Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową. - Forum Prawne

 

Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Klient, starszy Pan Zdzisław* zakupił w moim sklepie zmywarkę w połowie marca br. Końcem kwietnia zadzwonił do mojego sklepu, że zmywarka posiada wadę - drzwi nie domykają się. Powiadomił on wcześniej serwis, który przyjechał na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-05-2015, 22:00  
gasnik
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Klient, starszy Pan Zdzisław* zakupił w moim sklepie zmywarkę w połowie marca br. Końcem kwietnia zadzwonił do mojego sklepu, że zmywarka posiada wadę - drzwi nie domykają się. Powiadomił on wcześniej serwis, który przyjechał na miejsce, i stwierdził usterkę zamka, który zintegrowany jest z innym elementem, dającym się wymienić w całości. Koszt części serwis oszacował na 470zł. Klient nie wyraził zgody na naprawę, i zażądał wymiany sprzętu na nowy twierdząc że to już nie będzie taka sama zmywarka jak by była gdyby miał całkiem nową. Serwis nie zgodził się, powołując się na warunki gwarancji, w których jasno określono kiedy wymiana sprzętu przysługuje klientowi, i zaproponował wymianę wadliwych elementów. Sprawa naprawy gwarancyjnej nie została zamknięta. Klient zwrócił się więc do sklepu, i zażądał wymiany sprzętu na nowy korzystając z rękojmi. Wg. federacji konsumentów, klient nie może zmienić trybu dochodzenia roszczeń z gwarancji na rękojmię, więc żądanie na tej podstawie odrzuciliśmy.

Ponadto, w trakcie rozmów z klientem odkryliśmy, że usterka występowała od samego początku (połowa marca), a została zgłoszona ponad miesiąc od jej wykrycia (ok. 30.04), więc teoretycznie wg. art. 563 KC w takim przypadku, klient traci prawo do rękojmi. Czy w takim przypadku, możemy zupełnie odrzucić roszczenia klienta powołując się na ten przepis?

Koszty wymiany urządzenia na nowe przewyższają 3-krotnie koszt naprawy (należy jeszcze doliczyć koszt wizyt serwisantów itd.), więc zgodnie z interpretacją UOKIK-u jeśli żądanie wymaga nadmiernych kosztów, może zostać odrzucone.

Jak ugryźć tą sytuację?

*Imię losowe.
gasnik jest off-line  
12-05-2015, 22:05  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Cytat:
Napisał/a gasnik Zobacz post
więc teoretycznie wg. art. 563 KC w takim przypadku,
Pan Andrzej dokonał zakupu na firmę, że powołujesz się na ten art?
nomnes jest off-line  
12-05-2015, 22:06  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Zacznij od przyjecia do wiadomosci, ze ponizsze twierdzenia nie sa prawdziwe:
Cytat:
*klient nie może zmienić trybu dochodzenia roszczeń z gwarancji na rękojmię
Cytat:
*więc teoretycznie wg. art. 563*KC*w takim przypadku, klient traci prawo do rękojmi.
 
12-05-2015, 22:31  
gasnik
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Pan Andrzej dokonał zakupu na firmę, że powołujesz się na ten art?
Nie dokonał zakupu na firmę. w 563. § 1 podano ogólnie, dopiero w 563. § 2 jest mowa o przedsiębiorcach.

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Zacznij od przyjecia do wiadomosci, ze ponizsze twierdzenia nie sa prawdziwe:
Federacja Konsumentów
gasnik jest off-line  
12-05-2015, 22:41  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Zapoznaj sie z aktualnym brzmieniem art. 563 oraz z trescia art.579 kc
 
12-05-2015, 23:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową.

Cytat:
Napisał/a gasnik Zobacz post
w 563. § 1 podano ogólnie,
Przepis prawny:
<Art. 563.
§ 1. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami...
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy za naprawę gwarancyjną się płaci? (odpowiedzi: 20) Witam :) sprawa wygląda tak: oddałam do naprawy tablet ponieważ od początku nie działał głośnik, i teraz się zastanawiam czy będę musiała płacić za...
§ Faktura za naprawę gwarancyjną (odpowiedzi: 1) Witam, Oddałem samochód na przegląd do ASO, wyceniono przegląd na ok 700 zł, ostateczna kwota wyniosła ok 650zł, przy odbiorze pracownik serwisu...
§ Gwarancja na naprawę gwarancyjną (odpowiedzi: 1) Witam, Oddałam do serwisu laptop, którego nie obejmowała już gwarancja producencka. W serwisie naprawiono zgłoszoną usterkę (naprawa układu...
§ problem z naprawą gwarancyjną (odpowiedzi: 4) witam, zakupiłem płytę indukcyjną firmy samsung w sklepie internetowym. Do podłaczenia wezwałem instalatora z uprawnieniami, sam posiadałem takowe...
§ Problem z naprawą gwarancyjną TV (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie, poniżej postaram się opisać dokładnie swój problem zw. z nowokupionym TV. W zeszłym tygodniu zakupiłem nowy TV LCD przez sklep...
§ oczekiwanie na naprawę gwarancyjną (odpowiedzi: 2) W warunkach gwarancyjnych producent deklaruje wykonanie naprawy w czasie 14 dni roboczych. Sprzedawca, który przyjmuje towar twierdzi, że ma na to...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:25.