02-11-2014, 13:37
|
| Użytkownik | Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
Witam serdecznie,
Cały dzień pisałem regulamin do serwisu komputerowego, który otwieram już nie długo, bardzo prosiłbym obeznanych w temacie kolegów o opinie na temat tego regulaminu oraz kwestii zgodności zapisów z prawem konsumenta itp. Każda opinia bardzo dla mnie dużo znaczy tak więc zapraszam do komentowania. dziękuje i pozdrawiam. - Przepis prawny:
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG SERWISOWYCH
regulamin obowiązuje od dnia 10.01.2011 aż do odwołania
Regulamin dotyczy warunków współpracy pomiędzy firmą xxx zwanej dalej serwisem, a klientem zwanym dalej zleceniodawcą w zakresie wykonywania usług serwisowych. Zlecenie naprawy sprzętu komputerowego jest równoznaczne
z akceptacją niniejszego regulaminu.
I - DEFINICJE
1. SERWIS – „xxx”
2. ZLECENIODAWCA – Osoba bądź firma, zgłaszająca sprzęt do naprawy
3. USŁUGA SERWISOWA – Wycena, diagnoza bądź naprawa sprzętu komputerowego
4. POKWITOWANIE PRZYJĘCIA – Dokument serwisowy, będący zgłoszeniem sprzętu do usługi serwisowej, zawierający
dane m.in.: Imię i Nazwisko osoby zgłaszającej, numer telefonu, nazwę, model sprzętu i numer seryjny oraz opis usterki,
a w przypadku wysyłki, adres na który sprzęt ma zostać odesłany.
II - ZGŁOSZENIE SERWISOWE
Warunkiem rozpoczęcia usługi serwisowej jest złożenie przez zleceniodawcę zgłoszenia serwisowego.
Zgłoszenie serwisowe można dokonać poprzez:
1. Dostarczenie sprzętu osobiście do serwisu i wypełnienie pokwitowania przyjęcia.
2. Dostarczenie sprzętu na nasz adres przez firmę kurierską wraz z załączonym opisem usterki
3. Zamówienie odbioru sprzętu przez naszego serwisanta na terenie m. Kraków i okolic.
III - Wysyłka sprzętu
1. Sprzęt można wysłać na adres serwisu tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
2. Zleceniodawca wysyłając sprzęt do serwisu za pomocą firmy kurierskiej w pełni odpowiada za ew. uszkodzenia podczas transportu za co serwis nie odpowiada. Bardzo prosimy o staranne i bezpieczne pakowanie przesyłek.
3. Wszystkie przesyłki wysyłane do zleceniodawcy są starannie pakowane i odpowiednio zabezpieczone podczas transportu,
oraz są ubezpieczone do kwoty 5000zł, w przypadku gdy sprzęt przekracza wartość ubezpieczenia, zleceniodawca jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie kuriera oraz serwis.
4. Firmą wykonującą usługi kurierskie dla serwisu jest firma xxx
5. W przypadku podejrzenia naruszenia bądź uszkodzenia przesyłki dostarczonej przez kuriera, zleceniodawca jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w tym znajdującego się w środku sprzętu w obecności kuriera, a w przypadku zauważenia ew. uszkodzeń sporządzić wspólnie odpowiedni protokół.
IV – Odbiór sprzętu
1. Sprzęt można odebrać osobiście w serwisie, po okazaniu pokwitowania przyjęcia, w przypadku jego zaginięcia zleceniodawca zobowiązany jest do okazania dowodu tożsamości w celu ustalenia właściciela sprzętu.
2. Sprzęt wysyłany jest za pomocą firmy kurierskiej na adres podany w pokwitowaniu przyjęcia.
3. Jest dostarczany przez serwisanta osobiście na terenie miasta Kraków i okolic.
V – Naprawa sprzętu
1. Na wydanie diagnozy i wyceny naprawy serwis zastrzega sobie do 7 dni roboczych od dnia dostarczenia sprzętu do serwisu.
2. Czas naprawy sprzętu jest zależny od rodzaju usterki oraz od dostępności części zamiennych i może wynosić do 45 dni roboczych, w przypadku sprowadzenia części z poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. O terminie zakończenia naprawy, zmianie statusu naprawy lub przekraczających kosztach naprawy zleceniodawca zostanie poinformowany telefonicznie bądź drogą e-mail.
4. W przypadku rezygnacji z naprawy, pobierana jest opłata w kwocie 50zł netto, tylko w przypadku gdy naprawa jest możliwa
VI – Gwarancja
1. Na wykonane naprawy serwis udziela gwarancji pisemnej od 3 – 24 miesięcy. Okres trwania gwarancji jest uwzględniony w karcie gwarancyjnej i liczony jest od daty wydania sprzętu z naprawy.
2. Gwarancją objęte są elementy i czynności wyszczególnione w karcie gwarancyjnej oznaczone jako wykonane przez serwis.
3. Wady ujawnione w okresie trwania gwarancji będą usuwane bezpłatnie w terminie do 14 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu gwarancyjnego do serwisu. W przypadku ew. braku dostępności części zamiennych, naprawa gwarancyjna może ulec wydłużeniu, po uprzednim kontakcie telefonicznym bądź e-mail
4. W przypadku braku możliwości naprawy sprzętu gwarancyjnego, serwis zobowiązuje się do zwrotu poniesionych kosztów naprawy na konto bankowe zleceniodawcy podane w zgłoszeniu reklamacyjnym w terminie do 14 dni roboczych.
5. Jedynym dokumentem uprawniającym do gwarancji jest karta gwarancyjna wystawiona przez serwis.
6. Uszkodzenie plomb gwarancyjnych jest równoznaczne z utratą gwarancji.
VII – Prawa, obowiązki, odpowiedzialność
1. Zleceniodawca poświadcza, że jest właścicielem powierzonego sprzętu i nie rości sobie praw do niego
żadna inna osoba trzecia.
2. Zleceniodawca zobowiązany jest dostarczyć sprzęt do naprawy w stanie kompletnym a w przypadku braku jakiegokolwiek podzespołu np. ( dysku twardego, zasilacza, baterii, pamięci, procesora itp. ) zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie serwisu w innym przypadku serwis nie odpowiada za podzespoły, które były wyjmowane przez zleceniodawcę a nie zostały zgłoszone osobie przyjmującej sprzęt.
3. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na nośnikach pamięci oraz oprogramowanie, które zainstalowane jest na przekazanym urządzeniu przeznaczonym do naprawy.
4. W przypadku braku możliwości naprawy Serwis zastrzega sobie możliwość zwrotu sprzętu o nieco odmienionych objawach usterki. Wynika to między innymi z tego, iż większość układów na płytach głównych montowana jest w technologii SMD i BGA. Wielokrotnie przyczyną pojawienia się usterek są tak zwane zimne luty, lecz dopiero po ich usunięciu może okazać się, że na skutek ich powstania doszło do uszkodzenia danego układu, laminatu, padów, bądź zwarcia między warstwami płyty głównej. W takim właśnie przypadku zleceniodawca może otrzymać nienaprawiony sprzęt o odmienionych objawach usterki łącznie z nie działaniem całkowitym sprzętu nie ponosząc przy tym kosztów diagnozy.
5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za sprzęt, który był wcześniej naprawiany przez inną firmę.
6. Oględziny sprzętu komputerowego dotyczą wyłącznie usterki wskazanej przez klienta, a w przypadku zauważenia innej usterki nie wskazanej w pokwitowaniu przyjęcia, serwis zobowiązuje się do kontaktu telefonicznego w celu ustalenia dalszych działań.
7. Zgodnie z treścią Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133, poz.883) zleceniodawca wyraża zgodę w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204), na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji dotyczących aktualnych promocji oraz informacji dotyczących sprzętu zgłoszonego / oddanego do naprawy w serwisie xxx.
VIII – Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego.
2. Każdy Klient oddający sprzęt komputerowy do serwisu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Oddając sprzęt, dobrowolnie akceptuje powyższy regulamin. |
| |
02-11-2014, 14:24
|
| Zbanowany | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
Zazwyczaj właściciele firm udają się do prawnika celem sporzadzenia zgodnego z prawem regulaminu.
|
| |
02-11-2014, 14:26
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
7. Zgodnie z treścią Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133, poz.883) zleceniodawca wyraża zgodę w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204), na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji dotyczących aktualnych promocji oraz informacji dotyczących sprzętu zgłoszonego / oddanego do naprawy w serwisie xxx.
Jesteś pewien, że to jest zgodne z obecnym stanem rzeczy?
|
| |
02-11-2014, 16:07
|
| Użytkownik | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie Cytat:
Jesteś pewien, że to jest zgodne z obecnym stanem rzeczy?
|
Nie wiem, dlatego zamieściłem to w tym forum. Jestem skłonny nawet z tego zrezygnować. Cytat:
Zazwyczaj właściciele firm udają się do prawnika celem sporzadzenia zgodnego z prawem regulaminu.
|
Tak, ale ja dopiero mam w planach otworzenie działalności, chciałem sam napisać regulamin z wiadomo mi przyczyn. Dzieląc się na forum tym regulaminem bardziej kieruje się samymi uwagami co do odpowiednich zapisów niż do tych co są zgodne z Prawem konsumenta, jeśli coś jest niezgodne lub niejasne to wolę zapisu nie stosować.
|
| |
03-11-2014, 14:28
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie Cytat:
Napisał/a arturoooo Zazwyczaj właściciele firm udają się do prawnika celem sporzadzenia zgodnego z prawem regulaminu. |
A czy pisząc to tutaj złamał regulamin forum??
Zazwyczaj ludzie jak mają problem, to idą do prawnika.
Jednak spora ilość osób zadaje pytanie między innymi na tym forum.
|
| |
03-11-2014, 14:34
|
| Zbanowany | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
@up: Problem w tym, ze niektorzy tutaj daja badziewne rady nie majace odzwierciedlenia w praktyce.
Jesli jestem chory to nie pisze postu na forum tylko ide po porade do specjalisty - lekarza.
Zazwyczaj ludzie, zeby zaoszczedzic pare zlotych pisza posty na forum i pozniej sie posilkuja odpowiedziami osob ktore sa nic nie warte przez co wpadaja w wiekszy kanal niz byly.
Nie wszystko mozna zalatwic przez forum.
|
| |
04-11-2014, 14:02
|
| Użytkownik | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
Z całym szacunkiem, ale myślałem że to forum jest przeznaczone właśnie do takich celów, czyli pomagania innym w różnych zaistniałych sytuacjach. Jak widać się bardzo myliłem.
Wystartować z firmą praktycznie od zera jest naprawdę dużą sztuką, regulamin pisałem sam z racji tego, że chciałem właśnie sam uporać się z tym wszystkim i nie tylko było to związane z " zaoszczędzeniem " pieniędzy lecz, jestem zdania że można parę rzeczy wykonać samemu a prawnikom wolę pozostawiać tematy, które są bardziej skomplikowane niż pisanie regulaminów.
Drodzy koledzy, liczyłem na wasza opinię a nie o pomoc. Pisząc w tym temacie nie oczekiwałem, że złapiecie mnie za " rękę " i pokażecie co i jak, lecz wyrazicie po prostu swoją opinię na temat tego regulaminu a pewne kwestie przemyślę i je poprawie.
Może ze mną jest coś nie tak, może nie wiem dla jakich celów zostało założone to forum, widocznie się pomyliłem.... pomimo tego, z góry dziękuje za wyrażenie choć jednej opinii na temat mojego regulaminu.
Zawsze byłem zdania, że jeśli ktoś potrzebuje pomocy, to chętnie mu pomogę. Niestety w sprawach prawnych nie mam dużej wiedzy, zaś w zakresie IT mogę doradzić bez wysyłania kogoś do osoby o tej specjalizacji i tak samo myślałem, że będzie tutaj.
|
| |
04-11-2014, 16:22
|
| Administrator | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie Cytat:
Napisał/a arturoooo odpowiedziami osob ktore sa nic nie warte przez co wpadaja w wiekszy kanal niz byly. |
To co Pan robi na naszym forum? Proszę chodzić do kancelarii prawnej.
|
| |
04-11-2014, 16:40
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie
martiv znajdź sobie w necie firmy, które sprzedają regulaminy przez nich napisane i które biorą odpowiedzialność za ich treść. Jest przynajmniej kilka takich. Możesz nawet wykupić abonament na monitoring wszelkich zmian w prawie i klauzul niedozwolonych. Będzie Ciebie to zapewne taniej kosztowało, niż zlecenie napisania od nowa jakiemuś prawnikowi, który będzie robił to między sprawą rozwodową a karną. Co więcej, to niekoniecznie musisz dostać gotowy regulamin, w tej podstawowej opłacie jest również konsultacja punktów regulaminu, pod kątem twoich potrzeb i celów.
|
| |
04-11-2014, 16:55
|
| Zbanowany | RE: Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie Cytat:
Napisał/a Janusz M. To co Pan robi na naszym forum? Proszę chodzić do kancelarii prawnej. |
Chodzilo mi o to, że jakiś user napisze autorowi wątku, iż jego regulamin jest w porządku. A będzie miał błedy. Niektórzy po prostu nie maja dystansu do tego co piszą inni.
Regulamin to zbyt ważna sprawa aby polegać/bazować tylko na forum.
Z tego co pamiętam na tym forum zadałem jedno pytanie na które nie otrzymałem interesującej odpowiedzi wiec... w koncowym efekcie udalem sie do prawnika.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Prośba o sprawdzenie regulaminu serwisu internetowego (odpowiedzi: 1) Napisałam regulamin swojego serwisu internetowego, ale nie jestem pewna, czy czegoś nie pominęłam. Serwis będzie zajmował się sprzedażą przepisów... | § Regulamin serwisu komputerowego (odpowiedzi: 6) Witam,
mam taką sprawę, oddałem laptopa do naprawy. Serwis sporządził mi protokół naprawy, który podpisałem.
W laptopie uszkodzone było... | § Nieuczciwy klient serwisu komputerowego (odpowiedzi: 10) Witam, prowadzę serwis komputerowy od 5 lat,sumiennie przykładam sie do powierzonej mi pracy i pierwszy raz napotkałem takie komplikacje z... | § Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji (odpowiedzi: 10) Witam
Postanowiłem w końcu napisać regulamin jako że działam juz prawie 2 lata. Chcę aby on był ludzki i zrozumiały, oraz nie zawierał treści... | § Regulamin serwisu komputerowego - do oceny (odpowiedzi: 17) Witajcie.
Czy moglibyście spojrzeć prawniczym okiem na mój regulamin usług informatycznych
i wyrazić o nim swoją opinię (konstruktywną).
Czy coś... | § Biznesplan Serwisu komputerowego - pytanie (odpowiedzi: 1) Witam
Zamierzam jutro założyć firmę z doinwestowaniem czyli + biznesplan. Chcę założyć Serwis komputerowy z dojazdem do klienta + serwis (skup i... | | |