Czy mogę się ubiegać o reklamację z tytułu rękojmi?
Witam. Dnia 3.01.15r został zakupiony zegarek LORUS model RH917CX-9, który miał być prezentem okazji Świąt Bożego Narodzenia (jestem osobą obchodzącą święta 7.01). W związku z tym prezent dostałam na Wigilię, tj. 6.01.15r. Odrazu zauważyłam, że na bronsolecie są moim zdaniem ślady użytkowania (mocno porysowana bronsoleta i brud pomiędzy poszczególnymi jej elementami). Bronsoleta była za duża, więc czekałam na jej zmniejszenie, którego dokonałam u zegarmistrza w dniu 8.01.15r, ponieważ 7.01.15 był dniem wolnym. Kiedy założyłam go, aby przymierzyć czy długość bronsolety jest w porządku zauważyłam, że zegarek “nie chodzi”. Ponieważ nie miałam przy sobie karty gwarancyjnej następnego dnia, czyli 9.01.15r, zegarek został oddany na reklamacje w związku z porysowana bronsoletą i usterką tarczy. Zegarek został odebrany z gwarancji 21.02.15r. Zostało wymienione koło w tarczy, a bronsoleta została dalej w takim samym stanie. Pani w sklepie w którym został zakupiony zegarek zapytana o to dlaczego bronsoleta nie jest wymieniona, odpowiedziała, że powinnam przyjść 8.01 a nie 9.01. Dowiedziałam się, że moge ubiegać się o reklamację na podstawie rękojmi. Czy to prawda? I jakie są szanse na rozpatrzenie pozytywne rekalmacji? Czy mam chodzić w porysowanym zegarku, którego nie miałam na ręku nawet 2 minuty?
|