play zerwanie umowy - Forum Prawne

 

play zerwanie umowy

nie zapłaciłam dwóch rachunków w play( dokładnie półtora rachunku) gdyż nie miałam pracy przez okres dwóch miesięcy. Znalazłam prace i na początku maja zadzwoniłam do biura obsługi klienta aby dowiedzieć się jaka kwotę muszę uregulować ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
29-05-2009, 10:31  
martasomer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie play zerwanie umowy

nie zapłaciłam dwóch rachunków w play( dokładnie półtora rachunku) gdyż nie miałam pracy przez okres dwóch miesięcy. Znalazłam prace i na początku maja zadzwoniłam do biura obsługi klienta aby dowiedzieć się jaka kwotę muszę uregulować i czy nie jest już za późno. Okazało się że jest to kwota 142 złoty. na pytanie czy mam jeszcze czas na jej opłacenie pani powiedziała że tak szybko nie zrywają umów i że mam jeszcze trochę czasu ale wypadało żebym się pospieszyła. Wpłaty dokonałam 20 maja po czym czekałam na odblokowanie mojej karty które nie nastąpiło. W końcu zadzwoniłam do biura obsługi po raz kolejny żeby dowiedzieć się co się dzieje. Kolejna pracownica biura obsługi klienta play poinformowała mnie ze po 2 miesiącach nie płacenia automatycznie zostaje zerwana umowa i muszę zapłacić 1500 zł. Nie rozumiem jak jest to możliwe że od miesiąca nie dostaję żadnych od nich informacji. czy jest zgodne z prawem zerwanie umowy i nie powiadomienie o tym jednej ze stron. Nie rozumiem dlaczego nie wysłano mi żadnych upomnień typu za 10 dni zerwiemy z panią umowę jest to ostatnia szansa na zapłatę. Nie wiem nawet komu i do kiedy mam zapłacić. Czy mam jakieś prawa i do kogo mogę się zwrócić z ta sprawą, bo na adres mailowy biura pomocy play chyba nie warto pisać skoro nie ma żadnej odpowiedzi. Boje się że czas mija oni mi nie odpowiadaja a potem wymyslą sobie jeszcze jakieś odsetki.
martasomer jest off-line  
29-05-2009, 10:52  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

a umowe Pani podpisywała? co jest tam napisane w sprawach zerwania umowy?
Colder jest off-line  
29-05-2009, 11:59  
martasomer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

na umowie jest tylko napisane ze wszytskie informacje znajde w regulaminie świadczenia usług telekomunkacyjnych przez P4 ktory jest na stronie internetowej bodajże.
dziwi mnie to przez pięć lat byłam klientem plusa i zawsze na odwrocie umowy napisane były wszytskie nawazniejsze informacj.
martasomer jest off-line  
04-02-2010, 15:49  
michal22226
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

Witam! mialem podobny przypadek!! zero zainteresowania ze strony play!! u mnie chodzilo o to ze telefon mi skradzionao a umowe zagubilem przy przeprowadzce. Udalem sie do Play gdzie zakupilem telefon po to aby podano mi moj numer telefonu - gdyz mialem go zbyt krotko aby go pamietac, numer potrzebowalem aby doladowac konto. Pani w sklepie powiedziala ze umowy odsylaja po 2 tygodniach i nie ma jak mi podac mojego numeru- a byl czas aby zaplacic w terminie! nikt mi nie pomogl. Teraz mnie wyrzucili z Play - dezaktywowali numer! zero odpowiedzi na moje pisma itd. nawet zadnych upomnien itd. Czy oni tak moga z ludzmi grac w kulki?? nawet nie wiem czy jakis odsetek nie naliczaja zlodzieje!
Prosze mi napisac jak Pan rozwiazal ten problem lub jak sie to zakonczylo. Pozdrawiam! ANTYPLAY!
michal22226 jest off-line  
04-02-2010, 16:21  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

Dziwi mnie ogrom postaw roszczeniowych i infantylizm klientów operatorów telefonii - widać to na tym forum, a jeszcze więcej przykładów na forum telekceważeni prowadzonym przez portal "Gazety Wyborczej".
Zamiast wydzwaniać i pytać nie wiadomo o co, należy czytać regulamin usługi dostępny na stronach operatora - tam jest wszystko.
A umów - jak wszystkich ważnych dokumentów - należy pilnować i nie gubić. W przypadku naruszenia warunków umowy przez operatora zawsze klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji.
"Michal22226" - przy takim opisie sytuacji naprawdę nic sensownego nie da się doradzić: same emocje, zero konkretów. Ani nazwy usługi, ani dat. Poza tym zamiast "pism", zgodnie z Ustawa Prawo telekomunikacyjne należy kierować uzasadnione reklamacje. Operator nadaje numer i ma 30 dni od daty otrzymania na rozpatrzenie reklamacji. Jeżeli nie zdąży tego zrobić, reklamacja nabywa status uznanej.
"martasomer": ponieważ naruszyła Pani warunki umowy, operator naliczył Pani karę umowną w pełnej wysokości. Miał prawo to zrobić, ponieważ zasada proporcjonalności obowiązuje po nowlizacji (od lipca 2009r.). Operator nie ma obowiązku informowania klienta o zamiarze zerwania umowy z winy tegoz klienta, natomiast ma obowiązek poinformowania go na piśmie o zerwaniu umowy.
Karę należy zapłacić na konto operatora. Operator powinien wysłać do Pani f-rę z podanym terminem płatności.

Rada dla Państwa na przyszłość: czytać umowy, regulaminy i nie dzwonić, lecz kierować pisma (reklamacje), by pozostał ślad kontaktów z operatorem.

Jeżeli uważają Państwo, że zaszło nieporozumienie, można poprosić o mediacje UKE (adres na stronach Urzędu).
natalie-s1959 jest off-line  
04-02-2010, 16:38  
michal22226
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

Tak. Ale operator nie odpisal na moje zazalenie. Dzwonilem do Playa powiedziano mi ze pismo wyslano na moj adres a do dzisiaj nic do mnie nie doszlo. Czemu Play nie wyslal mi takze pisma ze zrywa ze mna umowe i narzuca mi jakas tam kare? mam takze pismo ze sklepu z pieczecia oraz podpisem pracownika ze : klient "michal22226" chcial uregulowac rachunek zgodnie z czasem i harmonogramem ale nie mogli mi podac numeru poniewaz odeslali umowe ... wiec jestem kryty czarno na bialym!! ze chcialem zaplacic ale nie mogli mi pomoc!! co ja mam zrobic?? to jest paranoja~!
michal22226 jest off-line  
17-09-2010, 10:47  
dziabaq
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

DO natalie-s1959

Pańska wiara w czytanie umowy, wysyłanie reklamacji dowodzi że to Pan jest troszkę infantylny i nie ma zielonego pojęcia jak działa Play.
Otóż pozwolę sobie przytoczyć mój własny przykład.

Zamówiłem u konsultanta pakiet 100MB za 10zł ( rozmowa jest nagrywana ) konsultant na infolinii odparł że usługa została aktywowana. Korzystałem więc z internetu w telefonie w ramach przyznanego limitu 100MB. Następnego dnia zorientowałem się że pakiet nie został włączony i system naliczył mi opłatę za internet, po stawce standardowej ( bez pakietu ) na 44,44zł. Złożyłem reklamację na piśmie. W terminie ustawowym Play przysłał mi odpowiedź że wszystko jest OK i reklamacji nie uznali. Wysłałem więc ponowną reklamację ale minął miesiąc i fakturę trzeba zapłacić...

Teraz są do wyboru dwie opcje:

A.) Zapłacić całość
B.) Zapłacić, z pominięciem kwoty spornej.

Wybiegając Pańską odpowiedź informuję co się dzieje:

A.) Płacisz całość = zgadzasz się z naliczoną opłatą i nie ma sprawy
B.) Pomijasz kwotę więc ich durny system rozliczeniowy traktuje to jako nie zapłaconą fakturę i po 2-ch miesiącach AUTOMATYCZNIE anulują ci umowę - od tej chwili masz umowę na czas nieokreślony - bez promocji. Na podstawie punktu umowy że nie płacenie rachunków powoduje naruszenie warunków promocji.

W tzw. międzyczasie wraca twoja druga reklamacja ( w terminie ustawowym 30dni ) gdzie informują że wszystko jest OK i jednocześnie formalnie wzywają cie do zapłaty kary umownej ( w moim przypadku kilka tysięcy zł )

Znowu do wyboru jest opcja A i B

Jeżeli wybiera Pan "bramkę" A i płaci Pan karę to jest OK, no może poza znacznym uszczupleniem portfela...

Jeżeli wybiera Pan "bramkę" B i oddaje sprawę do sądu to Play działa na zwłokę, a Pana "dług" sprzedaje do fimy windykacyjnej gdzie rośnie on w tempie 34% rocznie.


Pytam się teraz szanownego mądralę, który nazywa ludzi na forum infantylnymi sierotami, GDZIE TU JEST WINA KLIENTA, wynikająca z nie czytania umowy??? CO?
Dorwał się dzieciak do klawiatury a nie ma pojęcia jak działają pseudo-bandyckie firmy
dziabaq jest off-line  
15-04-2014, 11:36  
algierka
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: play zerwanie umowy

Mam dwa numery w play, jednak ostanie m-ce wskazały mi dokładnie z kim mam do czynienia, choćby mi nawet darmowy abonament oferowali, wolę nie mieć z nimi nic wspólnego - czekam z niecierpliwością na termin rozwiązania umów. Pozdrawiam.
algierka jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zerwanie umowy z Play (odpowiedzi: 2) Czy w przypadku, gdy operator nie wywiązuje się z umowy, można ją bezkarnie zerwać? Chodzi o Play online, na abonament. Podpisałam pół roku temu...
§ Zerwanie umowy z Play (odpowiedzi: 3) Witam, w niedzielę (18.09) podpisałem umowę na abonament z Play. Dopiero od wczoraj mam przeniesiony numer z T-Mobile, ale nie ważne... Czy mogę...
§ Zerwanie umowy z Play (odpowiedzi: 25) Witam wszystkich Mam następujący problem.Mam 16 lat :P i mój ojciec zawarł umowę z Play na internet:) Okazało się ze ten internet mi nie wystarcza...
§ Zerwanie umowy w Play (odpowiedzi: 3) Witam,mam pewien problem z siecią komórkowa play jakiś czas temu podpisałam umowę, pomijając fakt że na aktywacje czekałam trzy miesiące bo moja...
§ Zerwanie umowy z PLAY (odpowiedzi: 6) Witam dostałam wraz z fakturą zawiadomienie o nowym regulaminie i cenniku w play od 01 .lipca 2010 jezeli sie nie zgadzam to moge zrezygnowac ale...
§ play, zerwanie umowy (odpowiedzi: 2) Witam. Posiadam abonament z sieci play ale od pewnego czasu (pół roku) nie otrzymuję rachunków. Gdyby zdarzyło się to raz mogłabym uznać za potyczkę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:44.