo jest off-line  
30-10-2014, 20:14  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

loco, facet będzie gadał ze jestem kobietą. Mam gacie przed nim ściągnąć aby mu udowadniać ?
Szukam pomocy, a nie wymądrzań.
Krystian.Ola jest off-line  
30-10-2014, 20:16  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Zrób ekspertyzę.
 
19-01-2015, 13:03  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Witam.
Chciałem zrobić ekspertyzę w Nokia Poland w Warszawie (SBE).
Niestety nie mogą mi takiej ekspertyzy wystawić, jedynie znów wgrali nowy soft i komórka nie jest naprawiona :/
Chyba, że mówisz o odpłatnej. Raczej w takie coś się bawił nie będę bo po tym cyrku który się dzieje nie wiem czy odzyskam koszty.

Reklamacja jest już piąta z kolei. Serwisy twierdzą, że telefon jest sprawny.
Co mogę zrobić w tym przypadku ?

PS.Wspomniałem, że telefon jest na firmę w której pracuje żona. Nie wiem jak tutaj mają się przepisy co do rękojmi
Krystian.Ola jest off-line  
02-02-2015, 09:25  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Postanowiłem skorzystać z prawa określonego w artykule 560 ust. 1 kodeksu cywilnego (rękojmia dla firm).
Ile czasu mają na ustosunkowanie się do mojego pisma ?
Krystian.Ola jest off-line  
02-02-2015, 11:12  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

Poprzednie reklamacje były z tytułu gwarancji?
 
03-02-2015, 05:44  
Krystian.Ola
Użytkownik
 
Posty: 59
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

3 tak + 1 z tytułu rękojmi ale zwaliłem bo żądałem z innego paragrafu wiec mnie olali i potraktowali jako zwykłą reklamację wysyłając znów do pół yntelygentów.

Ta jest 5.
Krystian.Ola jest off-line  
03-02-2015, 10:39  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: T-Mobile nie chce wymienić telefonu na nowy

II CKN 350/01

Kupujący wybierając uprawnienia gwarancyjne traci uprawnienia z tytułu rękojmi, a przy wyborze uprawnień płynących z rękojmi – traci możliwość realizacji uprawnień wynikających z gwarancji
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu (odpowiedzi: 11) Witam Zgłosiłem na reklamację drona za 4000zł w którym wysiadł pilot po około 3 tygodniach używania. Wpierw zapytałem producenta o opinię i...
§ Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile (odpowiedzi: 25) Witam, Zwracam się do Państwa z takim problemem iż pod koniec grudnia 2012r przedłużając umowę z siecią T-Mobile zakupiłem wraz z abonamentem...
§ Czy mam prawo wymienić na nowy (odpowiedzi: 18) Witam, Piszę z taką sprawą która jest dla mnie bardzo ważna i potrzebuję pomocy. Zakupiłem około 1,5 miesiąca temu aparat fotograficzny Fuji w...
§ Właściciel chce wymienić okna na gorsze czy może??? (odpowiedzi: 3) Witam! Najmuję mieszkanie na podstawie umowy użyczenia. 4 lata temu wstawiłam brązowe plastikowe okna na całym piętrze kamienicy (moje mieszkanie,...
§ Sprzedawca nie chce wymienić wadliwego towaru (odpowiedzi: 3) Witam. Moja sprawa zaczęła się od zakupu suwmiarki na allegro. Niestety przyszła do mnie wadliwa (wyświetlacz cyfrowy w wielu miejscach podawał...
§ Jak Warta S.A. chce mi Pasata wymienić na Poloneza (odpowiedzi: 5) Dnia 6 czerwca brałam udział w wypadku, nie z mojej winy, kierowca autobusu zmieniając pas skasował mi praktycznie cały bok. Ubezpieczyciel w piśmie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:41.