Żądanie zwrotu pieniędzy. - Forum Prawne

 

Żądanie zwrotu pieniędzy.

Dzień dobry! Mam nieciekawą sytuację. Niecałe dwa lata temu zakupiłam laptopa firmy Dell; niestety, w RTV Euro AGD. Już dwukrotnie oddawałam go na gwarancję, a na dniach będę oddawać go po raz trzeci. Laptop jest ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-02-2015, 02:21  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Żądanie zwrotu pieniędzy.

Dzień dobry!

Mam nieciekawą sytuację. Niecałe dwa lata temu zakupiłam laptopa firmy Dell; niestety, w RTV Euro AGD. Już dwukrotnie oddawałam go na gwarancję, a na dniach będę oddawać go po raz trzeci. Laptop jest miejscami porysowany, ma ślady użytkowania, jednak w takim stanie był już przed poprzednią gwarancją i został przyjęty (Pani w sklepie nawet robiła mu zdjęcia).

Problem jest taki, że będzie to już trzecia (albo czwarta, bo jeszcze nie skompletowałam papierów) gwarancja - no i w sumie przestaje mi się taka zabawa podobać, szczególnie, że w tym miesiącu gwarancja się kończy, i zostanę z psującym się non-stop laptopem na lodzie.

Dowiedziałam się od znajomych, że mam prawo żądać zwrotu pieniędzy. Jednak wolę się poradzić kogoś obeznanego. Co mam w takiej sytuacji robić? Czy rzeczywiście mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy (nie ukrywam, że laptop tani nie był)? Jeśli tak: w jaki sposób mam rozpocząć procedury?

Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Chuffi jest off-line  
11-02-2015, 05:46  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 23.537
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
Kanas jest off-line  
11-02-2015, 13:31  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak, czytałam już to wszystko zanim umieściłam post, jak i wiele, wiele innych tekstów temu podobnych. Jednakże jest napisane, że mam prawo żądać zwrotu pieniędzy, jeśli:

"Konsument (...) nie może żądać naprawy ani wymiany lub,
- sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub,
- naprawa bądź wymiana naraziłaby Konsumenta na znaczne niedogodności."

A sprzęt był zawsze naprawiany. Chyba, że ja czegoś nie rozumiem. Czy ww. dotyczy okresu po gwarancji? Bo wtedy naturalnie nie będę mogła żądać naprawy sprzętu, a jestem pewna, że za miesiąc-dwa znów się coś posypie, jak to zwykle było.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 17:48  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Nie dostanę od nikogo żadnej sensownej odpowiedzi? :3
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 17:49  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Kupiłeś jako konsument?
 
16-02-2015, 17:49  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 17:52  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Zatem odpowiedź znajdziesz w warunkach gwarancji, z której kilkakrotnie korzystałeś.
 
16-02-2015, 17:53  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Moja gwarancja to jedynie paragon, nie ma nigdzie mowy o jej warunkach.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 17:54  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Gdzieś muszą być, skoro z niej korzystasz.
 
16-02-2015, 17:58  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak, korzystam z niej zanosząc komputer do naprawy. Nikt mi nigdy nie powiedział "hej! następnym razem możesz starać się o zwrot pieniędzy!" - dlatego pytam jak to działa, bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu mojego przypadku. Gdybym mogła dowiedzieć się czegoś z artykułów, regulaminów etc. to bym nie pisała bezpośrednio do ludzi, którzy się na tym mogą znać - tj. na tym forum.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 17:59  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

A skąd my mamy znać warunki gwarancji, z której Ty korzystasz?
 
16-02-2015, 18:12  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Gwarancja to jedno, ale ja pytam czy jako konsument mam jakieś odgórne prawa, które dają mi możliwość uzyskania zwrotu pieniędzy po jakiejś ilości nieskutecznych gwarancji.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 18:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Masz i się z nimi już zapoznałaś.
Cytat:
Tak, czytałam już to wszystko zanim umieściłam post
A jeśli chodzi o prawa płynące z gwarancji, to są one opisane w jej treści - tej, której my nie znamy, a znasz Ty, skoro z niej korzystasz.
 
16-02-2015, 18:25  
Chuffi
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

A przeczytałeś to co napisałam, po tym, co zacytowałeś? Czy tylko na pierwsze zdanie zwróciłeś uwagę? Napisałam dokładnie czego nie wiem i o co pytam. Może myślisz, że brzmisz mądrzej zarzucając mnie linkami i niepotrzebnie powtarzając swoje odpowiedzi, ale mi w ten sposób nie pomagasz.

Pomogę Ci, ale tym razem przeczytaj całość:

Cytat:
Napisał/a Chuffi Zobacz post
Tak, czytałam już to wszystko zanim umieściłam post, jak i wiele, wiele innych tekstów temu podobnych. Jednakże jest napisane, że mam prawo żądać zwrotu pieniędzy, jeśli:

"Konsument (...) nie może żądać naprawy ani wymiany lub,
- sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub,
- naprawa bądź wymiana naraziłaby Konsumenta na znaczne niedogodności."

A sprzęt był zawsze naprawiany. Chyba, że ja czegoś nie rozumiem. Czy ww. dotyczy okresu po gwarancji? Bo wtedy naturalnie nie będę mogła żądać naprawy sprzętu, a jestem pewna, że za miesiąc-dwa znów się coś posypie, jak to zwykle było.
Chuffi jest off-line  
16-02-2015, 18:30  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu pieniędzy.

Wejdź jeszcze raz w link, którego treśc analizowałaś i przeczytaj ponownie 'wstęp' - tam są dwa zdania, które powinny Ci wszystko wyjaśnić.
Cytat:
Napisałam dokładnie czego nie wiem i o co pytam.
A ja Ci napisałem, że nie znamy warunków gwarancji, a w nich jest odpowiedź na te pytania. Jak Ci można jeszcze pomóc?
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 10) 1. Czy jest taka możliwość, żeby klient żądał odrazu zwrotu gotówki bez wcześniejszego żądania o naprawę/wymianę towaru ? 2. Czy jeśli nie podał w...
§ Żądanie zwrotu pieniędzy. (odpowiedzi: 1) Witam. Mam skuter Router Metro City który kupiłem na początku czerwca 2013 roku, więc mam jeszcze miesiąc gwarancji. Około 10 kwietnia oddałem skuter...
§ Żądanie zwrotu pieniędzy... (odpowiedzi: 1) Witam! Dnia 03.06.2013r. zakupiłam dekoder dvbt firmy Manta. Po okołu 2 tygodniach przestał działac pilot, więc oddałam ten dekoder na gwarancję do...
§ uszkodzony telewizor żądanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 10) witam. sprzedalem telewizor na allegro. niestetty paczka niezostala przeze mnie odpowiedznio zabezpieczona i telewizor zoształ uszkodzony w...
§ żądanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) witam. mam problem z komórką. oddawałam ją do naprawy dwa razy, jednak znowu się zepsuła. znów nie działa to samo, co poprzednio. telefon kupiłam w...
§ [Allegro] Żądanie zwrotu pieniędzy po 4mc. (odpowiedzi: 13) Witam!! Mam problem, mianowicie dnia 12.11.10 sprzedałem na allegro dla pewnego użytkownika Windowsa 7 Ultimate, dnia 25.11.10 kupujący napisał do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:05.