29-01-2015, 15:31
|
| Początkujący | Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Drodzy Doradcy,
korzystam z Waszej uprzejmości po raz kolejny
Tym razem mam pytanie odnośnie dostarczenia zepsutego sprzętu na gwarancji do sprzedawcy. Kupiłam felerny tablet i złożyłam w sklepie reklamacje z tytułu umowy konsumenckiej- odpowiedź sklepu - kolejna naprawa (podejrzewam że równie nieskuteczna jak pozostałe). Jednak mieszkam w odległości około 100 km od sklepu i dostarczenie, a później odbieranie sprzętu wiąże się z niemałymi kosztami. Sąsiadka podpowiedziała mi o możliwości wywalczenia zwrotu poniesionych kosztów, ale nie wiem jak się za to zabrać. Pomożecie?
Z góry dziękuje za pomoc i poświęcony mi czas.
Pozdrawiam,
A.Gawronowa
|
| |
29-01-2015, 16:33
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Kiedy dokonałaś zakupu ?
|
| |
29-01-2015, 16:51
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Kupiłam tablet w styczniu tamtego roku
|
| |
29-01-2015, 18:42
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
W takim razie wyślij dobrze zabezpieczony tablet paczką pocztową ekonomiczną wraz z reklamacją ZPO, a do żądania reklamacyjnego dopisz swój nr konta wraz z informacją, iż na ten rachunek prosisz o dokonanie zwrotu uzasadnionych kosztów dostarczenia towaru (9,50 zł za paczkę ekonomiczną do 1kg z tego co pamiętam, ale nie wiem ile do tego ZPO, do sprawdzenia na stronie poczty) a jako podstawę prawną podaj Art. 8 punkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. Oczywiście nie zapomnij dopisać, że odpowiedź na reklamację oraz towar również mają Ci dostarczyć na adres taki a taki.
|
| |
29-01-2015, 20:10
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Dzięki za odpowiedź. Tablet w tej chwili jest do odbioru to pewnie muszę go odebrać osobiście. Czy mogę pisać wniosek o zwrot kosztu paliwa?
|
| |
29-01-2015, 20:11
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Poprzednie razy też dostarczałam sprzęt na swój koszt. Mogę coś jeszcze z tym zrobić?
|
| |
29-01-2015, 20:11
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Zadzwoń i poproś, żeby wysłali.
|
| |
29-01-2015, 20:14
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Szczerze to wolę odebrać osobiście bo zależy mi żeby mieć sprzęt już na weekend, a póki oni mi wyślą to trochę to jeszcze potrwa. Jest wtedy możliwość zwrotu?
|
| |
29-01-2015, 20:16
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Możesz prosić o zwrot uzasadnionych kosztów, czyli nie paliwa, a najtańszego środka komunikacji - np. biletu kolejowego lub autobusu PKS
|
| |
29-01-2015, 20:22
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Bezsens... bilet kosztuje 2x 20,50 czyli 41 zł a samochodem (mam na gaz) za 30 zł dojadę do Lublina i to bez przesiadki, ale cóż takie mamy przepisy...
Do pisma o zwrot kosztów muszę dołączyć bilet? Czy jakieś zaświadczenie z PKS-u?
|
| |
29-01-2015, 20:25
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Jeśli wychodzi taniej samochodem, to wykaż to w piśmie o zwrot kosztów. Mają zwrócić takie koszty, które nie są nadmierne. Chodzi o to, że jeśli można coś dostarczyć listem za 5 zł to nie licz na zwrot, jeśli wyślesz pocztexem za 50 bo dostaniesz tylko 5.
|
| |
29-01-2015, 20:26
|
| Gość | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Moim zdaniem koszty zwiazane z odbiorem osobistym nie sa w tej sytuacji kosztami uzasadnionymi - ich zwrot nie jest zasadny.
|
| |
29-01-2015, 20:28
|
| Użytkownik | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Loco - owszem, ale najpierw musiała ten tablet tam zawieźć do reklamacji a to już są koszty zasadne. Reklamacja została przecież uznana.
|
| |
29-01-2015, 20:31
|
| Początkujący | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Nie znam się na prawie ale skoro oddałam sprzęt osobiście i nie zostawiłam żadnej wiadomości o przesłaniu sprzętu pocztą to byłoby zasadne ze względu na to, że załóżmy że zadzwonie do sklepu i poproszę o przesyłkę ale nie mam na to żadnego dowodu, a sklep np. nie wyśle mi tego sprzętu i uprze się że o to nie prosiłam. A żeby mieć dowód trzeba pismo wysłać z ZPO, później czas oczekiwania na sprzęt to tylko wydłuża sie wszystko w czasie. Ale ja się nie znam. Chyba warto spróbować...
|
| |
29-01-2015, 20:31
|
| Gość | RE: Zwrot kosztów dostarczenia wadliwego sprzętu do sprzedawcy
Nie musiala - mogla wyslac. Cytat:
*nie zostawiłam żadnej wiadomości o przesłaniu sprzętu pocztą*
|
Nie maja Twojego adresu?
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Zwrot pieniędzy i naprawa wadliwego sprzętu (odpowiedzi: 5) Dobry wieczór,
Jakiś czas temu (około 3 miesiące) zamówiłem słuchawki, które okazały się być zepsute, więc odesłałem je jako niezgodność towaru z... | § Zwrot wadliwego towaru(HDD) - jak się zabezpieczyć przed oszustwem sprzedawcy? (odpowiedzi: 18) Witajcie : )
Sprawa wygląda tak jak każda inna:
Kupiłem towar(używany dysk twardy) na allegro od osoby fizycznej, który okazał się... | § zwrot kosztów dostarczenia - reklamacja. (odpowiedzi: 8) zgłosiłem reklamacje niezgodności towaru z umową, wysłałem reklamacje poleconym za ZPO (6,00 zł) + Paczka z towarem (13,00 zł)
czy mogę żądać... | § Zwrot wadliwego sprzętu komputerowego (odpowiedzi: 1) Witam
Kupiłem dziś poprzez portal aukcyjny, odebrałem osobiście, na co dostałem paragon, kartę pamięci do aparatu fotograficznego. Niestety, po... | § Zakup sprzętu na raty a zwrot wadliwego towaru (odpowiedzi: 5) Witam, zakupiłem na raty (Lucas bank) parę części komputerowych i jedna z nich a dokładniej zasilacz okazał się wadliwy, odesłałem go do sklepu,... | § Zwrot wadliwego sprzętu rtv (odpowiedzi: 7) W październiku zakupiłem wzmacniacz gitarowy polskiej produkcji (manufaktura).
W listopadzie odesłałem go w celach naprawy, usterka związana z... | | |