12-11-2014, 19:11
|
| Początkujący | Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Witam,
Niestety spotkała mnie nieprzyjemność reklamowania towaru w wyżej wymienionym sklepie i mam tutaj parę pytań związanych z sytuacją, która mnie spotkała. Ale po kolei:
1. Poradnik przeczytałem, skorzystałem nawet z wzoru jednego z użytkowników jeśli chodzi o reklamację - oczywiście sklep to olał.
2. 28 października złożyłem RMA do obsługi tytułem niezgodności towaru z umową - karta graficzna 7950 producenta Gigabyte.
3. 30 października reklamacja otrzymała nr RMA i odesłałem kurierem kartę na podany adres. 31 października karta została wrzucona do systemu i przesłana do serwisu zewnętrznego w celu przeprowadzenia ekspertyz.
4. Uwaga - 10 listopada otrzymuję nagle email ze strony pracownika Agito, że reklamacja została odrzucona na podstawie opinii serwisu Gigabyte, że jest sprawna:
a. "Dzień dobry, W odpowiedzi na reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, złożoną przez Pana, dotyczącą Gigabyte Radeon HD 7950 3GB DDR5 PCI-E BOX zakupionego na fakturę 2012/FA/KAT/252945 z dnia 2014-10-28, uprzejmie informuję co następuje : Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za niezasadną. tym samym zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania. Według opinii serwisowej produkt jest sprawny. "
Po mojej odpowiedzi:
b. "Dzień dobry, Proszę o przedstawienie protokołu przeprowadzonych testów przez serwis, w innym przypadku sprawa ląduje o Rzecznika Konsumentów pod podstawą działania na szkodę klienta. Karta jest niesprawna i była testowana na 3 różnych konfiguracjach dlatego nie przyjmuję tej informacji do wiadomości. Proszę o przesłanie protokołu. Serdecznie pozdrawiam, M. J."
Sklep odpowiedział następująco:
c. "Dzień dobry, Bardzo proszę zignorować poprzednią wiadomość. Karta zostanie doprowadzona do produktu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę (wymian układu graficznego). Za utrudnienia najmocniej przepraszamy. "
5. Zgodnie z moimi roszczeniami, karta miała zostać wymieniona na nową a nie naprawiona! Tu trwa batalia i moja prośba o pomoc, co będzie pod koniec tekstu.
6. Otrzymałem oficjalną odpowiedź od producenta Gigabyte, że 6 listopada karta graficzna została naprawiona (bez mojej zgody oraz wiedzy!)
7. Pomimo zapewnień przedstawiciela Agito na portalu FB, że karta zostanie wymieniona - oto co otrzymałem na maila:
Dzień dobry, Sprzedawca postanowił uznać przedmiotową reklamację za zasadną jednakże zmuszony jest odmówić wykonania Pana żądania co do wymiany produktu na nowy. Stanowisko swoje opieramy na treści art. 8 ust.1 ustawy z dnia 27.07.2002r., o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, który stwierdza że kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy, chyba że naprawa lub wymiana nie są możliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Zgodnie z w/w artykułem Klient nie może żądać zwrotu gotówki lub wymiany towaru w przypadku, gdy możliwa jest naprawa. Koszt wymiany towaru ze względu na nadmierne koszty jest nieuzasadnioną ekonomicznie wymianą, o której wspomina ustawa w art. 8 ust. 1. Tym samym Sprzedawca zdecydował o podjęciu kroków zmierzających do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.
8. Z tego co rozumiem, nie dość że sprzedawca naprawił kartę bez mojej zgody to w tym momencie jeszcze bez mojej zgody zdecydował o podjęciu kroków w celu naprawy. Twierdząc, że przy niemożności wymiany towaru na nowy oraz możliwości naprawy nie mam prawa domagać się tejże wymiany!
Proszę o pomoc co w tej kwestii zrobić. W tym momencie mam ochotę odstąpić od umowy skoro sprzedawca nie jest w stanie wymienić karty ale sami decydują, że będą naprawiać (ponieważ bez zgody już to uczynili).
Jak w tej sytuacji postępować?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
Pozdrawiam
Mateusz
|
| |
12-11-2014, 19:34
|
| Moderator | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
W przypadku żądania wymiany, sprzedawca z uwagi na nadmierne koszty może zaproponować naprawę (właściwie usunięcie niezgodności, np. wady), ale nie może jej wykonać bez zgody konsumenta, ale nie jesteś konsumentem.
|
| |
12-11-2014, 19:39
|
| Początkujący | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Przepraszam, jak to nie jestem konsumentem? Towar kupiłem jako osoba prywatna u przedsiębiorcy, na własny użytek co czyni ze mnie konsumenta, zgadza się?
|
| |
12-11-2014, 19:43
|
| Stały bywalec | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Jeśli FV była na osobę fizyczną to jesteś konsumentem, jeśli na firmę - nie jesteś konsumentem.
Podejrzewam że użytkownik cedwah sugerował się faktem kupienia na fakturę.
|
| |
12-11-2014, 19:53
|
| Początkujący | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Rozumiem, faktura była dołączona do przesyłki przy zakupie, pomimo że jestem osobą fizyczną. Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat przeprowadzenia naprawy przez sprzedawcę bez informowania mnie, próby odrzucenia reklamacji na podstawie opinii serwisu, że jest sprawna - pomimo że było to kłamstwem potwierdzonym przez serwis?
|
| |
12-11-2014, 19:57
|
| Stały bywalec | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Z tego co wiem to firma musi spełnić twoje roszczenia. Tak to wyglądało w 2 firmach w których pracowalem.
|
| |
12-11-2014, 20:00
|
| Moderator | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
OK, źle przeczytałem. Sprzedawca może kierując się kwestiami ekonomicznymi nie godzić się na wymianę i zaproponować usunięcie niezgodności poprzez nieodpłatną naprawę. Nie może jednak bez Twojej zgody zmienić żądania wymiany i wykonać naprawy.
|
| |
12-11-2014, 20:01
|
| Początkujący | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Niestety dzisiejsza odpowiedź ze strony sklepu zawiera, że postanowili nieodpłatnie naprawić, gdzie nadal ja nie wyraziłem na to zgody. Rozumiem, że należy w tym wypadku żądać odstąpienia od umowy jeśli nie są w stanie spełnić podstawowego roszczenia jakim jest wymiana modelu na fabrycznie nowy?
|
| |
12-11-2014, 20:38
|
| Stały bywalec | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Więcej zdzialasz idąc do rzecznika praw konsumentów prosząc o pismo w twoim imieniu.
Prawdopodobnie agito upiera się przy swoim wiedząc że większość zba słabo albo wcale ustawę konsumencka.
|
| |
13-11-2014, 05:48
|
| Początkujący | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Dostałem powiadomienie na maila, że karta jest odesłana kurierem do mnie. Co w tym momencie mam zrobić? Odebrać od kuriera i zgłosić rzecznikowi czy odmówić przyjęcia przesyłki?
|
| |
13-11-2014, 07:15
|
| Przyjaciel forum | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
1. Możesz odebrać i cieszyć się kartą.
2. Możesz zażądać dostarczenia karty w takim stanie w jakim została ona wysłana do sprzedawcy.
|
| |
13-11-2014, 08:53
|
| Moderator | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Sprzedawca powinien ustosunkować się do Twojego żądania wymiany. Samowolne podjęcie naprawy, bez Twojej akceptacji nie jest takim ustosunkowaniem się.
Niestety nie wiemy, co w ramach naprawy zostało zrobione, trudno Ci to będzie ocenić przy odbiorze przesyłki, a pamiętaj, że odbiór (podpis) oznacza "odebrałem bez zastrzeżeń"
Możesz odmówić odbioru i udać się po pomoc do RK.
Jeśli niezgodność (nie wiemy jaka jest) nie uzasadnia żądania wymiany, to mimo wszystko należy uznać, że sprzedawca zachował się prawidłowo. W takiej sytuacji egzekwowanie wymiany może być uznane za nadużycie uprawnień.
|
| |
13-11-2014, 11:02
|
| Początkujący | RE: Problem z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową - Agito
Według serwisu Gigabyte został wymieniony główny chip graficzny z powodu wady oryginalnego. Niestety naprawa odbyła się bez mojej zgody i wbrew roszczeniom zawartych w formularzu reklamacyjnym.
Przesyłki nie przyjmę ponieważ nastąpiła ingerencja w produkt bez mojej zgody, jutro spotkam się z Rzecznikiem aby wysłał pismo w moim imieniu do sprzedawcy.
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi w tym temacie.
|
| | | |