Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy - Forum Prawne

 

Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Witam. mam nadzieje ze nei zdublowalam tematu ale nie moglam nic odszukac. wiec sprawa wyglada nastepujaco. otworzylam sklep internotowy z zajmujacy sie szyciem suknie na odleglosc. zrobilam strone. wszytsko na probe czy w ogole bedzie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-03-2015, 22:42  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Witam.
mam nadzieje ze nei zdublowalam tematu ale nie moglam nic odszukac. wiec sprawa wyglada nastepujaco.

otworzylam sklep internotowy z zajmujacy sie szyciem suknie na odleglosc. zrobilam strone. wszytsko na probe czy w ogole bedzie to dzialac w tym naszym kraju. slyszlaam ze mozna z tego zyc... no chyba nie mozna. ale do rzeczy.

sprzedalam w ciagu roku tylko 4 sukienki. dzialalnosc zamknelam gdyz nie moge przeciez placic 1000zl miesecznie za... barak zarobku. w tym czasie dostalam zamowienie na bardzo trudna suknie do uszycie. wczeniej jak zakladalam strone, znalazlam 2 fabryki z ktorymi postanowilam podjac wspolprace. przyszly 3 sukienki super. wsyzscy zadowoleni. kiedy juz myslalam ze nic z tego dostalam zamowienie. przyjelam. pani miala obawy ze zapalaci bog wie komu kase z drugiego konca polski wiec zeby sie nie obawiala kazalam jej zlozyc zamowienie poprzez moj "sklep" w necie. (przypominam ze juz nie mialam prowadzonej dzilalanosci) podczas robienia zamowinia jest tam tez regulami do zaakceptowania ktory brzmi:

co bedzie jesli sukienka bedzie posiadała wady?
- oczywiście dokładamy wszelkich starań aby tak nie było, ale jeśli okaże sie że jednak suknia jest wadliwa, prosimy odesłać ją, a my dokonamy naprawy, bądź jeśli nie będzie ona możliwa uszyjemy nową suknie, w trybie ekspresowym oczywiście na nasz koszt!
Co zrobić jeśli sukienka nie pasuje?

NALEŻY PODDAĆ SUKIENKĘ DO REKLAMACJI. Reklamacja zostanie przyjęta, jeśli sukienka nie odpowiadałaby rozmiarom z zamówienia. Jeśli jednak wszystko się zgadza, nie ma możliwości zwrotu!!!

Nie przyjmujemy zwrotów sukienek, chyba że, rzecz została uszyta niezgodnie z podanymi wymiarami. Po złożeniu zamówienia, otrzymają Państwo e-maila, w celu potwierdzenia podanych wcześniej wymiarów.
i NAJWAZNIEJSZE
Na zawrot wadliwej sukni, czemay dwa dni. W tym czasie należy się z nami skontaktować, telefoniczneie plus wysłać zdjęcia lub film wideo mailem, przedstawiający wadę. Odpowiedź z naszej strony nastąpi jeszcze tego samego dnia. Prosze jednak pamiętać, iż każda suknia wysyłana jest zaraz po uszyciu do nas, a my osobiście sprawdzamy jej jakość, czy spełnia nasze wymagania. Gdy suknia przejdzie, kontrolę jakośći dopiero wysyłana jest pod Państwa adres, firma kurierska.

teraz tak.... suknia zostala calkowicie zaakceptowana przez kupujaca. napisala AKCEPTUJE ZAMOWIENIE. i dokonala przelewu. zapytala tylko czy to oby bialy kolor bo wyglada na lekko siny.... mowie ze bialy.
zapomnilam dodac ze fabryka w ktorej uszylam te sukienke wysylala mi zdjecia procesu szycia, krok po kroku. wsyztsji wysylalam klientce.
na kazdym od pierwszej falbany... bylo widac siny kolor sukni (taka byla w orgnale)
coz... i tu moj blad potwierdzilam ze to biel... biel ma 400 odcieni... ten jest sino szary.
mimo zdjecia sukienki pani zaakceptowala.oczywiscie wszytsko tzn. kolor zalezy od ustawien monitora... wiec nie wiem jaki kolor ona widziala wiem co widzilam ja.
po oplaceniu fabryki i odbieorze sukienki z turcji okazalao sie ze faktycznie kolor jest ciemniejszy niz na foto i bardziej przypomina siny niz bialy.

pani nie zadzwonila i powiedzila ze problem to kolor reszta ok.
po tygodniu czasu ODESLAL SUKIENKE oczywiscie z powodu koloru.
nie napisala zadnej reklamacji. nic.
nie odebralam przesylki.
zatwierdzila regulamin ze zwrot w ciagu 2 dni. wyslala chyba po 5.
osobiscie naet nie dzwonila tylko jej siostra.

w piatek odebralam list polecony z reklamacja. tym razem WSZYTSKO JUZ JEST ZLE. niestarannie uszyta (suknia cala obszyta recznie koralikami 1000sztuk.) nie da sie inaczej. nitki musza byc pod spodem, plus korale sa roznych rozmiarow wiec podcza sruchu "kreca" sie do okola osi i zmieniaja polozenie ale jest to normalne. suknia odwzorowana w 90% orginalu. pani zarzuca 35.....%. widzac zdjecia byla zachwycona.
szyjac pierwsza falbane wyslalam zdjecia czy material ok. odpisala identyczny jak w orginale.
dzis wszytsko jets zle. zada zwroty pieniedzy badz uszycia nowej.
jedyne jakie moge miec zastzrezenie to kolor. na foto faktycznie moze wygladac duzo jazniej niz w realu. suknia ma cala mase fald ze przy roznym swietle roznie wyglada.

co teraz????? jestem zalamana. fabryka oplkacona. na prawde zarobilam nei duze pieniadze na tej sukience. na domiar zlego zamknelam dzialalnosc i przyjelam zamowienie jako osoba fizyczna ale przez moja nieszczesna strone
niew iem co robic....
czy moze mnei zmusic do zwrotu????
jak powinna prrzebiec reklamacja???
zaakceptowala regulamin z ema 2 dni na zwrot.
wlosy rwe z glowy i rozum trace. prosz eo rade. jesli napisalam malo zrozumiale odpowiem na wszelkie pytania
usluga bylo szycie sukni.
ja zlecilam fabryce a pani mnie.
zarzuty ze suuknia nie ma 90% sa calkowicie bezpodstawne. zaznaczyc rozniez pragne iz SUKIENKA BYLA SZYTA NA PODSTAWIE ZDJEC WYSLANYCH PRZEZ KLIENTKE.
skoro juz nie podoba jej sie wszytsko... material tez pisze ze tandetny. jest to jedyny dostepny zeby uszyc suknie w tym stylu. orginal.... kosztuje 22000zl1!!!!!!!
pani zaplacila....2500. szukam juz ratuknu. bo z wadliwego koloru wyszlo wadliwe wszytsko z czym sie nie zgadzam. suknie umiescilam na fanpage moim wzbudza same ochy i achy ech
 
01-03-2015, 22:59  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Skróć. Skorzystaj z tego schematu. Zastosuj polskie litery i zasady ortografii (np. wielkie litery).
nomnes jest off-line  
01-03-2015, 23:02  
niwcom
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi
w odniesieniu do umów:
(...)
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta
lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

(...)
niwcom jest off-line  
01-03-2015, 23:16  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Cytat:
Napisał/a niwcom Zobacz post
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi
w odniesieniu do umów:
(...)
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta
lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

(...)
czyli jedynie co to jestem zmuszona przyjac reklamacje??? jestem uczciwa i sama mysle ze kolor odbiega od tego na zdjeciu... zawsze moge pow. ze wszytsko zalezy od ustawien monitora...ale faktycznie turek wyslal jasniejsze zdjecia niz w realu.
wiec moge zaproponowac np. wymiane spodnicy w sukni??? jako przyjecie reklamacji???
czy tez jest to jakos przez prawo "ulozone" ? chodzi oto ze ja potwierdzilam z eto biel. wedlug mnie jest... siny odcien bieli. w jaki sposob powinna odpisac klientce zeby bylo to zgodne z praem?? zapomnialam zaznaczyc iz straszy mnie sądem.

z gory uprzejmie dziekuje.
 
01-03-2015, 23:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

przepraszam jestem poczatakujaca nie chcialam ominac czegos istotnego
 
01-03-2015, 23:42  
niwcom
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Klient nie może domagać się zwrotu takiej usługi.
Sukienka szyta na miarę to indywidualne zamówienie.
Nie każdemu przysługuje zwrot - są wyjątki.
Proszę poczytać:
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy od 25 grudnia 2014 roku zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta | Prokonsumencki.pl
punkt 3
niwcom jest off-line  
01-03-2015, 23:56  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

sługuje zwrot - są wyjątki.
Proszę poczytać:
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy od 25 grudnia 2014 roku zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta | Prokonsumencki.pl
punkt 3[/QUOTE]

dziewczyna zakupila suknie w listopadzie zaplacila pierwsze pienazki za nia. 70% ceny. czyli domniamma ze przed data ktora podajesz prawo stanowilo inaczej?
 
02-03-2015, 00:00  
niwcom
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

W takim razie tutaj jest porównanie starego prawa z nowym:
Odstąpienie od umowy - porównanie stanu przed i po 25.12.2014 r. - Pomoc Allegro

Również są wyjątki.
np.
"świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;"
niwcom jest off-line  
02-03-2015, 00:02  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

czy tez liczy sie data wplaty calkowitej kwoty a nie sama zaliczka??? reszta kwoty zostala zaplacona n apoczatku lutego tego roku. zaliczka w listopadzie 2014.


ponawiam pytanie czy powinnam w takim ukladzie zaproponowac uszycie nowej spodnicy?? czy tez nie koniecznie??

z gory dziekuje
 
02-03-2015, 00:20  
niwcom
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Zwrot towaru uszytego na miare na odleglosc przez sklep internetowy

Suknia jest robiona na miarę - zamówienie indywidualne.
Zarówno prawo nowe jak i stare reguluje taki wyjątek.
Skoro nowe i stare prawo ma taki wyjątek, to nie ma znaczenia data zapłaty.
Umowy została zawarta przed 25 grudnia 2014, tak więc odnosi się do starego prawa - które tak jak pisałem ma wyjątki.

Tak więc moim zdaniem takiemu klientowi nie należy się zwrot, ani nowa sukienka.

Ponadto klient zaakceptował regulamin, w którym mowa była o 2 dniach na reklamację.
Nie zostały zachowane terminy - reklamacja przyszła 5 dnia, więc nie ma o czym mówić.
Regulamin zaakceptowany.
niwcom jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru uszytego na miarę. (odpowiedzi: 2) Witam! Jestem osobą prywatną i szyję od czasu do czasu czapki dla dzieci. Sprzedałam przez internet czapeczkę pewnej Pani, uszytą na podany przez...
§ Odmowa przyjęcia towaru przez sklep internetowy. (odpowiedzi: 5) Witam Kupiłem w popularnym sklepie internetowym ławkę do ćwiczeń za niewielką kwotę bodajże 150 zł. Niestety ławka po przyjeździe okazała się...
§ oszukana przez sklep internetowy, nie chcą przysłać całego towaru (odpowiedzi: 2) Witam. W dn 06.12.2011 dokonałam zakupu kilka par obuwia poprzez sklep internetowy. W czasie zakupów skorzystałam ze zniżki którą uzbierałam na...
§ zwrot towaru niezgodnego z oferta sklep internetowy euro rtv (odpowiedzi: 3) Witam, W weekend kupiłam w sklepie internetowym Euro Rtv AGD odkurzacz oraz worki i szczotke do parkietu jako dodatkowe wyposazenie. Zdecydowalam...
§ Sklep internetowy - wymiana a zwrot towaru. (odpowiedzi: 5) Witam. Zakupiłam nie cały miesiąc temu spodnie (2 pary) na allegro. Okazało się że ich wymiary (centymetry w pasie i biodrach) były niezgodne z...
§ Sklep internetowy a zwrot towaru (odpowiedzi: 3) Witam Sytuacja jest następująca: istnieje sklep internetowy z opcją odbioru osobistego (i jest to opcja, która została wybrana). Procedura kupna...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:24.