Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy. - Forum Prawne

 

Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Witam. Moja mama, zamówiła drzwi w sklepie razem z montażem. Właściciel sklepu (pan Włodzimierz), przyszedł z jakimś majstrem (pan Marcin) który zmierzył wnęki na drzwi, powiedział ze nie widzi problemu z montażem i wyszli. Moja ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-03-2015, 12:40  
Wanzer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Witam.
Moja mama, zamówiła drzwi w sklepie razem z montażem.
Właściciel sklepu (pan Włodzimierz), przyszedł z jakimś majstrem (pan Marcin) który zmierzył wnęki na drzwi, powiedział ze nie widzi problemu z montażem i wyszli.

Moja mama wpłaciła całość rachunku za czworo drzwi w dniu 31.07.2014 (tylko za drzwi, za montaż mieliśmy zapłacić majstrowi oddzielnie).
Na montaż drzwi umówiliśmy się tuz przed nowym rokiem ale majster zadzwonił i powiedział ze "nie wyrabia się".
Od tamtego czasu, pan Marcin dzwoni i przekłada montaż prawie codziennie.
Właściciel sklepu, pan Włodzimierz, umywa ręce i mówi ze jego rola skończyła się.
Majster, pan Marcin przyjechał parę tygodni temu, wstawił futryny do dwóch pokoi (bez samych drzwi i tylko cześć futryny bez oblistwowania) i znowu ta sama bajka z przekładaniem.
Mama poszła do rzecznika praw konsumenta ale powiedziano jej ze, bez umowy ze sprzedawca w której byli by ustalone terminy albo z majstrem na montaż, nie możemy nic zrobić.

Nie wiem czy ta informacja coś wniesie ale, pan Marcin(majster który miał montować drzwi), prowadzi firmę która jako profil działalności podaje "Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego", w krajowym rejestrze sadowym, pan Marcin i pan Włodzimierz, figurują jako partnerzy spółki cywilnej w tej firmie.
Chociaż pan Włodzimierz mówi ze nie są już partnerami a sklepy prowadzone przez obu panów są od siebie nie zależne.

W związku z powyższym mam parę pytań:

Czy faktycznie nie możemy nic zrobić w sytuacji kiedy nie posiadamy pisemnych umów z żadnym z panów a jedynym dokumentem jest rachunek za drzwi (których wciąż nie mamy).

Majster podczas swojej ostatniej wizyty, powiedział ze trzeba kłuć ścianę żeby wstawić futrynę.
Jak by przyszedł w terminie, kilka miesięcy temu, kiedy nie było mebli to proszę bardzo, teraz mamy mebli, płytki a on chce "Boshówką" ciąć dosłownie jeden centymetr od wbudowanych mebli i płytek a w innym pokoju zbijać tynk.
Podczas pomiaru majster nie poinformował nas o potrzebie poszerzenia otworów, teraz jest spora możliwość uszkodzenia mebli a kurz osiądzie na wszystkim.
Uważam ze to nie nasza wina ze majster przyprowadzony przez sprzedawce zrobił błędny pomiar albo ze nie przyszedł w terminie kiedy klucie było możliwe.
Czy mamy prawo do zwrotu drzwi których montaż wymagał by kucia i kto odpowiada za zaistniałą sytuacje w świetle prawa.

Wciąż nie mamy drzwi tylko częściowo zamontowane futryny w dwóch pokojach. Kto odpowiada za drzwi których nie ma?
Właściciel sklepu gdzie zakupiliśmy drzwi a których wciąż nie widzieliśmy czy majster który, był przyprowadzony właścicielem sklepu ale jednocześnie umowa z którym, według właściciela sklepu jest "naszą prywatną sprawą".

Jakby ta sprawa wyglądała w sądzie biorąc pod uwagę ze jedynym papierkiem jest rachunek za drzwi a sam majster oficjalnie nie jest powiązany ze sklepem prowadzonym przez pana Włodzimierza u którego zakupiliśmy drzwi (za to pan Włodzimierz jest wspólnikiem sklepu prowadzonym przez pana Marcina).
Wanzer jest off-line  
25-03-2015, 19:15  
Wanzer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Majster miał przyjechać dziś ale znowu przełożył na jutro.
Właściciel sklepu mówił że ten majster udziela gwarancji na montaż drzwi, teraz zastanawiam się, o jakiej gwarancji mowa skoro nawet nie ma umowy.

Nawet nie wiem kto ma te drzwi bo, właściciel sklepu przyjął pieniądze ale z tego co zrozumiałem to majster miał zakupić drzwi a nie wiadomo czy w ogóle drzwi są.
Jako że zamontował cześćowo futryny w dwóch pokojach a resztę listw do tych futryn rzucił w korytarzu gdzie teraz leżą już trzeci tydzień, podejrzewam że może nawet nie mieć drzwi.

Od trzech miesięcy nie możemy dokończyć remontu, żeby powstawiać meble potrzebujemy listw przypodłogowych (inaczej później, trzeba będzie wszystko odsuwać i rozbierać), żeby zamontować listwy muszą stać drzwi a drzwi trzeci miesiąc nie ma.
Inny majster który miał montować listwy i obrabiać ościeżnicy, już znalazł inną pracę i owszem zamontuje listwy ale pod warunkiem że będzie miał czas (trudno się dziwić, człowiek tez nie może czekać).
Nawet nie można wyjechać zapłacić rachunków do pobliskiego miasta bo codziennie ktoś musi być w domu, bo majster codziennie umawia się na nowy termin.

Ja uważam że to oszustwo, owszem nie mamy spisanych żadnych umów ale czy oszustwo potrzebuje spisanej umowy?
Czy właściciel sklepu u którego zakupiliśmy drzwi i który przyprowadził tego majstra w ogóle ponosi jakąś odpowiedzialność w tej sytuacji?
Co mogę zrobić żeby zmusić majstra do dokończenie montażu drzwi.
Czy można żądać jakiegoś zadośćuczynienia od majstra albo właściciela sklepu za tą sytuacje, pomimo braku umowy?
Wanzer jest off-line  
26-03-2015, 09:39  
Cypio
Stały bywalec
 
Posty: 701
Domyślnie RE: Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Wyślij listem poleconym ZPO do właściciela sklepu (do Pana Włodka ) wezwania do wydania opłaconych dni, podając choćby 7 dni od daty wpłynięcia do niego pisma. Jednocześnie w piśmie podaj, że w przypadku braku drzwi w tym terminie odstępujesz od umowy kupna.
Myślę, że po takim piśmie Włodek zacznie sam ścigać Marcinka
Cypio jest off-line  
26-03-2015, 12:01  
Wanzer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Miałem zamiar tak zrobić ale jest jeden problem.

Pan Marcin przyszedł z panem Włodzimierzem i wziął pomiar.
Jeżeli zrezygnujemy z jego usług, kto będzie odpowiadał za drzwi które nie pasują do wnęk?
Czy możemy zwrócić takie drzwi?

Właściciel sklepu przyprowadził pana Marcina ale według niego to było na zasadzie "polecenia fachowca", z panem Marcinem żadnej umowy nie mamy bo myśleliśmy że jest współpracownikiem pana Włodzimierza i nie wiedzieliśmy że jest po prostu poleconym "fachowcem".
Właściciel sklepu mówi że poszerzenie futryn do wymiarów standardowych należało do nas ale podczas remontu, nawet nie wiedzieliśmy że należy je poszerzyć bo fachowiec nie poinformował nas o tym ani o standardowym wymiarze wnęki.
Zmierzył i powiedział że wszystko będzie pasowało.

Kto będzie odpowiadał za częściowo wstawione futryny, przykładowo w wypadku gdyby drzwi do niech nie pasowali.

Pan Marcin obiecał że za zwłokę wstawi drzwi za darmo (mydlił oczy ale cóż).
Uważam że po trzech miesiącach żądania zapłaty byłoby szczytem bezczelności, czy możemy żądać od właściciela sklepu by wynajął innego fachowca i opłacił montaż w ramach zadośćuczynienia?

Szczerze mówiąc, po tym co zafundowali nam obaj panowie, mam opory żeby odpuścić tą sprawę.
Obaj panowie zmarnowali nam kilka miesięcy, zatrzymali cały remont i zmarnowali sporo naszych pieniędzy na telefony do nich.
Jeżeli są jakieś podstawy, chciałbym coś więcej niż drzwi które obecnie nie pasują do wnęk i kolejne wydatki na następnego "fachowca" (zakładając ze drzwi magicznie pojawią się).

Ponieważ nie mam umowy z panem Marcinem, czy wciąż mogę dochodzić moich roszczeń sądownie powołując się na pana Włodzimierza jako świadka potwierdzającego zawarcie umowy ustnej z panem Marcinem?
Czy umowa ustna do czegoś zobowiązuje i jak by taka sprawa prezentowała się w sądzie.
Wanzer jest off-line  
03-05-2015, 13:44  
Wanzer
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Prawa konsumenta w przypadku zakupu drzwi z montażem ale bez pisemnej umowy.

Parę dni temu przywieźli drzwi, niestety monter z którym matka zawierała umowę porostu nas wystawił i nie odzywa się.
Co możemy zrobić w takiej sytuacji, tylko i wyłącznie z jego winy cały remont stoi w miejscu przez pół roku, teraz mamy problem znalezienie kogoś do postawienia tych drzwi, zwłaszcza że dwie futryny nie pasują do otworów.

Mamy z nim umowę ustna świadkiem której jest właściciel sklepu ale nic poza tym.
Rzecznik konsumenta powiedział matce że bez pisemnej umowy nic nie możemy mu zrobić, ja natomiast mam duże opory żeby mu tą sprawę odpuścić.

Czy naprawdę prospekt wygrania takiej sprawy jest mizerny, w sytuacji kiedy nie mamy umowy na piśmie ale mamy świadka zawarcia takiej umowy?

Rzecznik powiedział także że odszkodowanie o które możemy się ubiegać to najwyżej kwota na którą była zawarta umowa.
Facet swoimi kłamstwami zabrał u nas pół roku życia i pod koniec, tak i nie wywiązał sie z umowy, według mnie 550 złotych to za mało za tą jazdę którą nam zafundował.

Matka dowiedziała się że złożenie sprawy do sądu będzie nas kosztowało i możliwe nas na to nie stać.
Trochę dziwi mnie że dochodzenie sprawiedliwości jest tylko dla ludzi którzy mogą sobie na to pozwolić finansowo, czy duży wydatek z naszej strony to jedyny sposób ubiegania się o zadośćuczynienie?
Wanzer jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot zaliczki w związku z niewywiązaniem się z umowy sprzedaży i montażu drzwi. (odpowiedzi: 2) W dniu 10 marca 2015 r. podpisałem umowę ze sprzedającym na sprzedaż i montaż dwojga drzwi. Miało to trwać ok. cztery tygodnie, z czego w umowie jest...
§ zakup drzwi bez usługi montażu - reklamacja montażu (odpowiedzi: 9) Witam. Firma w której pracuję sprzedała drzwi bez usługi montażu. Klient chciał sam zamontować drzwi, do czego ma prawo (został poinformowany o...
§ Podpisanie umowy o wymianę i montaż drzwi, a odstąpienie od umowy (odpowiedzi: 11) Witam. Proszę o pomoc w rozwikłaniu następującego problemu: w dniu wczorajszym, moja babcia podpisała dokument: „Zlecenie-umowa” (w załączeniu...
§ Problem z montażem drzwi (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie jeżeli trafiłam do złego działu z góry przepraszam i proszę o przekierowanie. Sprawa moja wygląda następująco w dniu 10.10.11 roku...
§ Montaż drzwi (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie Zakupiłem drzwi wejściowe GERDA u oficjalnego dystrybutora. Niestety nie została zawarta żadna umowa. Za drzwi dałem zaliczkę na...
§ gwarancja na usługę montażu drzwi (odpowiedzi: 1) Witam, w sierpniu 2010 zakupiłem drzwi wewnętrzne wraz z usługą montażu, u jednej z katowickich firm. Montaż nastąpił w październiku 2011. Jedno z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:02.