Czy reklamacja/gwarancja obejmuje jeszcze sprzęt? Zmiany w 2015 - Forum Prawne

 

Czy reklamacja/gwarancja obejmuje jeszcze sprzęt? Zmiany w 2015

Witam, bardzo proszę o podpowiedź. W czerwcu 2013 roku dostałam w prezencie nowy tablet (kupiony w tym samym miesiącu w sklepie stacjonarnym). Zgłaszałam wady na podstawie reklamacji, gdyż cały czas się psuł (to ładowarka nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
20-01-2015, 18:53  
zygul18
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Czy reklamacja/gwarancja obejmuje jeszcze sprzęt? Zmiany w 2015

Witam,

bardzo proszę o podpowiedź.

W czerwcu 2013 roku dostałam w prezencie nowy tablet (kupiony w tym samym miesiącu w sklepie stacjonarnym). Zgłaszałam wady na podstawie reklamacji, gdyż cały czas się psuł (to ładowarka nie ładuje, to w słuchawkach nic nie słychać, to się w ogóle nie włącza, itp. itd.).
Oryginalna karta gwarancyjna posiada adnotację, że okres gwarancji obejmuje 2 lata (minęło 1,5 roku). Do dnia dzisiejszego zgłaszałam tablet na gwarancji 7 razy (przyjmował sklep, naprawiał serwis producenta), każdorazowo naprawa trwała ok. 7 tygodni, co daje 12 miesięcy (!!!) bez sprzętu.
Ostatnio oddałam tablet do naprawy w listopadzie 2014 roku. Dzisiaj (styczeń 2015) go odebrałam, przy czym pani w punkcie obsługi niezbyt miło objaśniła mi, że zgodnie z przepisami, które weszły w życie 24.12.2014 roku, moja gwarancja jest już nieważna, bo tablet został zakupiony na firmę i teraz gwarancja trwa tylko 1 rok. Wtedy już się wściekłam, bo przy każdym zgłoszeniu prosiłam o uwzględnienie mojej prośby o zwrot pieniędzy (w punkcie obsługi mówili, że to decyzja producenta), a nowe przepisy dawałyby mi mocny argument.

Stąd moje pytanie - co teraz? Mam jakieś szanse na zwrot pieniędzy?

Nie mogę już patrzeć na ten sprzęt. Wart był (jak dla mnie) niemało, więc bardzo zależy mi na odzyskaniu pieniędzy.
Jak to jest z nowymi przepisami - teoretycznie dają nowe możliwości kupującym, a w praktyce zostałam z psującym się tabletem bez gwarancji i możliwości naprawy?
Dodam, że nie chcę wymiany sprzętu na nowy, bo mam w domu dokładnie ten sam model i też jest wiecznie zepsuty.

Bardzo proszę o pomoc
zygul18 jest off-line  
21-01-2015, 05:35  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.364
Domyślnie RE: Czy reklamacja/gwarancja obejmuje jeszcze sprzęt? Zmiany w 2015

Cytat:
Napisał/a zygul18 Zobacz post
Mam jakieś szanse na zwrot pieniędzy?
Masz szanse na kolejne reklamacje. Skoro producent udziela Ci gwarancji na 2 lata, to zmiana przepisów nic nie zmienia. Nowe przepisy dotyczą umów zawartych po wejściu ich w życie.
cameleonix11 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy gwarancja obejmuje produkt bez opakowania? (odpowiedzi: 13) Witam, Moja narzeczona kupiła buty w nowo powstałym sklepie, buty całe porozklejały się po upływie niespełna dwóch tygodni. Poszliśmy z tym...
§ Zachowek 2015 zmiany. (odpowiedzi: 25) Witam! Rodzice w 1993 roku przekazali aktem notarialnym gospodarstwo rolne.Niestety rodzice ustnie zobowiązali siostrę do spłaty,niestety nie chce...
§ Zmiany od 01.07.2015 r. (odpowiedzi: 2) Chciałbym skonfrontować ze sobą sprzeczne informacje odnośnie zmian wchodzących od 01.07.2015 w polskim sądownictwie w kontekście ciężaru...
§ Czy gwarancja obejmuje ten telefon? (pusta karta gwarancyjna) (odpowiedzi: 7) Witam, przeglądając allegro trafiłem na pewną akcję. Wystawiający twierdzi że telefon posiada gwarancję 24 miesiące, ale zaciekawiło mnie zdjęcie...
§ Słuchawki - czy gwarancja obejmuje... (odpowiedzi: 1) Witam, otóż jakieś 3 tygodnie temu zamówiłem sobie słuchawki dokanałowe z allegro. Zapłaciłem łącznie z wysyłką 40-50zł. No i dzisiaj nastąpił...
§ gwarancja nie obejmuje kalibracji alkomatu? (odpowiedzi: 3) witam,w maju zeszłego roku na aukcji internetowej kupiłem alkomat działał dobrze ,ale od jakiegos czasu pokazuje nierealne wyniki pomiarów.w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:01.