Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki?
Witam.
Mam pytanie, jak postępować w sytuacji, kiedy zakupiony towar się zepsuje?
Mianowicie, ponad rok temu (w lutym) zakupiłam w sklepie stacjonarnym RTV EURO AGD blender który dwa tygodnie temu zepsuł się (najprawdopodobniej się spalił).
Użytkowałam go prawidłowo, choć było to uciążliwe, jako że informacja o tym, że blender może pracować jedynie jedną minutę a następnie musi się studzić 10 minut przed kolejnym włączeniem była jedynie zawarta w instrukcji znajdującej się w środku pudełka, do której w sklepie nie dało się dostać. Pudełko było zabezpieczone, a na pudełku nie było o tym informacji. Była jednak informacja, że blender bez problemu krusz kostki lodu, na czym mi najbardziej zależało. Blender był sporadycznie użytkowany i właśnie dwa tygodnie temu próbowałam zblendować kostki lodu z owocami, dosłownie po kilku sekundach z blendera poszedł wielki smród i już nie chciał się włączyć.
Następnego dnia poszłam z blenderem do sklepu i powołując się na rękojmię powiedziałam, że chce zwrot gotówki.
Kobitka przyjęła moje zażalenie (choć z góry poinformowała, że na zwrot gotówki nie mam co liczyć, bo oni nie uznają tego w ich sklepie) i po niecałych dwóch tygodniach dostałam na maila taką odpowiedź:
"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia od umowy) nie może być uwzględnione.
Wyjaśniamy, że zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego w celu doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową Kupującemu w pierwszej kolejności przysługuje roszczenie o nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy (domagania się zwrotu gotówki), jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo jeżeli Sprzedawca nie zdoła zadośćuczynić żądaniu Kupującego o naprawę lub wymianę towaru w odpowiednim czasie i bez narażania Kupującego na znaczne niedogodności. Ponadto, Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
Jednocześnie informujemy, że na podstawie weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie z przytoczonymi powyżej warunkami Ustawy możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 855 855 855* (od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 20.00). Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.
Na kontakt telefoniczny i dyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa oczekiwać będziemy przez 14 dni. W przypadku braku decyzji w tym terminie nienaprawiony towar będzie przekazany do sklepu RTV EURO AGD, w którym została zgłoszona reklamacja. "
I tutaj jest moje pytanie. Czy sklep faktycznie może nie zgodzić się na wypłacenie gotówki?
I czy muszę się godzić na naprawę blendera, który podejrzewam, że szybko się znów zepsuje, jako że ewidentnie nie radzi sobie z blendowaniem twardszych rzeczy, choć powinien (typu marchewka czy właśnie kostki lodu). Czy mogę od razu żądać wymiany na nowy towar, jako że wciąż ten model posiadają w sprzedaży w sklepie stacjonarnym?
Jeśli mogę żądać wymiany na nowy towar, to jak mam to zrobić? Zadzwonić pod podany przez nich numer 855 855 855, czy muszę bezpośrednio iść do sklepu w którym zakupiłam blender?
Z góry dziękuję za odpowiedź
|