RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową
Szablon tego pisma ściągłam z kilku podobnych znalezionych w sieci. Tak to wyglądało: Zawiadomienie o niezgodności towaru z umową oraz żądanie nieodpłatnej naprawy towaru.
Niniejszym, działając w imieniu własnym:
1) zawiadamiam, iż zakupiony towar jest niezgodny z umową
2) żądam nieodpłatnej naprawy towaru
Wskazuję, iż w dniu 2.01. 2015 nabyłam u państwa następujący towar:
- telefeon marki Microsoft Lumia 535
W dniu 7.01.2015 stwierdziłem następujące wady towaru świadczące o niezgodności towaru z umową:
Kiedy zaczęłam używać telefonu po jego dostarczeniu zauważyłam, że w szczególności na szarych ale też i na niebieskich i zielonych tłach widać na środku ekranu pionowy szeroki na kilka pikseli jaśniejszy pasek przez całą długość wyświetlacza. Przedstawiają go dołączone zdjęcia.
Informuję, iż towar był używany prawidłowo, zgodnie z celem do którego jest przeznaczony. Obecnie użytkowanie towaru nie odpowiada właściwościom i wymaganiom cechującym towar tego rodzaju.
Należy wskazać, iż w niniejszej sprawie zastosowanie znajduje Ustawa o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. nr 141, poz.
1176 ze zm.). (Dalej: Ustawa)
Zgodnie z art. 4 ust. 1 powyższej Ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
Żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę
znajduję podstawę prawną w art. 8 ust. 1 w zw. art. 4 Ustawy. Sprzedawca powinien uczynić zadość
zgłoszonemu roszczeniu niezwłocznie.
Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy nieodpłatność naprawy oznacza, że sprzedawca ma
również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu,
dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Informuję ponadto, iż w sytuacji gdy nieodpłatna naprawa:
- jest niemożliwa;
- wymaga nadmiernych kosztów;
- nie doszła do skutku w odpowiednim czasie;
- narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
przy czym wystarczy spełnienie tylko jednej z powyższych przesłanek, to konsument może zgodnie z art. 8
ust. 4 Ustawy żądać obniżenia ceny albo od umowy odstąpić i żądać zwrotu gotówki.
WAŻNE!
W niniejszej sprawie zastosowanie znajduje domniemanie prawne z art. 4 ust. 1 Ustawy, a
mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania towaru.
Z poważaniem |