Reklamacja z tytułu Rękojmi - Forum Prawne

 

Reklamacja z tytułu Rękojmi

Witam serdecznie Prowadzę działalność gospodarczą i zakupiłem Smartfona na firmę(FV), który okazał się wadliwy. Wysłałem go do producenta (gwarancja Door-To-Door) po prawie 3 miesiącach telefon otrzymałem ale wada nadal jest. Chciałem złożyć reklamację u sprzedawcy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
02-01-2015, 20:01  
mleszek7
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Reklamacja z tytułu Rękojmi

Witam serdecznie
Prowadzę działalność gospodarczą i zakupiłem Smartfona na firmę(FV), który okazał się wadliwy. Wysłałem go do producenta (gwarancja Door-To-Door) po prawie 3 miesiącach telefon otrzymałem ale wada nadal jest. Chciałem złożyć reklamację u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową ale sprzedawca oznajmił mi że nie mogę żądać wymiany na nowy towar wolny od wad tylko naprawa do skutku z tytułu rękojmi art. 560 k.c. Co mogę w tym wypadku zrobić by sprzedawca wymienił mi na nowy wolny od wad?
mleszek7 jest off-line  
03-01-2015, 01:51  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu Rękojmi

Nic.
Przysługują Ci roszczenia do gwaranta, a nie do sprzedawcy.
 
03-01-2015, 20:53  
mleszek7
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu Rękojmi

ok, Dziękuję.
mleszek7 jest off-line  
04-01-2015, 18:16  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu Rękojmi

Cytat:
Napisał/a mleszek7 Zobacz post
wada nadal jest
Jaka to wada?
cedwah jest off-line  
04-01-2015, 23:14  
mleszek7
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu Rękojmi

Podczas rozmowy grzeje się b. mocno w górnej części a bateria leci w oczach (2godz.) i tak samo się grzeje przy ładowaniu i bardzo wolno się ładuje. Na pewno nie jest to wina baterii.
mleszek7 jest off-line  
05-03-2015, 16:08  
MonBot
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja z tytułu Rękojmi

Witam,
kupiłam 29.08.2014 telefon (iphone) w sieci RTV EURO AGD na firmę, po czym 17.02.2015 (niecałe pół roku od zakupu) telefon się zawiesił i przestał działać przycisk on/off. Robiłam powrót do ustawień fabrycznych, aktualizację oprogramowania itp. i wciąż nie działał. W dniu 18.02.2015 zaniosłam telefon do sklepu z pismem żądania rozpatrzenia rękojmi z art 560kc. Jest tam zapis niezwłocznie, który można rozumieć na różnoraki sposób, aczkolwiek znalazłam wyrok SN z 15.06.2006 IV CK 786/04, Lex nr 159077, które precyzuje, iż sprzedawca winien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie. Generalnie, jeśli strony nie postanowiły inaczej, ma na to nie więcej niż 14 dni kalendarzowych do dnia dostarczenia towaru lub dokonania oględzin. W razie konieczności wydania opinii lub badania w miejscu używania towaru, reklamację należy załatwić w terminie niezbędnym do przeprowadzenia tych czynności, najpóźniej w ciągu 21 dni kalendarzowych.
W dniu 04.03.2015 minął termin 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia. Nie otrzymałam żadnej informacji, co dzieje się z moim telefonem (czy nie ma obowiązku informowania Klienta?). Dzisiaj poszłam do sklepu po zwrot gotówki za sprzęt i usłyszałam, że art.560kc nie precyzuje terminu realizacji i nie mam prawa żądać zwrotu gotówki, a telefon zostanie naprawiony. Załączyłam do telefonu pismo (w 2 egz. 1 dla sklepu, drugi dla mnie - na moim przystawiono pieczątkę sklepu na znak, ze pismo wpłynęło), iż żądam rozpatrzenia rękojmi w terminie 14 dni - skoro nikt nie ustosunkował się do pisma, to mogę twierdzić, iż zapisy w nim zostały przyjęte? Jakich argumentów użyć w tej sprawie, aby otrzymać zwrot pieniędzy i czy jest to możliwe? Dodam tylko, że telefon to moje narzędzie pracy i brak uniemożliwia wykonywanie działalności gospodarczej, co za tym idzie firma ponosi z tego tytułu straty.
MonBot jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 2) witam złożyliśmy reklamację z tytułu rękojmi do salonu brw- sprawa dotyczyła narożnika zakupionego 13 miesięcy wcześniej. Naszym żadaniem był zwrot...
§ Reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam mam pytanie. W lombardzie zakupił klient Projektor w dniu 12.06.2015 . Po kilku dniach wysłał pismo że wypalają się piksele i chcę oddać...
§ Reklamacja z tytuły rękojmi. (odpowiedzi: 16) a) status stron - os. fizyczna - sprzedawałem towar b) podstawy reklamacji - reklamacja na podstawie ustawy jako Towar niezgodny z umową d)...
§ Reklamacja z tytułu rękojmi a T MOBILE (odpowiedzi: 9) Witam serdecznie Postaram się napisać krótko a konkretnie. Dnia 30.07.2014 złożyłem reklamację z tytułu rękojmi na telefon w sieci T Mobile....
§ Reklamacja laptopa z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 5) Witam, Posiadam laptopa zakupionego na firmę, w którym niestety najprawdopodobniej spalił się dysk (nie da się prawidłowo uruchomić komputera)....
§ reklamacja z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam, 'a' kupił od 'b' samochód osobowy, 'a' jest laikiem więc otworzył maskę, zgrał "pawiana", że wszystko działa, kupił auto. Przyjechał do domu,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:21.