Witam wszystkich i życzę Szczęśliwego Nowego Roku który już tuż tuż

Kupiłem termostat do auta z aukcji
MEYLE TERMOSTAT PŁYNU FORD MONDEO MK3 1.8-2.0 16V (4870059062) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Dostałem go 2014/12/17 , następnego dnia zamontowałem go. Okazało , się , że jest uszkodzony tzn jest ciągle otwarty bo auto osiąga tylko 75', kupiłem orginał i jest tak jak powinno ok 98' . Termostat zdemontowałem 19/12 czyli dzień po montażu. Napisałem do sprzedawcy, że od razu towar jest nie zgodny z umową bo jest nowy a zepsuty i chcę zwrotu pieniędzy. Sprzedawca wysłał mi protokół reklamacji i że nie dostanę zwrotu bez wysłania na reklamacje i sprawdzenia przez nich czy przez producenta. Dziwne dla mnie , myślałem ,że mam jakiś okres na zwrot towaru w dodatku który jest niesprawny.
Dostałem ten protokół od sprzedającego a w nim jest aby podać warsztat który montował część, nr telefonu i pieczątka. Czy takie coś jest wymagane? Sam go montowałem , więc nic nie wpisze i znając życie nie zostanie rozpatrzona reklamacja bo nie było w serwisie.
Co w tym wypadku zrobić?