17-02-2015, 09:21
|
| Początkujący | Odstąpienie od umowy - Orange
Część. Mam taki problem z Orange. Posiadam internet stacjonarny Neostrada do 10 MB/s. Mam problemy ze słabym transferem (poniżej zapisanego w umowie) i zrywanie sygnału. I w aneksie do umowy jest napisane m.in. że dostaje stały dostęp do sieci internet przy minimalnym transferze pobierania 998 kb/s i maksymalnym pobierania 10 MB/s. I tak oto problemy zaczęły się w 18 grudnia 2014 (data zgłoszenia usterki), a pomiary prędkości zacząłem zapisywać od 28 grudnia. Problemy te trwały do 18 stycznia 2015. W między czasie oczywiście byłem kilka razy uświadamiany że wina mojego routera. Przyjechał technik i posprawdzał na swoim routerze i powiedział że to wina routera. Ja wiedziałem że to nie jest wina routera bo sprawdzałem go u znajomego i śmigał. Więc zgłaszałem cały czas problem. Przyjechał monter i powiedział że kabel jest stary i każdy kto wcześniej przyjechał powinien go wymienić od strzału. No i problemy ustały. Teraz problemy ze zrywaniem sygnału i słabym łączem znów występują od 15 lutego. Oczywiście nadal zgłaszałem problem i dokumentuje pomiary. Czy mam jakąś możliwość odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów ? Bo to wygląda na pewnego rodzaju bezradność ze strony usługodawcy czyli Orange.
|
| |
17-02-2015, 12:50
|
| Użytkownik | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Miałem podobne problemy z operatorem INEA w Poznaniu. U mnie wyglądało to tak, że musiałem składać reklamacje (polecam tylko na piśmie ZPO). Przyjechał technik, oczywiście po ich stronie wszystko ok, reklamacja odrzucona. Po trzeciej reklamacji odmówili mi przyjęcie kolejnej. Udałem się do UKE, tam wystąpiono o wyjaśnienia do operatora, który stwierdził, że nie wpuszczałem ich techników do mieszkania (absurd totalny, tym bardziej, że miałem protokół z wizyty). Po około dwóch miesiącach UKE przysłało pracownika i "komisja" (UKE, ja, operator) sprawdzała sygnał w mieszkaniu, wyszło, że jest coś nie tak, naprawili na miejscu, po miesiącu odpisali, że wszystko było i jest ok mimo, że przy naprawie świadkiem był pracownik UKE. Teraz pora na mediacje.
Generalnie polecam składać reklamacje na piśmie ZPO. Od technika żądać protokołu (nie mają obowiązku go dać), a jak nie da to nie ma się dowodu, że był i coś zrobił. Jak reklamacje nie pomogą to UKE. Ważne jest też, że prędkość ma być "DO" 10 mbit/s, ale jeżeli w ofercie Orange ma "do" 5 mbit/s to logiczne jest że musi mieć Pan powyżej tych 5.
|
| |
17-02-2015, 13:23
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
@harven, a udało ci się odstąpić od umowy ?
|
| |
17-02-2015, 13:34
|
| Użytkownik | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Nie, złożyłem wniosek o mediację, operator cały czas twierdzi, że wszystko było od początku ok, mimo, że nawet pracownik UKE po kontroli stwierdził, że nie jest i protokół z tej wizyty podpisali pracownicy operatora. Dlatego przestrzegam, żeby wszystko załatwiać na piśmie, a jak będą dzwonić to nie zgadzać się na nagrywanie i prosić o wysłanie pisma. Prawo nie nakłada na nich obowiązku wydawania protokołu z wizyt itd. dlatego z w sumie 5 wizyt miałem tylko jeden protokół (wizyta już po interwencji UKE).
Polecam złożyć reklamację na nierzetelnie świadczoną usługę i rządać zwrotu opłat abonamentowych i odszkodowania zgodnie z ustawą. Oczywiście pocztą ZPO. Jak odrzucą, a nadal nie będzie naprawione to UKE. Nie wiem jak u Pana, ale poznańska delegatura działa sprawnie i całkiem przyjaźnie.
edit: Ważne jest też, aby płacić rachunki zgodnie z umową, bo jak przestaniemy płacić to są problemy i wszystko będzie obrócone przeciwko Panu.
|
| |
17-02-2015, 13:37
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Z odstąpieniem od umowy może być ciężko, bo nawet jeżeli udowodnisz winę po stronie operatora, to warunki umowy nie dają (z tego co pamiętam) możliwości odstąpienia, co najwyżej zwrot 1/30 abonamentu za każdy dzień, kiedy usługa była świadczona w sposób nieprawidłowy.
Zawsze też możesz po prostu rozwiązać umowę z naliczeniem kary umownej, którą potem zaskarżysz do sądu, podpierając się swoimi dowodami, też może być ciężko ale ugrać się coś pewnie da.
Do UKE zgłosić można jak najbardziej. Jakie prędkości DL i UL osiągasz?
|
| |
17-02-2015, 14:00
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange |
| |
17-02-2015, 18:40
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Najbardziej interesowało by mnie właśnie odstąpienie od tech chorej umowy i firmy A za popsucie zdrowia psychicznego da się ich pozwać ? Bo już pozjadałem wszystkie nerwy na co chwilowym zrywaniu połączenia. Robisz przelew bankowy a tu dup... i nie ma interneta...
|
| |
18-02-2015, 06:53
|
| Stały bywalec | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
złóż reklamację - z tech pomiarów ewidentnie przeciążenia na DSLAM
ps
pracuje na ITN neostrada -obsługuje zgłosznia
|
| |
18-02-2015, 07:08
|
| Użytkownik | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Na odstąpienie od umowy bym nie liczył, ja się musiałem przenieść do nowego lokalu (praca wymaga internetu) i sprawa się nadal ciągnie. Operator ma dziwny zwyczaj odwlekania wszystkiego i unikania odpowiedzialności.
|
| |
18-02-2015, 08:48
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange Cytat:
Napisał/a piotr.techno złóż reklamację - z tech pomiarów ewidentnie przeciążenia na DSLAM
ps
pracuje na ITN neostrada -obsługuje zgłosznia |
Napisałem do nich że chcę złożyć reklamację to mi odpisali wczoraj: " Zgłoszenie uszkodzenia wystawione wczoraj jest jeszcze w realizacji.
W związku z dużą ilością zgłoszeń pion techniczny wyznaczył termin naprawy na jutro to jest 18.02.
Za utrudnienia bardzo przepraszam. ". Dziwne jest jednak że zawsze mają tyle zgłoszeń... A problemy są tylko u mnie. U sąsiadów działa dobrze.
|
| |
18-02-2015, 09:48
|
| Użytkownik | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Składałeś już wcześniej reklamacje z żądaniem naprawy?
|
| |
18-02-2015, 10:12
|
| Początkujący | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
Składałem wcześniej reklamację z tych problemów co od grudnia były, i przyznali mi tam coś pare złotych. A teraz jak chciałem złożyć reklamację to mi napisali to co wcześniej napisałem.
|
| |
19-02-2015, 06:48
|
| Stały bywalec | RE: Odstąpienie od umowy - Orange
napisz do mnie PW - i jakiś kontakt - sprawdze co się da
ps-opcje pw masz wyłaczoną dlatego tu pisze
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Orange (TP) - odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 8) Dzień dobry,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o poradę. Odstąpiłem od umowy z Orange - telefon stacjonarny (Telekomunikacja Polska) przed upływem... | § Odstąpienie od umowy orange. (odpowiedzi: 3) Witajcie!
Chciałbym prosić was o pomoc!
21.08 podpisałem z orange nową umowę na internet stacjonarny, do tej pory korzystałem z oferty 10mb/s.... | § Orange odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 1) Witam
Odstąpiłem od umowy w terminie do 10dni odesłałem telefon, umowę i oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Czy orange ma prawo obciążyć mnie... | § Odstąpienie od umowy z Orange (odpowiedzi: 1) W wakacje kończyła mi się umowa z Netią na internet+telefon. Przyjechał do mnie sprzedawca z Orange oferując internet 10mb + telefon. Powiedziałem... | § odstąpienie od umowy z Orange (odpowiedzi: 6) Witam, potrzebuje pilnie pomocy.
Posiadam umowę z Orange na tel, internet oraz tv. W lipcu zadzwoniła do mnie konsultantka z propozycją przejścia na... | § odstąpienie od umowy z orange (odpowiedzi: 1) Witam mam taki problem podpisałem umowe z orange zetafon i otrzymałem w zamian telefon okazało sie ze jest wadliwy i wyłacza sie przy nie udanej... | | |