31-03-2015, 16:37
|
| Użytkownik | RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Witam
Zgłosiłem na reklamację drona za 4000zł w którym wysiadł pilot po około 3 tygodniach używania. Wpierw zapytałem producenta o opinię i napisał że produkt powinien zostać wymieniony i zajmie się tym sklep.
Złożyłem reklamacje z ustawy w euro i dziś 14dnia dostałem taką o to odpowiedź: Cytat:
W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do oczekiwanego sposobu załatwienia reklamacji ze względu na nadmierność kosztów, których wymagałaby wymiana towaru.
Wyjaśniamy, że zgodnie z przepisami prawa Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie wadliwego towaru do stanu zgodnego z umową w sposób wybrany przez Kupującego (wymiana) jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia towaru do zgodności z umową (naprawa) wymagałoby nadmiernych kosztów.
Jednocześnie informujemy, że możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 855 855 855* (od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 20.00). Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.
Na kontakt telefoniczny i dyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa oczekiwać będziemy przez 14 dni. W przypadku braku decyzji w tym terminie nienaprawiony towar będzie przekazany do sklepu RTV EURO AGD, w którym została zgłoszona reklamacja.
Informację o gotowości towaru do odbioru w sklepie można uzyskać na RTV EURO AGD - Sklep internetowy RTV AGD Komputery Foto Telefony lub pod wskazanym wyżej numerem telefonu, podając numer zgłoszenia reklamacyjnego.
Dodatkowo, informacja o zakończeniu postępowania reklamacyjnego i gotowości towaru do odbioru w sklepie zostanie przesłana SMS-em/e-mailem, o ile numer telefonu lub adres e-mail został podany w tym celu w zgłoszeniu reklamacyjnym.
|
Jeszcze nie słyszałem aby pilot był kiedykolwiek naprawiany gdyż usterka nastąpiła z winny wadliwego oprogramowania w pilocie. Kiedy czytałem o tym problemie na zagranicznych forach każdorazowo ten jak i inne problemy kończyły się wymianą kompletu na nowy.
Czy mam tutaj tylko dwa wyjścia naprawa albo zwrot i nic więcej nie mogę zdziałać? Mam obawy że rozłożenie pilota przez jakiś tam serwis może wpłynąć na jego trwałość, a produkt jest nowy. Zwróciłem im cały komplet.
Pozdrawiam
|
| |
31-03-2015, 17:08
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Sprawa jest pilna bo niedługo wyjeżdżam na urlop i muszę go mieć bo pełni funkcję kamery.
Pisząc dwie opcje miałem na myśli naprawa i zwrot uszkodzonego.
|
| |
31-03-2015, 17:10
|
| Gość | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Sprzedawca postępuje zgodnie z prawem.
|
| |
31-03-2015, 17:36
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Tylko że ja za nieco ponad tydzień wyjeżdżam i jeśli nie będę miał drona to albo będę musiał go wypożyczyć albo kupić nowy z własnej kieszeni bo urlopu nie przełożę.
Teraz się okaże że serwis będzie sobie naprawiał miesiąc i co ja zrobię...
Wybory też odbyły się zgodnie z prawem mimo wielu nieprawidłowości i nie jasnych okoliczności aż po dziś.
Proszę o radę czy mam możliwości by dochodzić albo zwrotu gotówki albo wymiany w tej sytuacji.
Co jeśli sytuacja się powtórzy? znów to samo ?
Dziękuję
|
| |
31-03-2015, 17:41
|
| Gość | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu Cytat:
Proszę o radę czy mam możliwości by dochodzić albo zwrotu gotówki albo wymiany w tej sytuacji
|
Moim zdaniem skutecznie nie. Cytat:
Co jeśli sytuacja się powtórzy? znów to samo ?
|
A kiedy kupiłeś(data)?
|
| |
31-03-2015, 17:47
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Zakup: 25.02.2015
Pierwsze użycie: 10.03.2015.
Reklamacja: 17.03.2015
Odpowiedź: 31.03.2015
Dziwne jest dla mnie to, że na całym świecie bezproblemowo wymieniają, w nie których przypadkach jak np kiedy dron odleci przysyłają nowego.
Może serwis/dystrybutor dostanie nowego a mi naprawią i tamtego sprzedadzą, może o to chodzi.
|
| |
31-03-2015, 17:53
|
| Gość | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Zacznijmy od początku: Cytat:
Reklamacja: 16.03.2015
Odpowiedź: 31.03.2015
|
Dlaczego zatem napisałeś: Cytat:
14dnia dostałem taką o to odpowiedź
|
Jakie było Twoje żądanie reklamacyjne?
|
| |
31-03-2015, 18:07
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Poprawiłem, 16stego wykryłem usterkę, 17stego zgłosiłem. Musiałeś akurat pisać posta kiedy edytowałem. Na reklamacji posiłkowałem się tym co dostałem od wsparcia technicznego producenta. Wykonałem wszystkie ich zalecenia i nic nie pomogło stąd napisali mi że mam się udać do sklepu na wymianę urządzenia i dołączyłem do reklamacji notke na ten temat oraz numer sprawy z pomocy technicznej. Cytat:
Dear customer,
in this case when even a reset does not show any effect we must recommend the replacement of your Skyctrontroller by the retailer where you purchased the device.
He is the responsible person for handling of warranty like this.
Best regards!
Parrot Hotline
|
Odnośnie pisma to mojego nie chcieli mi przyjąć jako że sprzedawca niby nie był upoważniony i tylko dodali jako notatke i sporządzili swoje.
Moje pismo było następujące
Cytat:
Reklamacja
Reklamuję jako niezgodny z zawartą umową Parrot Bebop Skycontroller Blue – nr fabryczny: PF725101AC5A005568, zakupiony w dniu 25.02.2015r. za kwotę 3783,95zł.
W dniu 15.03.2015 popołudniu Parrot Bebop Skycontroller Blue przestał być wykrywalny, dyskusja z działem wsparcia tehnicznego producenta ustaliła że pilot/kontroler nadaje sie do wymiany gdyż wszelkie sposoby naprawy zresetowania nie pomogły. Podaję numer konwersacji z działem technicznym: Parrot Case n° 343720
Posiadam kartę gwarancyjną, ale wybieram dochodzenie swoich praw na podstawie trybu dotyczącego niezgodności towaru z*umową, a nie z gwarancji. Domagam się wymiany Parrot Bebop Skycontroller na nowy może być zarówno w kolorystyce niebieskiej jak i preferowanej żółtej, wolny od wad, bądź zwrotu gotówki.
……………………
Oświadczam, że w dniu ………………… r. Przyjąłem/am reklamację złożoną przez ………………. wraz z zareklamowanym towarem. Termin rozpatrzenia reklamacji ustalam na 14 dni.
………………………
|
Natomiast ich pismo to:
Wybrałem tam że
nie zezwalam na naprawę sprzętu...
Wymiana towaru
Towar kompletny
Towar w opakowaniu fabrycznym
Brak widocznych uszkodzeń mechanicznych
Co ciekawe Euro przez pomyłkę wysłało mi dzisiaj zapytanie o treści: Cytat:
Witam
Proszę o informację czy potwierdzacie Państwo zgłaszaną usterkę? czy wykluczacie uszkodzenie mechaniczne ???
|
i poniżej był screen z moimi danymi, danymi serwisu, listem przewozowym itd.
Przy okazji dowiedziałem się że najpierw tydzień leżało na magazynie potem tydzień w serwisie ale to już mało istotny fakt.
|
| |
31-03-2015, 18:13
|
| Gość | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Widzę, że umknęło Ci, iż nie masz podstaw do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową - zmieniły się przepisy.
Nie zmienia to faktu, że sprzedawca postępuje zgodnie z prawem. Cytat:
Co jeśli sytuacja się powtórzy? znów to samo ?
| Cytat: kc art. 560.
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
| |
| |
31-03-2015, 18:21
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Rozumiem że jeśli sytuacja się powtórzy mogę domagać się odstąpienia od umowy?
Loco a jak ma się kwestia mojego urlopu do zapisu "nadmiernych niedogodności" ?
Postaw się trochę w mojej sytuacji, kupujesz sprzęt za kupe kasy który psuje się po paru dniach potem czekasz 2 tygodnie na decyzje i potem kolejny może nawet i miesiąc na naprawę, podczas gdy tuż za wschodnią granicą cała operacja zazwyczaj zamyka się w 9 dniach. Czy rozmowa z producentem może tutaj pomóc ?
|
| |
31-03-2015, 18:24
|
| Gość | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu Cytat:
Loco a jak ma się kwestia mojego urlopu do zapisu "nadmiernych niedogodności" ?
|
Niestety, nijak. Cytat:
Postaw się trochę w mojej sytuacji
|
Po co? Ja nie jestem decydentem w tej sprawie. Cytat:
podczas gdy tuż za wschodnią granicą cała operacja zazwyczaj zamyka się w 9 dniach
|
Zatem kupuj tam.
|
| |
31-03-2015, 18:38
|
| Użytkownik | RE: RtvEuroAgd nie chce wymienić sprzętu
Gdyby można kupować na amazonie w Polsce to by w ogóle nie było tej dyskusji |
| | | |