Kantor internetowy - przewalutowanie
Chciałem wymienić złotówki na 5000 funtów w Alior Banku. Założyłem konto funtowe i tam kazano mi zasilić to konto złotówkami. Przy zakładaniu widziałem na ekranie monitora tylko nr konta funtowego. Przelałem więc odpowiednią kwotę na to konto, a bank natychmiast przewalutował te pieniądze wg swojego wewnętrznego przelicznika, nie mającego nic wspólnego z przelicznikiem stosowanym w tym dniu, i już było po "zawodach". Instrukcja transakcji dla nowych użytkowników jest niejasna. Miałem prawo sądzić, że postępuję dobrze - nie wyświetlił mi się numer konta złotowego. Natychmiast po otwarciu banku w poniedziałek napisałem o anulowanie tej transakcji, bo straciłem na niej ponad tysiąc zł. Po 2 tygodniach odpowiedź była negatywna. Następne dwa odwołania rozpatrywała ta sama osoba, która nie uznała pierwszego odwołania. Czy mam szansę dowieść w sądzie, że bank nie postąpił zgodnie z zasadami uczciwości kupieckiej odmawiając uznania oczywistej omyłki w dokonaniu przelewu? Konto osobiste, z którego przelewałem pieniądze też jest w Alior Banku. Bank nic by na uznaniu mojego odwołania nie stracił. Nie wzbogacił by się tylko o niezasłużone 1000 zł.
|