Termin odstąpienia od umowy Allego.
Witam.
21.04. zakupiłam część samochodową od przedsiębiorcy na Allegro i od razu zapłaciłam
22.04. towar wysłano
23.04. towar otrzymałam
07.05. wysłałam mailowo formularz odstąpienia od umowy po czym po chwili otrzymałam odpowiedź o treści:
" Witam. Dziękuję za informację. Czekamy na przesyłkę.
Pozdrawiam Ania, BARDZO PROSIMY PRZY KORESPONDENCJI ZWROTNEJ UŻYWAĆ WYŁACZNIE OPCJI "Odpowiedz" (proszę nie kasować także dotychczasowej korespondencji). To pozwoli na zachowanie ciągłości korespondencji, wyeliminuje pomyłki oraz stratę czasu."
Po odpowiedzi w tym samym dniu tj.07.05. udałam się na pocztę i wysłałam tak towar jak i dodatkowo pisemnie powyższy formularz odstąpienia.
14.05 - kurier przywozi ponownie paczkę, wielkości przypominającą prze zemnie wysłaną (nic nie zamawiałam, wiec podejrzewałam, że to będzie zaś ta część - nie odebrałam jej bo nie wiem co to było - mało tego nadawcą nie była firma od której część zakupiłam (facet posiada 2 konta na Allegro, wiec tym razem musiał wysłać z 2-go). Nie dostałam żadnej innej informacji, że cokolwiek zostało do mnie wysłane.
Dzisiaj otrzymuję informację mailową (inny mail mimo, ich prośby o ciągłość korespondencji) o treści:
Witam
Z uwagi na nie odebranie przesyłki przesylam informację emailem (w załączniku).
i załącznik o treści:
"W związku z przesłaniem przez Państwa odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem serwisu Allegro informujemy, iż oświadczenie nie zostało złożone w wymaganym ustawą terminie 14 dni od otrzymana towaru (potwierdzenie emailowe otrzymania oświadczenia zostało wysłane przez pomyłkę). Zgodnie z art. 28 pkt. 1 bieg terminu rozpoczął się w dniu otrzymania przesyłki, czyli 23-04. Ostateczny termin odstąpienia od umowy upłynął 6-05."
Kto ma rację i jak się liczy ten termin?
Mało tego jak należy poinformować o możliwości odstąpienia od umowy? Czy ma to być w mailu informacyjnym po zakupie czy wystarczy np. "na stronie o mnie" ?
Pytam ponieważ w mailu otrzymałam informację całkowicie (moim zdaniem) niezgodną z prawem o treści :
ZWROTY / ZAMIANY
Kupującemu przysługuje prawo zwrotu lub wymiany towaru, w terminie do 14 dni od daty wysyłki towaru.
Zwrotowi lub wymianie nie podlegają:
- części elektryczne lub elektroniczne (wyjątkowo po uzgodnieniu z pracownikiem .....),
- części ze śladami montażu.
Koniecznie przed wysyłką, prosimy o kontakt mailowy i podanie przyczyny zwrotu lub wymiany zakupionej części.
ponieważ zgodnie z ustawą nie muszę podawać powodu rezygnacji a tym bardziej informować o takim zamiarze telefonicznie. Ani termin o którym piszą nie może być liczony od daty wysyłki - jak informują.
Czy w związku z błędną informacją tak mailową jak i na ich stronie "o mnie" idzie się powołać na błędne i niezgodne z prawem informacje (poinformowanie mnie) o prawie odstąpienia od umowy i w tym momencie powołać się na 12 miesięczny okres wypowiedzenia?
Proszę o pomoc - część była droga - szkoda mi prawie 500 zł.
Pozdrawiam.
|