Nieudane założenie konta bankowego a dane osobowe
Dobry wieczór.
Mam pewien problem. Otóż chciałem dziś rano założyć konto w pewnym banku internetowym. Wniosek oczywiście wypełniany drogą elektroniczną. Po podaniu wszystkich danych osobowych trzeba było podać w jaki sposób chciałbym zawrzeć umowę - czy poprzez wizytę kuriera z umową czy poprzez dokonanie przelewu z innego konta które posiadam. Wybrałem poprzez przelew. Pojawiło się okienko do wpisania numeru konta z którego chcę się uwierzytelnić. Wpisałem nr konta i wcisnąłem "dalej". Wtedy otrzymałem komunikat o błędzie w systemie banku i tym samym niemożności wykonania przelewu. Kliknąłem "wstecz" (nie było innej opcji do wyboru) i pojawił się komunikat dziękujący za złożenie wniosku i dokonanie transakcji i że wkrótce otrzymam mailowo potwierdzenie!
Nic nie otrzymałem, dlatego parę godzin później zadzwoniłem na bezpłatną infolinię w celu zorientowania się o co chodzi. Po krótkiej rozmowie i podaniu numeru PESEL konsultantka stwierdziła, że wystąpił błąd systemu i nie mają mojego wniosku i spytała czy może założyć ten wniosek w moim imieniu. Zgodziłem się, podałem dane osobowe i po chwili miałem dostać mail z linkiem zawierającym uzupełniony wniosek, jedynie z oczekującym na wpisanie numerem konta. Wpisałem numer znowu, i znowu wyskoczył ten sam błąd. Zdenerwowałem się i postanowiłem zrezygnować z usług tego banku zaprzestając prób dalszego założenia konta.
Mam teraz pytanie: jak dowiedzieć się czy bank posiada jakieś moje dane osobiste, które były mu wcześniej podane przy nieudanych próbach założenia konta? Jeśli posiada to jakie kroki podjąć by zaprzestali posiadania / przetwarzania moich danych osobowych?
|