Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową - Forum Prawne

 

Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Na początku stycznia kupiłam w sklepie internetowym MediaExpert smartfona. Po niecałych dwóch tygodniach wyskoczył mi na środku pasek uszkodzonych pikseli szerokości kilku mm. Zgłosiłam przez ich serwis gwarancyjny niezgodność towaru z umową żądając nieodpłatnej naprawy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-02-2015, 12:40  
marzenka.s
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Na początku stycznia kupiłam w sklepie internetowym MediaExpert smartfona. Po niecałych dwóch tygodniach wyskoczył mi na środku pasek uszkodzonych pikseli szerokości kilku mm. Zgłosiłam przez ich serwis gwarancyjny niezgodność towaru z umową żądając nieodpłatnej naprawy lub zwrotu pieniędzy ( nie uściśliłam jak dużo mają czasu na naprawę). Na drugi dzień kurier wziął telefon i czekam... Już prawie 2 miesiące. W międzyczasie zalewałam ich mailami. Odpisują co chwile że termin skończenia naprawy jest przesuwany, gdyż podobno dostawa części się opóźnia (serwis Regeneris).

Jak mogłabym zażądać zwortu pieniędzy za telefon lub obniżenia ceny albo jakiejś rekompensaty? Jak napisać, ująć im to w piśmie (które wysłałabym mailem do działu obsługi) i na co ewentualnie się powołać?
Wywaliłam 500zł w bloto bo od dwóch miesięcy telefonu nie widzę.. Chciałabym jakąś rekompensatę za ten czas oczekiwania albo zwrot kasy to już bym sobie 10 razy zdążyła kupić inny.
Proszę o jakąś poradę.
Dziękuję.
marzenka.s jest off-line  
24-02-2015, 12:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Pokaż zgłoszenie reklamacyjne.
 
24-02-2015, 13:31  
marzenka.s
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Szablon tego pisma ściągłam z kilku podobnych znalezionych w sieci. Tak to wyglądało:

Zawiadomienie o niezgodności towaru z umową oraz żądanie nieodpłatnej naprawy towaru.

Niniejszym, działając w imieniu własnym:
1) zawiadamiam, iż zakupiony towar jest niezgodny z umową
2) żądam nieodpłatnej naprawy towaru
Wskazuję, iż w dniu 2.01. 2015 nabyłam u państwa następujący towar:
- telefeon marki Microsoft Lumia 535
W dniu 7.01.2015 stwierdziłem następujące wady towaru świadczące o niezgodności towaru z umową:
Kiedy zaczęłam używać telefonu po jego dostarczeniu zauważyłam, że w szczególności na szarych ale też i na niebieskich i zielonych tłach widać na środku ekranu pionowy szeroki na kilka pikseli jaśniejszy pasek przez całą długość wyświetlacza. Przedstawiają go dołączone zdjęcia.

Informuję, iż towar był używany prawidłowo, zgodnie z celem do którego jest przeznaczony. Obecnie użytkowanie towaru nie odpowiada właściwościom i wymaganiom cechującym towar tego rodzaju.
Należy wskazać, iż w niniejszej sprawie zastosowanie znajduje Ustawa o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. nr 141, poz.
1176 ze zm.). (Dalej: Ustawa)
Zgodnie z art. 4 ust. 1 powyższej Ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
Żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę
znajduję podstawę prawną w art. 8 ust. 1 w zw. art. 4 Ustawy. Sprzedawca powinien uczynić zadość
zgłoszonemu roszczeniu niezwłocznie.
Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy nieodpłatność naprawy oznacza, że sprzedawca ma
również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu,
dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Informuję ponadto, iż w sytuacji gdy nieodpłatna naprawa:
- jest niemożliwa;
- wymaga nadmiernych kosztów;
- nie doszła do skutku w odpowiednim czasie;
- narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
przy czym wystarczy spełnienie tylko jednej z powyższych przesłanek, to konsument może zgodnie z art. 8
ust. 4 Ustawy żądać obniżenia ceny albo od umowy odstąpić i żądać zwrotu gotówki.
WAŻNE!
W niniejszej sprawie zastosowanie znajduje domniemanie prawne z art. 4 ust. 1 Ustawy, a
mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania towaru.

Z poważaniem
marzenka.s jest off-line  
24-02-2015, 14:22  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Przepisy, na które się powoływałaś, już wtedy nie obowiązywały.
Powinnaś zgłosić sprzedawcy roszczenia z tytułu rękojmi - kc art.556 i następne. Możesz to zrobić nadal, wysyłając odpowiednie pismo.
Wygląda jednak na to, że zostało to potraktowane jako zgłoszenie z tytułu gwarancji.
Cytat:
Zgłosiłam przez ich serwis gwarancyjny
 
24-02-2015, 15:01  
marzenka.s
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Reklamacje - Media Expert

tutaj wysyalam zgłoszenie i tam zaznaczyłam że to niezgodność towaru z umową
marzenka.s jest off-line  
24-02-2015, 15:36  
marzenka.s
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową

Nie mam doświadczenia w tego typu pismach. Przejrzałam kodeks i wydaje mi się że mogę się powołać na art.560 A gdybym wysłała coś takiego:
Oświadczenie o obniżeniu ceny

W dniu 2.01.2015 r. nabyłam smartfon Microsoft Lumie 535 Dual Sim
W okresie 7.01.2015 stwierdziłem/am niezgodność towaru z umową polegającą na tym, że Kiedy zaczęłam używać telefonu po jego dostarczeniu zauważyłam, że w szczególności na szarych ale też i na niebieskich i zielonych tłach widać na środku ekranu pionowy szeroki na kilka pikseli jaśniejszy pasek przez całą długość wyświetlacza. Wysłałam Państwu odpowiednie pismo, później kurier odebrał telefon i dostarczył do Państwa. Żądałam nieodpłatnej naprawy, zwrotu gotówki lub obniżenia ceny. Moje zgłoszenie niezgodności towaru z umową zostało rozpatrzone i wysłaliście Państwo telefon do serwisu. Jako, że naprawa się przeciąga, serwisant tłumaczy ją oczekiwaniem na części uważam to za dużą niedogodność. Zakupiłam telefon prawie dwa miesiące temu, prawie od razu został on odesłany do Państwa i nie mogę go używać, bo go wciąż nie ma i nie wiadomo jak długo będę na niego czekać biorąc pod uwagę to, że termin końca naprawy wciąż zostaje przesuwany.
W związku z tym, że
 sprzedawca nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub rzeczy nie naprawił w odpowiednim czasie – uważam, że prawie dwa miesiące to za dużo.
 wymiana lub naprawa narażałaby kupującego na znaczne niedogodności

Żądam obniżenia ceny o 25 % zakupionego przeze mnie produktu i zwrotu gotówki powołując się na Art.560 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z 2014 poz. 121)

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Z poważaniem
marzenka.s jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Naprawa z tytułul niezgodności towaru z umową a termin odpowiedzialności (odpowiedzi: 1) Czy po naprawie towaru z tytułu niezgodności towaru z umową termin na zgłoszenie nowych roszczeń wynosi ponownie 24 miesiące? Tak jak to jest dla...
§ Niezgodność towaru z umową - absurdalna naprawa (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich. Piszę post tutaj bo nie wiem dokładnie gdzie go zakwalifikować. Mianowicie problem polega na tym, że dnia 28.09.2013 oddałem...
§ naprawa gwarancyjna a niezgodność towaru z umową (odpowiedzi: 6) Zakupiłem tablet firmy manta w sklepie avans 05.09.2013 14.09 towar chciałem zareklamować ale miła pani w sklepie stwierdziła że w sobotę serwis nie...
§ niezgodność towaru z umową a naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 7) Witam, niedawno kupiłem telefon iphone 4 8gb w t-mobile. Po 4 dniach użytkowania zaczęła się w nim psuć kamera oraz wyświetlacz. Pojechałem do...
§ Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa (odpowiedzi: 14) Witam serdecznie. Piszę z prośbą o fachową poradę. Rok temu kupiłem ciśnieniowy ekspres do kawy. Po około roku użytkowania ekspres zaczął...
§ Naprawa gwarancyjna - niezgodność towaru z umową. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie. Jakiś czas temu kupiłem laptopa. Niestety był już 2 razy w serwisie, teraz czeka go trzecia wizyta, bo znów coś się zepsuło. ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:48.