Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki? - Forum Prawne

 

Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki?

Witam. Mam pytanie, jak postępować w sytuacji, kiedy zakupiony towar się zepsuje? Mianowicie, ponad rok temu (w lutym) zakupiłam w sklepie stacjonarnym RTV EURO AGD blender który dwa tygodnie temu zepsuł się (najprawdopodobniej się spalił). ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
19-06-2015, 12:01  
Gabiq
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki?

Witam.

Mam pytanie, jak postępować w sytuacji, kiedy zakupiony towar się zepsuje?
Mianowicie, ponad rok temu (w lutym) zakupiłam w sklepie stacjonarnym RTV EURO AGD blender który dwa tygodnie temu zepsuł się (najprawdopodobniej się spalił).
Użytkowałam go prawidłowo, choć było to uciążliwe, jako że informacja o tym, że blender może pracować jedynie jedną minutę a następnie musi się studzić 10 minut przed kolejnym włączeniem była jedynie zawarta w instrukcji znajdującej się w środku pudełka, do której w sklepie nie dało się dostać. Pudełko było zabezpieczone, a na pudełku nie było o tym informacji. Była jednak informacja, że blender bez problemu krusz kostki lodu, na czym mi najbardziej zależało. Blender był sporadycznie użytkowany i właśnie dwa tygodnie temu próbowałam zblendować kostki lodu z owocami, dosłownie po kilku sekundach z blendera poszedł wielki smród i już nie chciał się włączyć.
Następnego dnia poszłam z blenderem do sklepu i powołując się na rękojmię powiedziałam, że chce zwrot gotówki.
Kobitka przyjęła moje zażalenie (choć z góry poinformowała, że na zwrot gotówki nie mam co liczyć, bo oni nie uznają tego w ich sklepie) i po niecałych dwóch tygodniach dostałam na maila taką odpowiedź:

"W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia od umowy) nie może być uwzględnione.

Wyjaśniamy, że zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego w celu doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową Kupującemu w pierwszej kolejności przysługuje roszczenie o nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy (domagania się zwrotu gotówki), jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo jeżeli Sprzedawca nie zdoła zadośćuczynić żądaniu Kupującego o naprawę lub wymianę towaru w odpowiednim czasie i bez narażania Kupującego na znaczne niedogodności. Ponadto, Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.

Jednocześnie informujemy, że na podstawie weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie z przytoczonymi powyżej warunkami Ustawy możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celu przekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 855 855 855* (od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 20.00). Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.

Na kontakt telefoniczny i dyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania zgodnie z przepisami prawa oczekiwać będziemy przez 14 dni. W przypadku braku decyzji w tym terminie nienaprawiony towar będzie przekazany do sklepu RTV EURO AGD, w którym została zgłoszona reklamacja. "


I tutaj jest moje pytanie. Czy sklep faktycznie może nie zgodzić się na wypłacenie gotówki?
I czy muszę się godzić na naprawę blendera, który podejrzewam, że szybko się znów zepsuje, jako że ewidentnie nie radzi sobie z blendowaniem twardszych rzeczy, choć powinien (typu marchewka czy właśnie kostki lodu). Czy mogę od razu żądać wymiany na nowy towar, jako że wciąż ten model posiadają w sprzedaży w sklepie stacjonarnym?
Jeśli mogę żądać wymiany na nowy towar, to jak mam to zrobić? Zadzwonić pod podany przez nich numer 855 855 855, czy muszę bezpośrednio iść do sklepu w którym zakupiłam blender?


Z góry dziękuję za odpowiedź
Gabiq jest off-line  
19-06-2015, 12:06  
harven
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki?

Sklep może nie zwrócić gotówki, a zamiast tego naprawić. Jak się znów zepsuje to wtedy może Pani ponownie reklamować. Na wymianę na nowy raczej nie ma Pani co teraz liczyć, bo Pani blender, choć zepsuty, to nowy nie jest i jego wartość jest dużo niższa niż nowego. Nie musi się też Pani zgadzać na naprawę, wówczas pozostanie nienaprawiony.
harven jest off-line  
19-06-2015, 14:33  
bebo
Użytkownik
 
Posty: 337
Domyślnie RE: Zepsuty towar. Czy mogę ządać zwrotu gotówki?

W przyszłości reklamować na niezgodność z umową, jeżeli będzie naprawiony i znowu się zepsuje, wtedy można żądać zwrotu pieniędzy.
bebo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ czy mam prawo do zwrotu gotówki za towar (odpowiedzi: 5) witam mam problem z zakupionym w 09-04-2015 wzmacniaczem audio. sprzęt od początku sprawiał problemy, do tej pory był w ramach gwarancji...
§ Czy mogę żądać zwrotu gotówki- buty? (odpowiedzi: 1) Witam. W kwietniu oddałam do reklamacji buty vansy( rozklejenie podeszwy po bokach)- zostały sklejone. W sobotę muszę dalej oddać bo się rozkleiły...
§ kupujący żadą zwrotu gotówki po 3 miesiącach za towar (odpowiedzi: 14) witam,dnia 3.04.2014 sprzedałem iphone 5 ,dnia 3.07.2014 dostałęm powiadomienie że telefon ma jakąś wadę tzn wyłącza się i są problemy z łądowaniem ...
§ Odmowa zwrotu - gotówki za zakupiony towar towar (odpowiedzi: 22) Cztery dni temu zakupiłem towar przez Allegro - odebrałem go osobiście płacąc gotówką jednak chciałem go zwrócić - mam drugi taki sam towar (taki...
§ Zepsuty zawias w laptopie po 2 dniach od zakupu - czy mogę domagać się zwrotu? (odpowiedzi: 5) Kilkanaście dni temu kupiłem laptopa firmy Lenovo na allegro w jednej z sieci sklepów komputerowych. Odebrałem go 2 dni temu w sklepie stacjonarnym...
§ Allegro. Kupująca żąda zwrotu gotówki za wylicytowany towar. (odpowiedzi: 10) Witam, sprzedałam używane spodnie na allegro poprzez licytację. Kupująca, po otrzymaniu przesyłki, poinformowała mnie, że legginsy są ładne w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:05.