Reklamacja części samochodowych - u kogo, mechanik czy hurtownia?
Witam serdecznie,
Mam następujący przypadek. Wymieniłem w samochodzie sondę lambdę za całość dostałem paragon od mechanika na którym widnieją 2 pozycje (część i usługa wymiany). Po pewny czasie kontrolki sprawili że byłem ponownie u mechanika i stwierdzono że owa sonda również źle działa. Więc złożyłem reklamację u mechanika. Mechanik przeprowadził testy i stwierdził że sonda jest wadliwa i poinformował mnie, że część będzie reklamował (w hurtowni gdzie ją zakupił) ale to może potrwać więc jeśli chce korzystać z samochodu to zaleca zakup nowej, a po uznanej reklamacji zwróci mi pieniądze. Wczoraj mechanik zadzwonił i powiedział ze hurtownia nie uznała reklamacji ale że będą się odwoływać.
I tutaj moje pytanie, czy to jest słuszna droga reklamacji że muszę oczekiwać na uznanie reklamacji przez hurtownię i w razie negatywnej odpowiedzi przepadają mi pieniądze?
Czy tak naprawdę nie powinno mnie interesować skąd mechanik brał część, gdyż w sumie zakupiłem ją u niego nie w hurtowni i mogę domagać się zwrotu u niego?
|