Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy. - Forum Prawne

 

Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Witam drogich forumowiczów. Mam do państwa pytanie, czy sklep może "wymigać" się od realizacji zamówienia po tym jak zawarł ze mną już umowę? Co ciekawe, nadal na stronie sklepu widnieje "Towar Dostępny" Internetowy sklep komputerowy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-04-2015, 14:48  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Witam drogich forumowiczów.

Mam do państwa pytanie, czy sklep może "wymigać" się od realizacji zamówienia po tym jak zawarł ze mną już umowę? Co ciekawe, nadal na stronie sklepu widnieje "Towar Dostępny"

Internetowy sklep komputerowy NET-S.pl Gdynia, Gdańsk, Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo : komputery, notebooki, palmtopy, nawigacja GPS,nawigacje GPS, aparaty cyfrowe, serwis, naprawa notebooków i laptopów.
"Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia przez klienta poprzez kliknięcie w link z maila z poprzedniego punktu, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 9 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży, za wyjatkim sytuacji opisanej w § 4 p.11."

Tłumacząc - złożyłem zamówienie w niedziele, w poniedziałek zamówienie zostało przyjęte do realizacji, wtorek (dziś o 10) zaksięgowana wpłata a dopiero potem dostałem informację o anulowaniu zamówienia.
Jeżeli chodzi o cenę, była najniższa na ceneo ale jednocześnie nie odbiegała zbytnio od innych cen - G.Skill 16GB DDR3-2400 (F3-2400C10D-16GTX) - Opinie i ceny na Ceneo.pl
Koszt w sklepie gdzie zamawiałem - 618zł
koszt w innym - 619zł
Koszt w następnym najtańszym - 673zł

I ostatnia sprawa, czy jeżeli z ich błędu, który został udowodniony wyżej zostałem obciążony kosztami transakcji (przelew z karty kredytowej, prowizja o wartości 19zł) mogę się domagać od sklepu zwrotu także i prowizji?

Z góry dziękuję za każdą pomoc, pozdrawiam
Łukasz Świderski

Dodatkowo wklejam rozmowę GG ze sprzedawcą:

Ja:
Witam, chciałbym zapytać się o produkt 14:55
Sklep internetowy NET-S Gdynia F3-2400C10D-16GTX G.SKILL TridentX DDR3 2x8GB 2400MHz CL10

kiedy byłaby wysyłka produktu jeżeli zamówiłbym teraz?
SPRZEDAWCA
w czwartek byłaby prawdopodobnie wysyłka 14:58
Ja:
Jest Pan pewny, że produkt jest "na stanie"? Niby na stronie internetowej jest napisane, że towar dostępny jednak wolałbym się upewnić (oczywiście jeżeli może Pan sprawdzić to w systemie) bo pilnie potrzebuję tego sprzętu do firmy a oferujecie ten produkt w najlepszej cenie. 15:01
Z góry dziękuję za odpowiedź
SPRZEDAWCA
towar jest ściągany z dystrybucji, przy dzisiejszym zamówieniu jutro logistyk zamówi go do Gdyni, więc na czwartek prawdopodobnie dojdzie i wtedy od razu realizowana jest wysyłka do klienta 15:03
z racji tego, że mamy majówkę, kurier dostarczy dopiero po niej
YuiHirasawa jest off-line  
28-04-2015, 18:50  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Nie wiem dlaczego, ale nie mogę edytować dlatego napiszę to tu w nowym poście.

Okazuję się, że towar jest nadal dostępny jednak już z inną ceną. Nie taką jak zakupiłem czyli 618zł lecz nową wyższą bo 676zł. Czyli nie mogą udowodnić mi, że towaru ściągnąć nie mogą bo mają go w magazynie. Jest jakaś instytucja (UOKiK?), do której mógłbym się zwrócić?
YuiHirasawa jest off-line  
28-04-2015, 19:18  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

UOKiK nie zajmuje się takimi sprawami.
Z tego, co opisujesz umowa jest zawarta, jest wiążąca i możesz dochodzić wydania towaru. Sprzedawca nie miał prawa "anulować" umowy.
cedwah jest off-line  
28-04-2015, 19:58  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Dzięki za odpowiedź!

Tak umowa została zawarta, produkt jest cały czas w ofercie sklepu DOSTĘPNY tylko o delikatnie zmodyfikowanej cenie(z 618 na 676).
W tym wypadku powinienem się powołać na
"Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,podlega karze grzywny." prawda?
Jeżeli sklep nadal będzie robił ze mnie idiotę to dalszym krokiem powinno być zawiadomienie... No właśnie, kogo? PIH czy Policji? Czy powiadomić oba organy o popełnieniu wykroczenia?

Jak widać nie było to tak jak czasem sklepy się mylą że produkt przeceniony o 95% a raczej kosmetyczna zmiana bym rzekł, bo rozumiem sytuację w której ten produkt nie kosztował by 600 a 60, wtedy to ja bym podlegał karze grzywny.
YuiHirasawa jest off-line  
28-04-2015, 20:14  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Nie. Na art 535. kc [Umowa sprzedaży] Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
cedwah jest off-line  
28-04-2015, 20:50  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Jak rozumiem art 135 kw dotyczy sprzedawce (osobę z obsługi) a art 535 kc sklepu, tak?

W każdym bądź razie, gdyby sprzedawca(sklep)/obsługa nadal utrzymywała, że towaru nie ma to rozumiem, że wykroczeniami z kodeksu cywilnego zajmuję się policja i tam mam to zgłosić? I czy zgłoszenie wprowadza mnie na drogę prawną, tzn. czy mogę być obciążony jakimiś kosztami postępowania?

Z góry dziękuję za odpowiedź, jest to już moje (na pewno dziś) ostatnie pytanie i z góry dziękuję za wysiłki
YuiHirasawa jest off-line  
28-04-2015, 23:02  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Plączesz wszystko. Zostaw ten art. 135 kw i policję w spokoju
Napisz pismo (list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru - żółta kartka). Umieść w nim odpowiednie daty, przedmiot umowy, cenę z oferty, etc i zażądaj od sprzedawcy (z którym zawarłeś umowę sprzedaży) wydania towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania pisma. Poinformuj, że bezskuteczny upływ tego terminu spowoduje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego.
cedwah jest off-line  
29-04-2015, 13:59  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Może trochę plącze.

-Dzwoniłem, sklep jest bezradny i nie może nic zrobić (bynajmniej tak mówią, jednak cena zmieniona na 670 i produkt dostępny)
-Zmusiłem pracownika do napisania e-maila do "szefa szefów" o kontakt telefoniczny bądź odpisanie mi na poprzedniego maila

i teraz najlepsze:
Dzięki bogu wczoraj zainstalowalem program do nagrywania moich rozmow automatycznie, z tego co mi sie udalo dowiedziec swoje polaczenia nagrywac bez przeszkod mogę.
Przechodząc do sedna, po wystawieniu MEGA negatywnej opinii ( Www.NET-S.pl - Zaufany Sklep ! - opinie o sklepie. Komputery, Laptopy i komputery, Akcesoria do laptopów - www.ceneo.pl ) dzwoni do mnie miły Pan i chcę wytłumaczenia o co chodzi, dlaczego aż tak negatywna opinia. Międzyczasie pyta się czy mogę zmienić tą opinie a w zamian dostałbym jakąś darmową przesyłkę czy rabat na następne zakupy... Świetnie, przekupstwo. Jednak nie to jest najważniejsze, powiedział pewne zdanie stwierdzające, że nie mogą sprowadzić towaru w tak niskiej cenie dlatego anulowali mi zamówienie. Czyli produkt MAJĄ jednak nie chcą mi go wydać ze względów finansowych czyli nieprawdą jest wytłumaczenie przesłane w mailu czyli BEZPODSTAWNIE anulowali umowę kupna/sprzedaży (tym bardziej bezprawnie, że się nie zgodziłem na nią)

Teraz tak: Do jutra czekam na odpowiedź "szefaszefów" i jeżeli jej nie uzyskam idę na pocztę wysłać list priorytetowy polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru tak jak @cedwah podpowiedział. Teraz mam tylko jedno pytanie - powoływać się na nagrania rozmów z pracownikami i ich kluczowe wypowiedzi?
YuiHirasawa jest off-line  
29-04-2015, 15:06  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Widzę, że lubisz komplikować życie i szukać kłopotów (nagrywanie rozmów). Napisz pismo, jak radziłem w #7
cedwah jest off-line  
29-04-2015, 15:39  
YuiHirasawa
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Ok, nie będę czekać na telefon tylko jutro wyślę takie pismo bez powoływania się na nagrania. Może to rzeczywiście nie czas na takie działania. Chociaż nie wiem ile już to da bo "na siłę" po moim wyraźnym sprzeciwie zlecili zwrot pieniędzy na konto czego nie chciałem i nie chcę jak już ustaliliśmy na początku (dzwoniłem do obsługi i pisałem e-maila do biura w tej sprawie- pracownicy rozkładają ręce a "biuro" się nie odzywa)

To nie tak, że lubię sobie komplikować życie tylko jak widzę jakich technik używa sprzedający do konsumenta to mnie szlak trafia. Tu nawet nie chodzi o 50zł tylko o fakt, że tak sklepy "brakiem produktu" często mamią takich konsumentów jak ja, bo "jest popyt na produkt to go wystawmy drożej". Pierwszy raz mam osobiście taką sytuację, ale nie jest wcale tak mało tematów tego typu.

Dzięki za pomoc, może dzięki mądrej radzie oszczędzę sobie kłopotów

I jeszcze jedno małe pytanko, czas 14 dni na wydanie towaru jest to czas umowny i mogę tu wpisać dowolną liczbę? Czy mógłbym skonstruować pismo w sposób "7 dni na podjęcie decyzji i poinformowanie drogą e-mailową bądź telefoniczną i kolejne 7 na ewentualne wydanie towaru" ?
YuiHirasawa jest off-line  
29-04-2015, 16:59  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Czy sklep może "od tak" anulować zamówienie po zawarciu umowy.

Nadal obowiązuje termin, w jakim sprzedawca zobowiązał się dostarczyć rzecz.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ "powinno" = "byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"? (odpowiedzi: 3) Pytanie: Co w języku prawnym dokładnie znaczy wyraz "powinno"? "Byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"? Dotyczy: Rozporządzenia ministra...
§ Sklep odmawia "odstąpienia od umowy bez podania przyczyny" (odpowiedzi: 6) Witam, mam następujący problem. Kupiłem jakiś czas temu przedmiot na Allegro. Zapłaciłem przez PayU, przyszedł w terminie, wszystko OK. Przedmiotem...
§ Odstąpienie od umowy kupna towaru "na zamówienie" (odpowiedzi: 5) Witam, Chciałem przedstawić sytuację. Zakupiłem towar typowo pod zamówienie, elementy maszyny produkcyjnej. Według mojego projektu miała być...
§ Czy nauczyciel ma prawo "anulować" sprawdzian? (odpowiedzi: 5) Witam, otóż przed majówką pisałem sprawdzian z geografii. Po 2 tygodniach nauczyciel powiedział nam, że sprawdził połowę prac i sprawdzian jest...
§ Nagła zmiana "umowy o pracę" na "umowę zlecenie" (odpowiedzi: 1) Witam. Mój Tato był zatrudniony na umowę o pracę na czas określony, umów było trzy - jedna po drugiej (łącznie 5 lat). 31 lipca zakończyła się...
§ sklep chce anulować potwierdzone zamówienie (odpowiedzi: 6) Witam, dziś w jednym ze sklepów internetowych znalazłem towar bo bardzo okazyjnej cenie(aż za bardzo) także złożyłem zamówienie oraz dostałem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:37.