21-06-2015, 10:21
|
| Początkujący | Reklamacja i spsób informowania klienta.
Witam serdecznie. Mam mały problem z reklamacją i stąd moje pytanie: W jaki sposób sprzedawca musi i może poinformować konsumenta o decyzji przy reklamacji, czy wystarczy zwykły mail czy oficjalne pismo. Zaniosłem obuwie do reklamacji, minęły ponad 3 tygodnie a obuwia jeszcze nie ma w sklepie, złożyłem wizytę u sprzedawcy z zapytaniem co się dzieje a oni mi na to, że wysłali mi maila z informacją o nie uznaniu reklamacji. Czy mogą tak zrobić, czyli wysłać tylko maila?
Pozdrawiam, Michał.
|
| |
21-06-2015, 11:21
|
| Zbanowany | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta.
Doświadczeni ludzie nie podają maila ani telefonu. Wtedy sklep musi zawiadomić listownie o decyzji.
Wydaje mi się, że mogą wysłać maila lub sms'a skoro podałeś te kanały komunikacji.
Zawsze możesz żądać dowodu na skuteczność doręczenia decyzji bo jak wiadomi e-mail lub sms może nie dojść do odbiorcy.
|
| |
21-06-2015, 21:52
|
| Początkujący | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta.
Dziękuję bardzo serdecznie. Jak mówi przysłowie: Polak mądry po szkodzie. Teraz już wiem, że nie warto tego robić. Wychodzi na to, że mogą teraz takie np. obuwie trzymać ile chcą? Aaaaaaaa!!! jak mnie denerwuje nasze prawo, nieuczciwość i bezkarność takich sklepów.
|
| |
22-06-2015, 11:51
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta.
Dołączę się do wątku.
Moja sytuacja wygląda następująco:
Złożyłem drugą reklamację. W protokole reklamacyjnym zaznaczyłem, że intersuje mnie nowy towar lub zwrot gotówki. Po kilku dniach otrzymałem telefon ze sklepu, że producent chce naprawić towar i czy wyrażam na to zgodę. Odmówiłem. Na tym rozmowa się zakończyła. Kilka dni po 14 dniowym terminie...otrzymałem smsa z informacją, że moja reklamacja została odrzucona. Poszedłem do sklepu z wezwaniem do wymiany towaru na nowy lub zwrot gotówki, powołałem się art. 5615 kodeksu cywilnego. Na co sprzedawca, że przecież do mnie dzwonił zapytać się czy wyrażam zgodę na naprawę - a to jest równoznaczne z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Poprosiłem sprzedawce o pokazanie opinii rzeczoznawcy, która została wydana 3 dni po upływie 14 dniowego okresu na rozpatrzenie reklamacji.
1. Czy w waszej opini telefon z zapytaniem czy wyrażam zgodę na naprawę jest równoznaczny z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji?
2. Czy na podstawie opisu sytuacji widzicie zasadność skierowania pozwu przeciwko sprzedawcy, jeżeli nie spełni moich żądań?
|
| |
22-06-2015, 12:36
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a arturoooo Doświadczeni ludzie nie podają maila ani telefonu. Wtedy sklep musi zawiadomić listownie o decyzji. |
Rozumiem, ze chcesz utrudnić sprzedawcy sposób powiadomienia - a nóż mu się nie uda i nie zdąży... Cytat:
Napisał/a arturoooo Wydaje mi się, że mogą wysłać maila lub sms'a skoro podałeś te kanały komunikacji. |
Każdy sposób jest dobry. Cytat:
Napisał/a arturoooo Zawsze możesz żądać dowodu na skuteczność doręczenia decyzji bo jak wiadomi e-mail lub sms może nie dojść do odbiorcy. |
Tak jak list.
|
| |
22-06-2015, 13:03
|
| Zbanowany | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a keral Rozumiem, ze chcesz utrudnić sprzedawcy sposób powiadomienia - a nóż mu się nie uda i nie zdąży...  |
LOL
I co w związku z tym? Bo nie rozumiem?
Mam jakiś chory obowiązek podać @/tel?  Np. Nie mam maila i telefonu. Nie muszę chyba mieć? Znam ludzi którzy @ sprawdzają raz na miesiąc.
Nawet jakby co dlaczego mam sprzedawcy cokolwiek ułatwiać?
|
| |
22-06-2015, 18:27
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a Wodzu84 Dołączę się do wątku.
Moja sytuacja wygląda następująco:
Złożyłem drugą reklamację. W protokole reklamacyjnym zaznaczyłem, że intersuje mnie nowy towar lub zwrot gotówki. Po kilku dniach otrzymałem telefon ze sklepu, że producent chce naprawić towar i czy wyrażam na to zgodę. Odmówiłem. Na tym rozmowa się zakończyła. Kilka dni po 14 dniowym terminie...otrzymałem smsa z informacją, że moja reklamacja została odrzucona. Poszedłem do sklepu z wezwaniem do wymiany towaru na nowy lub zwrot gotówki, powołałem się art. 561(5) kodeksu cywilnego. Na co sprzedawca, że przecież do mnie dzwonił zapytać się czy wyrażam zgodę na naprawę - a to jest równoznaczne z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Poprosiłem sprzedawce o pokazanie opinii rzeczoznawcy, która została wydana 3 dni po upływie 14 dniowego okresu na rozpatrzenie reklamacji.
1. Czy w waszej opini telefon z zapytaniem czy wyrażam zgodę na naprawę jest równoznaczny z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji?
2. Czy na podstawie opisu sytuacji widzicie zasadność skierowania pozwu przeciwko sprzedawcy, jeżeli nie spełni moich żądań? |
W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź na moje wezwanie. Sprzedawca nadal twierdzi, że brak mojej zgody na naprawę towaru jest jednoznaczne z poinformowaniem mnie o rozpatrzeniu reklamacji.
Co myślicie?
|
| |
22-06-2015, 19:44
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a arturoooo I co w związku z tym? |
Absolutnie nic. To takie piękne przecież jest Cytat:
Napisał/a arturoooo Bo nie rozumiem? |
Otóż to! Cytat:
Napisał/a arturoooo Mam jakiś chory obowiązek podać @/tel?  Np. Nie mam maila i telefonu. Nie muszę chyba mieć? | Cytat:
Napisał/a arturoooo Doświadczeni ludzie nie podają maila ani telefonu. |
Oczywiście, że nie musisz mieć, ale zaraz nazywać to... doświadczeniem. Cytat:
Napisał/a arturoooo Znam ludzi którzy @ sprawdzają raz na miesiąc. |
Ja znam takich, którzy nie chodzą na pocztę. Jest jakaś różnica? Cytat:
Napisał/a arturoooo Nawet jakby co dlaczego mam sprzedawcy cokolwiek ułatwiać? |
Zgadzam się! Niech się męczy złodziej jeden
A tak już na spokojnie i na luzie - wymagamy od sprzedawców rzetelności i poszanowania prawa (i bardzo dobrze!)... Sobą też reprezentujemy nieco wyższy poziom, a będzie nam się żyć lepiej |
| |
23-06-2015, 20:09
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a Wodzu84 Dołączę się do wątku.
Moja sytuacja wygląda następująco:
Złożyłem drugą reklamację. W protokole reklamacyjnym zaznaczyłem, że intersuje mnie nowy towar lub zwrot gotówki. Po kilku dniach otrzymałem telefon ze sklepu, że producent chce naprawić towar i czy wyrażam na to zgodę. Odmówiłem. Na tym rozmowa się zakończyła. Kilka dni po 14 dniowym terminie...otrzymałem smsa z informacją, że moja reklamacja została odrzucona. Poszedłem do sklepu z wezwaniem do wymiany towaru na nowy lub zwrot gotówki, powołałem się art. 5615 kodeksu cywilnego. Na co sprzedawca, że przecież do mnie dzwonił zapytać się czy wyrażam zgodę na naprawę - a to jest równoznaczne z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Poprosiłem sprzedawce o pokazanie opinii rzeczoznawcy, która została wydana 3 dni po upływie 14 dniowego okresu na rozpatrzenie reklamacji.
1. Czy w waszej opini telefon z zapytaniem czy wyrażam zgodę na naprawę jest równoznaczny z poinformowaniem mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji?
2. Czy na podstawie opisu sytuacji widzicie zasadność skierowania pozwu przeciwko sprzedawcy, jeżeli nie spełni moich żądań? |
Jakieś pomysły sugestie?
|
| |
24-06-2015, 00:29
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta.
Po bełkocie keral, napiszę tak:
Jezeli podałeś numer telefonu, to pozwoliłeś na taki sposób zawiadomienia. Dzwoniący proponował naprawę, więc uznał reklamację i tylko dopytywał o sposób załatwienia.
Co oznacza "Złożyłem drugą reklamację"? Zakładam, że reklamowałeś z rękojmi? Jeżeli wada powtórzyła się, to można przyjąć, że pierwsza naprawa lub wymiana była nieskuteczna. Zastosowanie ma art. 560. § 1. Kc:
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
|
| |
24-06-2015, 10:27
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja i spsób informowania klienta. Cytat:
Napisał/a bebo Po bełkocie keral, napiszę tak:
Jezeli podałeś numer telefonu, to pozwoliłeś na taki sposób zawiadomienia. |
Który przepis daje prawo reklamującemu do nakazania bądź zabronienia sprzedającemu konkretnego sposobu powiadomienia?
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Droga informowania klienta o zmianach warunkow umowy. (odpowiedzi: 1) Szanowni Panstwo,
umowa czlonkowstwa w klubie sportowym (silownia) dopuszcza zmiane warunkow umowy z miesiecznym wyprzedzeniem poinformowania o tych... | § Pure Jatomi Warszawa podnosi składki bez informowania klientów (odpowiedzi: 5) Cześć,
siłownia pure jatomi fitness postanowiła od nowego roku podnieść wysokość miesięcznej składki członkowskiej o 4 zł.
Nie było by w tym nic... | § Reklamacja od klienta (odpowiedzi: 1) WITAM SERDECZNIE
Klient kupił w naszym sklepie internetowym pilarkę spalinową. Jak twierdzi używał 1 godzinę i pilarka przestała działać.
... | § Reklamacja Klienta (odpowiedzi: 7) Witam mam problem z klientem.Sprawa wygląda następująco prowadzę mały warsztat samochodowy. Rok temu zawitał do nas ów klient chciał naprawić auto... | § Reklamacja klienta (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Mój narzeczony ma spółkę, handluję drzwiami i oknami. Ostatnio zdarzył się problem, montażysta zabrudził drzwi pianką, której nie... | § reklamacja usługi - samowolka klienta (odpowiedzi: 6) Witam.
Sprawa przedstawia się następująco:
W kwietniu (pod koniec miesiąca) 2009 roku firma brukarska ułożyła kostkę brukową, dając na usługę... | | |