Błąd w wysyłce - klient nie chce zapłacić - Forum Prawne

 

Błąd w wysyłce - klient nie chce zapłacić

Witam, prowadząc sklep internetowy, przesłałem klientowi towar za niecałe 300zł zwykłym kurierem a klient zamawiał za pobraniem. Oczywiście w rozmowie telefonicznej obiecał uregulować a po 3 miesiącach nic i już zero kontaktu. Rozumiem, że na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-01-2015, 13:46  
newlenin
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie Błąd w wysyłce - klient nie chce zapłacić

Witam,

prowadząc sklep internetowy, przesłałem klientowi towar za niecałe 300zł zwykłym kurierem a klient zamawiał za pobraniem.

Oczywiście w rozmowie telefonicznej obiecał uregulować a po 3 miesiącach nic i już zero kontaktu.

Rozumiem, że na adres na który kupujący otrzymał towar, wysłać pismo wzywające do zapłaty lub zwrotu towaru w stanie nieużywanym w ciągu np 3 dni od otrzymania pisma?

Na coś konkretnego powołać się w piśmie w przypadku braku chęci zapłaty? Sąd? Który wydział?

Druga rzecz - po takim dostarczonym piśmie dla kupującego, jeśli ten dalej nie zapłaci, zgłaszam to do sądu (jakiego?) i czy robię to w miejscu zamieszkania mojego, czy kupującego?

Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie jak najczęściej reaguje sąd - nakaz zapłaty czy umorzenie?

Pozdrawiam
newlenin jest off-line  
08-01-2015, 14:37  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.447
Domyślnie RE: Błąd w wysyłce - klient nie chce zapłacić

Na razie wyślij pismo (list polecony ze ZPO) z żądaniem niezwłocznego uregulowania należności z ustawowymi odsetkami i załącz kopie dokumentów potwierdzających fakt wydania. Poinformuj, że bezskuteczny upływ terminu spowoduje skierowanie sprawy na drogę sądową.

Podstawa prawna:

Art. 535. [Umowa sprzedaży] Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Art. 405. k.c. [Bezpodstawne wzbogacenie] Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ klient nie chce zapłacić (odpowiedzi: 2) Proszę o poradę. W lipcu zawarliśmy umowę z klientem o zrealizowanie zamówienia na meble pod zabudowę. Klient wpłacił zaliczkę w wysokości 500 zł....
§ Klient nie chce zapłacić brakującej kwoty za usługę. (odpowiedzi: 6) Klient zamówił u mnie meble wraz z ich montażem.Cena łączna to 14.800zł. Wpłacił zaliczkę 4000, następnie po montażu, po dwóch tygodniach zapłacił...
§ Klient nie chce zapłacić za wykonaną usługę. (odpowiedzi: 3) Witam Prowadzę firmę zajmującą się kryciem dachów, zgodziłem pewien budynek (umowa ustna) i ustaliłem z klientem co należy do mojego obowiązku oraz...
§ klient nie chce zapłacić faktury (odpowiedzi: 4) Witam! Mam problem. Klient nie chce zapłacić faktury za usługi, twierdząc, że to nie jego umowa, tylko żony. Wygląda to tak i on i jego żona mieli...
§ Klient nie chce zapłacić za Kosztorys budowlany (odpowiedzi: 1) Witam, przygotowaliśmy kosztorys szczegółowy budowy domu jednorodzinnego. Przekazaliśmy Klientowi fakturę za usługę oraz przygotowaną kalkulację....
§ Klient nie chce zapłacić Vat-u (odpowiedzi: 2) Witam nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale. prowadzę firmę transportową w listopadzie świadczyłem usługi transportowe dla firmy sprzedającej...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:54.