Pytanie dot. zwrotu towaru zakupionego przez internet
Witam.
Niedawno zakupiłem przez internet pewien sprzęt o raczej niskiej wartości. Z kilku powodów nie przypadł mi on do gustu, więc postanowiłem skorzystać z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Zapoznałem się w tym celu z artykułem na portalu ezakupy.uokik.gov.pl i regulaminem sklepu internetowego. Następnie napisałem odpowiednie oświadczenie i wysłałem je po przez e-mail do sklepu. Po otrzymaniu odpowiedzi zapakowałem sprzęt w oryginalne pudełka i wysłałem.
Dzisiaj jednak otrzymałem telefon. Pracownica sklepu poinformowała mnie, że ze sprzętem wszystko jest w porządku, ale nie wypłacą pieniędzy dopóki nie otrzymają listem oryginalnego paragonu, ponieważ tego wymaga od nich Urząd Skarbowy. Pomysł wysłania jego skanu mailem nie uzyskał aprobaty. Niestety nigdzie w regulaminie czy wiadomościach od sklepu nie było informacji o konieczności załączenia go do paczki.
I tu pojawia się moje pytanie. Czy faktycznie sklep może wymagać ode mnie wysłania tego paragonu pocztą? Oczywiście jeżeli trzeba będzie to na początku tygodnia go wyślę, ale to wciąż jednak strata czasu i pieniędzy. Skoro umowę zawarłem przez internet, oświadczenie o odstąpieniu od niej wysłałem przez internet, to czemu nie mógłbym tego zrobić z paragonem?
|