PLAY towar niezgodny z zamówieniem - Forum Prawne

 

PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Dzień dobry . W dniu 9 lutego 2015 roku przeniosłem numer z sieci Orange do sieci play przez stronę internetowa. Robiłem to pierwszy raz wiec o pomoc w formie chatu poprosiłem konsultanta sieci play . ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
17-05-2015, 13:05  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Dzień dobry . W dniu 9 lutego 2015 roku przeniosłem numer z sieci Orange do sieci play przez stronę internetowa. Robiłem to pierwszy raz wiec o pomoc w formie chatu poprosiłem konsultanta sieci play . Wszystko odbyło się bez problemu miałem oczekiwać na paczkę od kuriera z umowa i zamówionym telefonem . Podczas rozmowy z konsultantem wyraźnie zaznaczyłem ze chce telefon samsung galaxy s 5 w kolorze czarnym . Konsultant wspomniał ze może już nie być tego modelu w tym kolorze ale ze z potwierdzeniem zadzwoni do mnie . Odpowiedz otrzymałem po kilku godzinach gdzie wyraźnie było powiedziane ze jest kolor czarny. Zostałem zapytany czy zgadzam sie na warunki oraz czy maja do mnie taki telefon wysłać wraz z umową za pobraniem 1500 zl . Oczywiście zgodziłem się na te warunki . W dniu 10 lutego dostałem przesyłkę wraz z umowa i telefonem .Zapłaciłem za nią kurierowi oraz podpisałem przy nim umowę. Po otworzeniu pudełka z telefonem okazało się ze jest w kolorze białym a nie jak z wcześniejszymi ustaleniami czarnym. Złożyłem telefoniczną reklamacje w sieci Play na która nie otrzymałem odpowiedzi . Po kilku kontaktach z infolinia zostałem poinformowany ze umowa jest na firmę wiec nie mam możliwości odstąpienia od niej . Poprosiłem wiec o wymianę telefonu na kolor czarny . Po nieudanych reklamacjach złożyłem wypowiedzenie umowy . wraz z zapytaniem o formę zwrotu telefonu . Niestety nie otrzymałem odpowiedzi . W dniu 04.03.2015 otrzymałem fakturę na kwotę 4176,54 zł. Faktura jest wystawiona za przedterminowe rozwiązanie umowy . Powiem szczerze ze nie zależało mi na rozwiązaniu umowy a tylko na wymianie aparatu na inny kolor. Jeden z konsultantów podpowiedział mi ze mam odstąpić od umowy wiec tak tez zrobiłem . Kontaktowałem sie z siecią play od 9 lutego praktycznie co 2 dni lecz każdy z pracowników mówił co innego i dawał inne rady ale nie rozwiązywał mojego problemu spychając go na kolejną reklamacje. Mam zapisane wszystkie nazwiska konsultantów godziny i daty kontaktów . Mam tez pierwsza rozmowę z konsultantem zapisana w formie chatu w której jest wyraźnie napisane ze chce kolor czarny telefonu . Nie chce płacić kary za przedterminowe zerwanie umowy . Chciałbym reaktywować umowę i jeżeli by się dało chciałbym wymienić telefon na kolor czarny . Jeżeli nie ma takiej możliwości chce tylko reaktywacji umowy . Powiem szczerze ze przestraszyłem sie tej karnej faktury .Teraz kontakt z siecia play nie ma sensu bo za każdym razem zostaje poinformowany ze sprawa jest zamknięta i ze muszę opłacić kare oraz ze nie ma możliwości reaktywacji umowy . Proszę mi pomóc .
kubajvc jest off-line  
17-05-2015, 14:21  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Napisz pisemną reklamację i wyślij poleconym z ZPO.
Bezsensowne jest dzwonienie i mailowanie w takiej ważnej sprawie. Tylko pisma.

Możesz opisać swój problem na forum play. Z lektury wnioskuję, że czasami mogą pomóc.

Poza tym:

a) inny kolor obudowy nie upoważnia Cię do rozwiązania umowy; umową de facto są usługi telekomunikacyjne.

b) dostałeś biały? Piszesz pisemną reklamację.

Każdą taką sprawę załatwiam osobiście w salonie. Jak ognia unikam umów telefonicznych i dostaw kurierskich.
arturoooo jest off-line  
17-05-2015, 14:30  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.415
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
dostałem przesyłkę
Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
podpisałem przy nim umowę
Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
Po otworzeniu pudełka z telefonem okazało się ze jest w kolorze białym
Powyższa kolejność była błedem z Twojej strony. Składając swój podpis zaakceptowałeś umowę, jej warunki, oraz telefon jaki otrzymałeś.
Odbierasz, sprawdzasz, dopiero podpisujesz (oczywiście o ile wszystko się zgadza)
Teraz pozostaje Ci tylko liczyć na ich dobrą wolę.
Kanas jest off-line  
17-05-2015, 15:26  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Odbierasz, sprawdzasz, dopiero podpisujesz
Jesteś pewny co do kolejności?

Chodzi Ci o przesyłkę czy też umowę + aparat?
arturoooo jest off-line  
17-05-2015, 15:45  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.415
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Cytat:
Napisał/a arturoooo Zobacz post
Chodzi Ci o przesyłkę czy też umowę + aparat?
ups... źle napisałem, pośpiech
Dzięki za poprawkę.
Sprawdzasz przesyłkę, czytasz umowę, podpisujesz (oczywiście o ile wszystko się zgadza z tym, co zostało wcześniej uzgodnione z konsultantem)
Kanas jest off-line  
17-05-2015, 15:48  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie

Wiem że popełniłem błąd Ale chce z tego jakoś wybrnąć. Chce reaktywowac umowę w Play i wymienić telefon na kolor czarny. Powiedzcie mi co co mogę zrobić w takiej sytuacji?
kubajvc jest off-line  
17-05-2015, 16:47  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Cytat:
Powiedzcie mi co co mogę zrobić w takiej sytuacji?
Nic, skoro:
Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
Teraz kontakt z siecia play nie ma sensu bo za każdym razem zostaje poinformowany ze sprawa jest zamknięta i ze muszę opłacić kare oraz ze nie ma możliwości reaktywacji umowy
 
18-05-2015, 17:17  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie

No jak. Czyli co mam zapłacić karę i ponieść konsekfencje błędu konsultanta? Przecież to on popełnił błąd . Ja rozumiem że źle zrobiłem odbierając paczkę Ale jak paczka jest za pobraniem to najpierw trzeba zapłacić podpisać a później można dopiero otwierać.
kubajvc jest off-line  
18-05-2015, 17:18  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie

]No jak. Czyli co mam zapłacić karę i ponieść konsekfencje błędu konsultanta? Przecież to on popełnił błąd . Ja rozumiem że źle zrobiłem odbierając paczkę Ale jak paczka jest za pobraniem to najpierw trzeba zapłacić podpisać a później można dopiero otwierać.
kubajvc jest off-line  
18-05-2015, 17:20  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Ponosisz konsekwencje nie błędu konsultanta, a tego:
Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
złożyłem wypowiedzenie umowy
 
18-05-2015, 17:57  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Ponosisz konsekwencje nie błędu konsultanta, a tego:
A z punktu widzenia prawa? Przecież ktoś pierwszy popełnił błąd wysyłając towar niezgodny z zamowieniem
kubajvc jest off-line  
18-05-2015, 23:52  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Ale to Ty wypowiedziałeś umowę.
 
19-05-2015, 09:17  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Nawet jeśli podpisałeś odbiór przesyłki to pozostaje jeszcze kwestia podpisania umowy. Trzeba było nie podpisywać.

Poza tym teraz będziesz wiedział, że reklamacje składa się pisemnie a nie telefonicznie. Każdy w ten lub inny sposób musi zapłacić frycowe.

Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
A z punktu widzenia prawa? Przecież ktoś pierwszy popełnił błąd wysyłając towar niezgodny z zamowieniem
No i trzeba było złożyć pisemną reklamację

Czy w umowie którą podpisałeś był paragraf mówiący o tym, że możesz złożyć wypowiedzenie z powodu innego koloru obudowy?

^^^ pyt. retoryczne
arturoooo jest off-line  
19-05-2015, 10:38  
kubajvc
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Podobno firmy nie mogą odstąpić od umowy w przeciągu 14 dni tak jak osoby fizyczne
kubajvc jest off-line  
19-05-2015, 13:16  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: PLAY towar niezgodny z zamówieniem

Cytat:
Napisał/a kubajvc Zobacz post
Podobno firmy nie mogą odstąpić od umowy w przeciągu 14 dni tak jak osoby fizyczne
Jaki to ma związek z tematem?
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Towar niezgodny z zamówieniem (odpowiedzi: 3) Witam Chciałbym prosić o radę jak mógłbym rozwiązać problem, który mi się trafił. Sytuacja dotyczy okien i parapetów. Otóż zamówiłem okna i parapety...
§ Towar niezgodny z zamówieniem (odpowiedzi: 23) Dzień dobry, Zamówiłam meble przez internet. Meble robione na zamówienie. Kolor wybrałam ze wzornika z netu. Meble przyszły, zapłaciłam. Po...
§ Allegro. Towar niezgodny z zamówieniem. (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Mam pewien problem z przedmiotem, który zakupiłem na allegro. Towar zakupiłem prywatnie. Była to aukcja "Kup teraz". Towar...
§ Towar niezgodny z zamówieniem (odpowiedzi: 1) Witam. 2 sierpnia zamówiłem w sklep internetowy buty. Czekałem na nie 16 dni. Gdy przyjechał kurier nie było mnie w domu towar odebrał mój brat. Nie...
§ towar niezgodny z zamówieniem (odpowiedzi: 3) Witam Sprawa dotyczy zakupu rolniczej prasy zwijajacej, a mianowice: wubiegłym tygodniu brat zamówił w sklepie prase zwjająca firmy sipma o nazwie...
§ Towar niezgodny z zamówieniem (odpowiedzi: 1) Witam, PRZEPRASZAM ZA TAKI DŁUGI POST, ale chciałabym prosić o pomoc w następującej sprawie: W firmie X zamówiliśmy drzwi wejściowe do mieszkania,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:14.