Rękojmia a zwrot towaru - Forum Prawne

 

Rękojmia a zwrot towaru

Witam, postaram się przedstawić swój problem dokładnie i zarazem zwięźle. Kilka tygodni temu kupiłem na aukcji internetowej dużego sklepu tablet po bardzo okazyjnej cenie. Towar był wystawiony w 250 nowych i dostępnych sztukach. Po zapłacie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
04-05-2015, 20:02  
kucharz1
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Rękojmia a zwrot towaru

Witam, postaram się przedstawić swój problem dokładnie i zarazem zwięźle.

Kilka tygodni temu kupiłem na aukcji internetowej dużego sklepu tablet po bardzo okazyjnej cenie. Towar był wystawiony w 250 nowych i dostępnych sztukach. Po zapłacie i odczekaniu kilku dni, otrzymałem paczkę, lecz tablet okazał się modelem z ekspozycji sklepowej, nosił znamiona użytkowania i zdecydowanie nie był fabrycznie nowy, jak stało w aukcji.
Sprzęt obfotografowałem i wysłałem stosownego emaila do sklepu wraz z załącznikami. Dostałem odpowiedź, że zgłoszenie zostało przyjęte, mam wysłać paczkę zwrotną i zarazem zadeklarować się jaka forma rozwiązania sprawy mnie interesuje - wymiana na nowy bądź zwrot gotówki. Paczkę wysłałem i w odpowiedzi na maila wraz z numerem listu przewozowego odpisałem, że interesuje mnie wymiana tabletu na nowy - sztuka za sztukę.
W międzyczasie okazało się, że sklep zakończył aukcję i pomimo wystawienia 250sztuk, aukcja skończyła się tydzień przed planowanym końcem. Tydzień po wysłaniu, dostałem maila, że producent rozpatrzył pozytywnie roszczenie, lecz sklep nie posiada już tego tabletu na stanie. Zaproponowano mi znalezienie urządzenia do tej kwoty w ich aktualnej ofercie, ewentualnie stosowną dopłatę.
Odmówiłem, ponieważ żadna z ofert nie spełniała moich kryteriów i poprosiłem o zwrot reklamowanego towaru, ponieważ kilka znamion użytkowania bym przebolał, a już na pewno w tych pieniądzach.

Niestety, dostałem informację iż urządzenie raz wysłane na gwarancję, nie może do mnie wrócić i nadal proponują wymiane towaru na inny w tej cenie.

Problem w tym, że żadne urządzenie nie oferuje tego co pierwotne i tylko na tej sztuce mi zależy. Pytanie więc jest następujące:

-Myślałem, że za rękojmię odpowiedzialny jest sklep, więc dlaczego to producent musiał wydać orzeczenie gwarancyjne?

- co zrobić w momencie, gdy sklep nie ma już tego towaru na stanie, a ja nie chcę zwrotu gotówki ani wymiany na inny w tej cenie?

- czy słusznie, przed wysyłką towaru do sklepu, nie zostałem poinformowany o tym, że tabletu nie ma na stanie? Gdybym taką informację dostał, to najprawdopodobniej nie wysłałbym tabletu do sklepu i zostawił sprawę w spokoju. A tak moja reklamowana sztuka gdzieś zniknęła.

To chyba tyle. Proszę w miarę możliwości o informację, jeśli któryś z Was miał podobny problem.

Pozdrawiam
kucharz1 jest off-line  
04-05-2015, 22:27  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.618
Domyślnie RE: Rękojmia a zwrot towaru

Cytat:
Napisał/a kucharz1 Zobacz post
:

-Myślałem, że za rękojmię odpowiedzialny jest sklep, więc dlaczego to producent musiał wydać orzeczenie gwarancyjne?
Sklep może sam naprawić lub wysłać do hurtowni/dystrybutora.


Cytat:
Napisał/a kucharz1 Zobacz post
:
- czy słusznie, przed wysyłką towaru do sklepu, nie zostałem poinformowany o tym, że tabletu nie ma na stanie?
Sklep nie ma obowiązku informowania klienta o swoich stanach magazynowych chyba, ze tak stanowi regulamin.
arturoooo jest off-line  
05-05-2015, 11:26  
kucharz1
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Rękojmia a zwrot towaru

Rozumiem. A co zrobić w momencie, gdy sklep nie ma towaru na stanie, a nie interesuje mnie zwrot gotówki ani wymiana na inny model? Czy sklep jest zobligowany do sprowadzenia tego modelu tabletu?
kucharz1 jest off-line  
05-05-2015, 11:55  
yko
Użytkownik
 
Posty: 107
Domyślnie RE: Rękojmia a zwrot towaru

Jak nie ma, to nic nie poradzisz i nie zmusisz ich, zeby np. nakazali producentowi wyprodukowac jeszcze jedna sztuke. Popros o zwrot pieniedzy i kup w innym sklepie to co chesz, jesli jeszcze gdzies mozna ten tablet kupic.
yko jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot wymiana rękojmia zakupinego towaru (odpowiedzi: 3) Witam, W ubiegłym tygodniu zakupiłem płytki w jednej z hurtownii.....dziś majster po położeniu 4 szt stwierdził że płytki są krzywe raz mają...
§ Zwrot towaru allegro a zwrot kosztów odesłania towaru (odpowiedzi: 24) Chcielibyśmy uzyskać informacje co powinniśmy zrobić w danej sytuacji. Jesteśmy firmą sprzedającą części używane pochodzące z rozbiórki samochodów....
§ Zwrot towaru - rękojmia (odpowiedzi: 1) Całość opisana tutaj: http://forumprawne.org/prawo-gospodarcze/375703-sprzedaz-towaru-zwrot-po-kilku-miesiacach-karta-graficzna.html Czy w takiej...
§ Internet–zwrot towaru bez podania przyczyny (zwrot ceny towaru+kosztów wysyłki do Kl) (odpowiedzi: 1) Ostatnimi czasy zakupiłem pewne urządzenie elektroniczne w sklepie internetowym. Przesyłka oczywiście przez kuriera. Sklep ten wybrałem, ponieważ...
§ Gwarancja/rękojmia/niezgodność towaru (odpowiedzi: 8) Witam wszystkich. Chciałem założyć sklepik z używanym sprzętem RTV no tylko jak wiadomo że sprzęt używany nawet jeśli w tym momencie jest w 100%...
§ Rękojmia towaru (odpowiedzi: 1) WItam. we wrześniu kupiłam telefon komórkowy w ramach przedłużenia umowy (na firmę). Do tej pory nie jestem w stanie wymienić niedziałającego od...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:58.