Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep - Forum Prawne

 

Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Witam. We wstępie, jako nowa użytkowniczka forum chciałabym zaznaczyć, że o prawach konsumenta wiem tyle ile przeciętny zjadacz chleba więc byłabym bardzo wdzięczna za łatwe w zrozumieniu (łopatologiczne wręcz) odpowiedzi . Przechodząc do rzeczy. Jako ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-04-2015, 18:31  
Asizo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Witam.
We wstępie, jako nowa użytkowniczka forum chciałabym zaznaczyć, że o prawach konsumenta wiem tyle ile przeciętny zjadacz chleba więc byłabym bardzo wdzięczna za łatwe w zrozumieniu (łopatologiczne wręcz) odpowiedzi.

Przechodząc do rzeczy. Jako konsument w dniu 06.04 (poniedziałek) zamówiłam na stronie 1but.pl dwie pary butów. Wybrałam przesyłkę pobraniową. Cena za parę wynosiła jedynie 10złotych (zapewne błąd strony).
Dostałam automatycznego maila o treści:

[spoiler]Witaj Zofia,

Niniejsza wiadomość jest automatycznym potwierdzeniem zamówienia w sklepie internetowym
1but.pl

Potwierdzamy rozpoczęcie obsługi zamówienia 2015/04/06/290851

Kod produktu: 314195113
Nazwa: Nike Air Force 1 Mid GS
Rozmiar: 24.0 cm/38.5 EUR/5.5 UK/6.0 US/
szt. 1
Cena: 10,00 zł/szt.
__________________________________________________ ____________________________

Kod produktu: 314195113
Nazwa: Nike Air Force 1 Mid GS
Rozmiar: 24.0 cm/38.5 EUR/5.5 UK/6.0 US/
szt. 1
Cena: 10,00 zł/szt.
__________________________________________________ ____________________________

Wartość produktów: 20,00 ZŁ
Koszt transportu: 15,00 ZŁ

Razem do zapłaty przy odbiorze: 35,00 ZŁ

Zamówienie zostanie wysłane na adres

W kolejnym mailu prześlemy informacje o termie realizacji zamówienia. Termin realizacji nie powinien przekroczyć 2 dni roboczych.

Ta wiadomość nie jest potwierdzeniem realizacji zamówienia. Potwierdzenie realizacji zamówienia wysyłane jest w kolejnym mailu o temacie:
1but.pl – Twoja przesyłka została wysłana

__________________________________________________ ____________________________

E-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać.[/spoiler]

Następnie dostałam kolejnego maila:
[spoiler]Witaj Zofia,

Dotyczy zamówienia: 2015/04/06/290851

Kod produktu: 314195113
Nazwa: Nike Air Force 1 Mid GS
Rozmiar: 24.0 cm/38.5 EUR/5.5 UK/6.0 US/
szt. 1
Cena: 10,00 zł/szt.
__________________________________________________ ____________________________

Kod produktu: 314195113
Nazwa: Nike Air Force 1 Mid GS
Rozmiar: 24.0 cm/38.5 EUR/5.5 UK/6.0 US/
szt. 1
Cena: 10,00 zł/szt.
__________________________________________________ ____________________________
Wartość produktów: 20,00 ZŁ
Koszt transportu: 15,00 ZŁ


Rozpoczęliśmy obsługę Twojego zamówienia.
W kolejnych e-mailach prześlemy dalsze informacje o statusie zamówienia.

Ta wiadomość nie jest potwierdzeniem realizacji zamówienia. Potwierdzenie realizacji wysyłane jest w e-mailu o temacie: 1but.pl – Twoja przesyłka została wysłana[/spoiler]

Byłam świadoma tego, że może zaistnieć problem z wysłaniem tych butów więc już wtedy rozejrzałam się za forum prawnym.

Dostałam kolejne dwa maile. Jeden:

[spoiler]Dzień dobry,
piszemy do Ciebie w związku ze złożonym zamówieniem dotyczącym Nike Air Force 1 Mid GS (kod produktu: 314195113).

Niezmiernie nam przykro, ale nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia. W wyniku błędu informatycznego, cena wybranego produktu wyświetlała się w niepoprawny sposób i tym samym uzyskała zupełnie nierealną wartość.

Zgodnie z regulaminem sklepu wysłanie maila potwierdzającego złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Zamówienie zostało anulowane, o kolejnych krokach poinformujemy drogą e-mailową.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

-- [/spoiler]

I drugi:
[spoiler]Witaj Zofia,

Dotyczy zamówienia: 2015/04/06/290851

Przepraszamy, ale nie będziemy mogli dostarczyć zamawianego produktu ponieważ
nie posiadamy już tego rozmiaru 24,0 cm/38,5 EUR/5,5 UK/6,0 US/.

Zamówienie 2015/04/06/290851 zostało anulowane. Poniżej szczegóły anulowanego zamówienia.[/spoiler]

To jak w końcu jest? Towar nie zostanie wysłany ze względu na absurdalną pomyłkę czy ze względu na brak wybranego przeze mnie towaru? Czy mogę powołać się na jakieś luki lub niedozwolone klauzule, które możliwe, że znajdują się w regulaminie sklepu? Czy mam prawo domagać się towaru? Jak ma się do tego prawo konsumenta? Chciałabym też zaznaczyć, że na chwilę obecną na stronie pokazuje, że buty w tym rozmiarze są dostepne wg strony. (Zrobiłam screeny tak jak i zorbiłam screeny oferty za 10zł)

Link do regulaminu
[spoiler]http://1but.pl/strona/regulamin[/spoiler]

Będę bardzo wdzięczna za pomocne opinie i odpowiedzi.
Asizo jest off-line  
08-04-2015, 18:41  
Morgan41
Stały bywalec
 
Morgan41 na Forum Prawnym
 
Posty: 1.069
Domyślnie RE: Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Absurdalne to są twoje roszczenia, żerujesz na pomyłce o której wiedziałaś w momencie kupna zresztą sama o tym piszesz, za cenę 10 zł nowe buty Nike? Proszę Cię podróby na targu więcej kosztują. Zapomnij o zakupie i nie szukaj haków bo nie ma takiego prawa które zmusiło by sprzedawcę do złego zarządzania swoim mieniem
Morgan41 jest off-line  
08-04-2015, 18:45  
Asizo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Nie prosiłam o komentowanie mojej moralności czy chęci wzbogacenia się na pomyłce sklepu lecz zapytałam o to, jak to wygląda ze strony prawnej.

Znalazłam coś takiego
"uchylenie się od skutków prawnych pod wpływem błędu dotyczy tylko i wyłącznie osób prowadzących sprzedaż okazjonalną. Firma nie może się uchylić z tego powodu, iż osoba ustalająca ceny, zajmuje się sprzedażą zawodowo"
Asizo jest off-line  
08-04-2015, 18:45  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.467
Domyślnie RE: Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Analogiczna sytuacja, analogiczna odpowiedź:

http://forumprawne.org/prawa-konsume...pu-z-cena.html
FreeG jest off-line  
08-04-2015, 18:46  
Asizo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Cytat:
Napisał/a FreeG Zobacz post
Analogiczna sytuacja, analogiczna odpowiedź:

http://forumprawne.org/prawa-konsume...pu-z-cena.html

Dziekuję, zaraz się zapoznam
Asizo jest off-line  
08-04-2015, 19:44  
canonierka
Użytkownik
 
Posty: 40
Domyślnie

A jak traktować sytuację, w której:
1. Sklep wystawia cenę x
2. Sprzedawca na pytanie e-mailowe potwierdza cenę x
3. Sklep przyjmuje zamowienie na cenę x,
4. Sklep wystawia fakturę pro-forma na kwotę x,
5. Kupujący dokonuje przelewu kwoty x,
6. Sklep żąda dopłaty do kwoty 2x
canonierka jest off-line  
09-04-2015, 00:42  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.447
Domyślnie RE: Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep

Cytat:
Napisał/a Asizo Zobacz post
Cena za parę wynosiła jedynie 10złotych (zapewne błąd strony)
Sprzedawca powołał się na błąd, który zauważyłaś przed złożeniem oferty.
Twoje działania zmierzają do wyzyskania błędu sprzedawcy, co określane jest oszustwem biernym (art. 286 kk)!
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zrezygnowanie z zamówienia w sklepie internetowym przed wysłaniem paczki przez sklep. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Zamówiłem przez formularz na stronie internetowej sklepu elementy dekoracyjne na kwotę około 150 zł. Koszt przesyłki miał pokryć...
§ Anulowanie zamówienia w sklepie internetowym (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Pięć dni temu zamówiłam rzeczy,które miały być wysłane maksymalnie do dzisiaj.Jeszcze nic nie zrobili w tej sprawie.Paczka miała...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy (odpowiedzi: 4) Witam forumowiczów. Poszukuję pomocy ze względu na zaistniałą sytuację: Dnia 2014-07-31 o godzinie 11:25:26 złożyłem zamówienie w sklepie NET-S...
§ Anulowanie zamówienia w sklepie internetowym - zwrot pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam W dniu 12.12.2012r. w sklepie internetowym kupiłem jako osoba fizyczna kilka części komputerowych. W uwadze do zamówienia zastrzegłem, że:...
§ Anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 9) Witam. Udało mi się zakupić w bardzo dobrej cenie (zamiast 1700 zł - 250 zł) opony do samochodu, cena taka przez błąd systemu. Sklep posiada w...
§ Anulowanie zamówienia w sklepie internetowym (odpowiedzi: 2) Witam Czy można anulować zamówienie w sklepie internetowym? Złożyłem takie zamówienie, wybrałem opcje wysyłki za pobraniem. Nic nie zostało jeszcze...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:02.