sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy - Forum Prawne

 

sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

witam, sprawa wygląda następująco, sklep internetowy mający swoja stronę www, handlujący sprzętem elektronicznym, towar wysyłany kurierem lub odbiór osobisty po uprzednim złożeniu zamówienia. wszystkie sprzęty mają gwarancję producenta, po zapytaniu o ewentualne problemy ze sprzętem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-05-2009, 18:55  
mon.ik
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

witam,
sprawa wygląda następująco, sklep internetowy mający swoja stronę www, handlujący sprzętem elektronicznym, towar wysyłany kurierem lub odbiór osobisty po uprzednim złożeniu zamówienia. wszystkie sprzęty mają gwarancję producenta, po zapytaniu o ewentualne problemy ze sprzętem handlowiec odpowiada następująco: przy wysyłce należy otworzyć przesyłkę przy kurierze i w razie jakichkolwiek wad sprzętu (zewnętrznych) spisać protokół i nie przyjmować sprzętu. ale ok odbieramy np tv od kuriera i niby jest wszystko ok, ale nagle zaczyna się coś dziać, ok sprzedawca zapewnia że w ciągu 10 dni możemy zwrócić tv (sprzedaż na odległość) ale jeśli po terminie 10 dni zauważymy usterkę sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności, i musimy szukać serwisu producenta? czy to jest zgodne z prawem? czy sprzedawca nie powinien przyjąć sprzętu w ramach niezgodności z umową?

następny aspekt dotyczy odbioru osobistego. klient zamawia np. TV przez internet bądź telefonicznie. odbiera w siedzibie firmy. jeśli sobie zażyczy może wyjąć TV z kartonu i obejrzeć. sprzedawca informuje go jedynie o gwarancji producenta, podbija ją i do widzenia. czy sprzedawca przy odbiorze osobistym nie powinien respektować również tego terminu 10 dniowego zwrotu? i czy po upłynięciu tych 10dni można u sprzedawcy dochodzić jakichkolwiek roszczeń jeśli np po miesiącu użtkowania nie będzie głosu w TV?
mon.ik jest off-line  
22-05-2009, 21:28  
Agnor
Użytkownik
 
Posty: 61
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

Termin 10 dni jest na odstapienie od umowy zawartej na odleglosc, aby lepiej chronic konsumenta, ktory moze w tym czasie sprawdzic zakupiony towar i ew. zwrocic go nie podajac zadnej przyczyny. Natomiast odbierajac przedmiot w siedzibie przedsiebiorcy nie mowimy juz o sprzedazy na odleglosc, wiec termin 10 dni nie obowiazuje.

Wszystko zalezy od tego, kto udziela gwarancji - sam sprzedawca czy producent. Uprawnienia gwarancyjne sa niezalezne od rekojmi. W razie watpliwosci kto udziela gwarancji domniemuje się, ze jest to sprzedawca. W przypadku zwrotu wadliwego produktu nalezy wyraznie zaznaczyc z jakiego trybu chce sie skorzystac, bo inaczej sprzedawca sam zdecyduje czy rozpatrywac to jako niezgodnosc z umowa czy gwarancje. Przy czym korzystniej jest zwracac produkt w ramach niezgodnosci z umowa, a co do szczegolow gwarancji to okresla je karta gwarancyjna wydana przy zakupie. Jesli otrzymany produkt okaze sie wadliwy po wyjeciu z pudla to najlepiej odeslac go w ramach zwrotu w ciagu 10 dni, albo niezgodnosci z umowa, bo procedury gwarancyjne moga potrwac pare tygodni.


Przepis prawny:

Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
Agnor jest off-line  
23-05-2009, 09:56  
mon.ik
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

a gdy np po pół roku zepsuje się TV to czy mogę zgłaszać się z tym do sprzedawcy? sprzedawca daje tylko gwarancję producencką.
mon.ik jest off-line  
23-05-2009, 13:11  
drzemik
Stały bywalec
 
Posty: 5.287
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

Sprzedawca (jeśli jest firmą) nie może pozbawić kupującego (jeśli firmą nie jest) uprawnień z ustawy konsumenckiej, a więc odpowiada za niezgodność z umową przez 2 lata.
drzemik jest off-line  
23-05-2009, 18:20  
destructor
Stały bywalec
 
Posty: 26.869
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

Cytat:
Napisał/a Agnor Zobacz post
Termin 10 dni jest na odstapienie od umowy zawartej na odleglosc, aby lepiej chronic konsumenta, ktory moze w tym czasie sprawdzic zakupiony towar i ew. zwrocic go nie podajac zadnej przyczyny. Natomiast odbierajac przedmiot w siedzibie przedsiebiorcy nie mowimy juz o sprzedazy na odleglosc, wiec termin 10 dni nie obowiazuje.
Jeśli zakup odbył się na odległość czyli umowa została zawarta na odległość to nie gra roli czy odebrano sprzęt osobiście czy go wysłano.
destructor jest off-line  
23-05-2009, 21:53  
Agnor
Użytkownik
 
Posty: 61
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

@destructor oczywiscie masz racje, widac cos mi umknelo w tresci [;
Agnor jest off-line  
25-05-2009, 08:14  
mon.ik
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

a gdy Tv popsuje się np rok po zakupie to też z tym spokojnie można iść do sprzedawcy? czy tutaj chodzi jedynie o niezgodność z umową w momencie sprzedaży?
mon.ik jest off-line  
25-05-2009, 10:49  
destructor
Stały bywalec
 
Posty: 26.869
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

Można iść do sprzedawcy.
destructor jest off-line  
25-05-2009, 13:42  
mayekk
Użytkownik
 
Posty: 217
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

mozesz isc przez 2 lata. natomiast przez pierwsze 6 miesiecy domniema sie, ze towar byl uszkodzony w momencie zakupu. potem (jak odmowia) Ty musisz udowodnic ze uszkodzenie powstalo nie z Twojej winy
mayekk jest off-line  
25-05-2009, 13:47  
mon.ik
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: sklep internetowy i gwarancja sprzedawcy

ok, dziękuję wszystkim za odpowiedzi
mon.ik jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep obuwniczy+sklep internetowy a Ryczałt + kasa? (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie jestem nowy na forum ,przeczytałem kilka podobnych tematów lecz nie do końca jeszcze wszystko rozumiem.Proszę o możliwe podpowiedzi...
§ Sklep internetowy, zepsuta pralka. Gwarancja czy zwrot/wymiana? (odpowiedzi: 5) Dzien dobry, Zakupiłem pralkę ELECTROLUX EWS 106410W. Dotarła bez problemu. Mam z nią jednak problem, gdyż podczas wirowania w wpada w bardzo...
§ Zwykły sklep ++ SKLEP INTERNETOWY (odpowiedzi: 4) Witam! Jestem tutaj bardzo rzadkim gościem, dlatego przepraszam za ew. błędy ;) Mam takie pytanie: Czy prowadząc działalność (niewielki sklep...
§ Agd- sklep internetowy, gwarancja (odpowiedzi: 3) witam wszystkich serdecznie i proszę o pomoc. w kwietniu ubiegłego roku kupiłem w sklepie internetowym frytownicę. całkiem niedawno sprzęt się...
§ Gwarancja lub niezgodnosc przedmiotu sprzedarzy z umowa - sklep internetowy (odpowiedzi: 7) Witam, Mam maly problem. Moja dziewczyna kupila rok temu w czerwcu czytnik do e-bookow. Rowno rok po zakupie wysiadl wyswietlacz w lipcu podajrze...
§ gwarancja a sklep internetowy (odpowiedzi: 2) W grudniu 2007 zakupiłem w pewnym sklepie internetowym odtwarzacz mp3. Ponad miesiąc temu nawalił, zaczął działać źle. Gwarancja była wystawiona na 2...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:12.