Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem - Forum Prawne

 

Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Witam Pytań i odpowiedzi o "niezgodność z umową" było sporo. Przeczytałem poradnik konsumenta, według którego postępowałem podczas reklamacji, lecz jestem już trochę skołowany. A więc może zacznę od opisania sytuacji. Dnia 05.12.2013 kupiłem telewizor. Wszystko ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-11-2014, 16:27  
uzytkownik111
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Witam

Pytań i odpowiedzi o "niezgodność z umową" było sporo. Przeczytałem poradnik konsumenta, według którego postępowałem podczas reklamacji, lecz jestem już trochę skołowany. A więc może zacznę od opisania sytuacji.

Dnia 05.12.2013 kupiłem telewizor. Wszystko było dobrze aż do 18.10.2014.
Wtedy to nastąpiła usterka. Telewizor miał problem z włączaniem oraz przestały chodzić dyski zewnętrzne. Dnia 31.10.2014 napisałem pismo z reklamacją i zawiozłem razem z telewizorem do sklepu. W sklepie chyba pierwszy raz się spotkali z takim czymś jak "reklamacja z ustawy". Dzwonili po serwisach i wypytywali, ale w końcu pani przyjęła pismo i telewizor.

PISMO:



Po niecałych 2 tygodniach dostałem wiadomość że reklamacja została uznana i telewizor czeka na odbiór. Wieczorem odebrałem telewizor. W środku oczywiście pisma z serwisu.
PISMA:




Telewizor powiesiłem na swoim miejscu i szok- dokładnie ta sama usterka, pomimo tego że podobno została wymieniona cała płyta główna. Napisałem kolejne pismo ale tym razem o wymianę towaru na nowy.
PISMO:


Pojechałem do sklepu. Usłyszałem kolejny raz, że po telewizory powyżej 50" należy dzwonić po serwis ( widocznie pani nadal się nie douczyła na czym polega " niezgodność z umową" ). Po kilku problemach i telefonach do serwisu telewizor został jednak przyjęty a pismo podpisane.

Z tego co zdążyłem zauważyć po reakcji sprzedawczyni, mogę przypuszczać, że telewizor wróci do mnie z naprawy o czym znowu zostanę poinformowany telefonicznie.
I teraz pytanie- co w takim wypadku robić ? Odbierać naprawiony telewizor- żeby mieć spokój. Czy nie odbierać i złożyć wizytę u rzecznika konsumentów ?
Jest jeszcze możliwość, ze dostanę nowy telewizor, lub wcześniejszą informację z pytaniem o zgodę na naprawę. Ale niestety w to wątpię.
uzytkownik111 jest off-line  
13-11-2014, 19:43  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Cytat:
Napisał/a uzytkownik111 Zobacz post
Odbierać naprawiony telewizor- żeby mieć spokój. Czy nie odbierać i złożyć wizytę u rzecznika konsumentów ?
Musisz sam podjąć decyzję.

PS
Publikowanie swoich danych osobowych, nie jest najlepszym pomysłem. Proponuję usunąć pliki. I tak nic nie wnoszą.
nomnes jest off-line  
13-11-2014, 20:21  
uzytkownik111
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

No niestety czas na edycję minął, a pliki umieściłem na darmowym hostingu nie spisując nawet linków do usunięcia. No nic, jakoś to przeżyję.... A wracając do pytania. Czy jeśli zdarzy się taka wersja którą opisałem wcześniej, że pomimo żądania wymiany, telewizor bez mojej wiedzy zostanie naprawiony, to mam jakieś szanse na wygranie ew. sprawy ?
uzytkownik111 jest off-line  
13-11-2014, 22:38  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Zawsze jakieś są, nawet ja ich nie ma...
nomnes jest off-line  
26-11-2014, 12:41  
uzytkownik111
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Dostałem polecony z media expert.
Wydaje mi się że to nie jest odpowiedź na moje żądanie. 14 dni mija w piątek. Wątpię, żeby do tego czasu po raz kolejny się ze mną skontaktowali.
Wyczytałem, że w ciągu tych 14 dni muszą konkretnie podać odpowiedź czy moja reklamacja jest zasadna czy nie..zgadza się ?

uzytkownik111 jest off-line  
26-11-2014, 16:35  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: Problem z niewiedzą sprzedawców i telewizorem

Ciebie nie interesuje opinia zewnętrznego serwisu. Reklamacje składałeś do sklepu i to sklep ma się konkretnie ustosunkować do Twoich roszczeń.

Za chwilę bedę załatwiać prawie podobną sprawę przez Miejskiego Rzecznika. W moim przypadku sklep wysłał towar do dystrybutora i dystrybutor mnie spławił na drzewo.
arturoooo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nienależnie pobrana kwota przez niewiedzę. (odpowiedzi: 3) Witam Państwa, w wigilijny wieczór tj. 24.12.2014 - moi dziadkowie otrzymali polecony list z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa....
§ Tesco - problem z telewizorem (odpowiedzi: 7) Witam. Podobny temat istnieje, w którym się wypowiadałem, natomiast postanowiłem założyć osobny, dlatego, że jest kilka niejasności. 9.08.2014...
§ Problem z Telewizorem (odpowiedzi: 3) Witam. Oddalem telewizor do reklamacji... zażadalem wymiany na nowy lub zwrotu pieniedzy o otrzymalem taki list: Bardzo nam przykro, ze zakupiony...
§ Problem z telewizorem LED? (odpowiedzi: 4) Witam, Z góry przepraszam jeżeli post nie znajduję się w odpowiednim dziale. Bardzo prosił bym o odpowiedzi dotyczące mojego problemu....
§ Nie chcę płacić za niewiedzę urzędniczek. (odpowiedzi: 1) Witam! Sprzedałem samochód zakupiony w 2004 r na firmę. Po zamortyzowaniu -5 lat został on wycofany z firmy. Niestety nie minęło kolejnych sześć lat...
§ Problem z telewizorem (odpowiedzi: 7) Dobry wieczór. Chciałbym się dowiedzieć co można zrobić kiedy sprzedawca oszukał? Kupując telewizor sprzedający mnie zapeniał, że telewizor będzie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:49.