Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Allegro? - Forum Prawne

 

Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Allegro?

Szanowni Państwo Jestem sprzedającym w serwisie Allegro, sprawa dotyczy cennika i związanych z nim form wysyłek towaru, a w szczególności opcji "wysyłka gratis" - oferta sprzedaży: Damska Koszulka Kibica Polski - Koszulka POLSKA 38 (5171554065) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-07-2015, 07:31  
Piorass
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Allegro?

Szanowni Państwo

Jestem sprzedającym w serwisie Allegro, sprawa dotyczy cennika i związanych z nim form wysyłek towaru, a w szczególności opcji "wysyłka gratis" - oferta sprzedaży: Damska Koszulka Kibica Polski - Koszulka POLSKA 38 (5171554065) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

W opisie oferty, przy stosownej ikonie (prawy górny róg opisu) podana jest informacja:
Wysyłka gratis
Przy zakupie powyżej 199,99 zł
od Moda-Mix

Obligowany stosownymi przepisami, w informacjach dotyczących form płatności - wysyłek, podajemy wszystkie dostępne dla tej oferty, formy, w tym i informację o darmowej wysyłce, jaka jest: Pocztex Kurier48.
W samym cenniku (zakładka "dostawa i płatność"), również znajduje się informacja:
"Wysyłka gratis
Aby otrzymać Wysyłkę Gratis, kup u Moda-Mix za co najmniej 199,99 zł."

Kupujący, dokonał zakupu (opcja KUP TERAZ), jako formę dostawy wybrał: Pocztex Kurier48, czyli formę, którą proponujemy przy zakupach za kwotę co najmniej 199,99 zł.
W stosownej wiadomości, poinformowałem Klienta, że nie osiągnął wymaganej kwoty do wysylki gratis oraz poinformowałem o konieczności doplaty za przesyłkę.

W odpowiedzi otrzymałem:
cyt.:"Witam
Dokonując wyboru produktu istotnym elementem analizy była cena produktu i kosztów transportu.
Wybrałem Państwa ofertę.
Dokonałem zakupu i zapłaty przy pomocy przez Państwa przygotowanego formularza aukcji w tym płatności - wybrałem jedną z możliwych form płatności dla mojego zakupu - całość odbywała się przez portal Allegro.
W związku z tym nie uważam Państwa roszczenie za zasadne, jednocześnie wzywam Państwa do niezwłocznego wywiązania się z umowy zawartej za pośrednictwem serwisu Allegro.
Z poważaniem"

Nasza odpowiedź:
cyt.:"Szanowny Kliencie
Jako sprzedający, mamy obowiązek poinformować każdego kupującego o wszelkich dostępnych formach przesyłek oraz płatności, w tym i ta, w jakiej formie wysłane będzie zamówienie z opcja "przesyłki gratis".
W pisie oferty, podana jest informacja, o przesyłce gratis, która obowiązuje po osiągnięciu kwoty 199,99zl.
Państwa zakup opiewa na kwotę 39,99zl, w związku z czym, wybór gratisowej przesyłki, był nieuzasadniony.
W tym miejscu informuje, ze na zasadzie zakupu konsumenckiego, w każdej chwili maja Państwo prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny, wpłacona kwota zostanie Państwu zwrócona.
Prosimy o decyzje."

Odpowiedź Klienta:
cyt.:"Witam
W związku z nieuzasadnionymi roszczeniami z Państwa strony ponownie wzywam Państwa do niezwłocznego wywiązania się z umowy zawartej za pośrednictwem serwisu Allegro.
Zgodnie z Państwa ofertą znajdującą się w serwisie Allegro miałem prawo wybrać jedną z kilku dostępnych metod dostawy - wybrałem "Pocztex Kurier48 0,00 zł".
Moje stanowisko w tej materii przedstawiłem w serwisie Allegro, który potwierdził, iż miałem prawo wybrać taką formę dostawy.
Wzywam więc ponownie do wywiązania się przez Państwa z umowy i dostarczenia mi zakupionego przeze mnie towaru za pośrednictwem Pocztex Kurier48 bez zbędnej zwłoki.
Z poważaniem"

Następna korespondencja, po mimo prób przedstawienia naszego stanowiska w tej sprawie, zakończyła się tak:
cyt.:"...Wzywam więc ponownie do wywiązania się przez Państwa z umowy i dostarczenia mi zakupionego przeze mnie towaru za pośrednictwem Pocztex Kurier48 bez zbędnej zwłoki - czyli polubownego zakończenia sprawy.
W przeciwnym wypadku będę zmuszony do podjęcia kroków mających na celu wyegzekwowanie moich praw.
Z poważaniem"

Podjąłem również wymianę korespondencji z Allegro, zadając w tej jednej sprawie pytanie i przedstawiając swój punkt widzenia:

1. Klient dokonał zakupu, spośród dostępnych opcji płatności - wysyłki, po mimo, iż w opisie podajemy informację o wysyłce gratis, przy zakupach na kwotę co najmniej 199,99zl, Klient wybrał przesyłkę "Pocztex Kurier48 0,00 zł".
Wysłałem do Klienta informację o konieczności dokonania dopłaty za przesyłkę, ponieważ zakupy nie osiągnęły wymaganego pułapu 199,99zl, Klient odmówił dopłaty i domaga się wysyłki wg. wybranej przez siebie opcji.
Proszę o konsultację, czy moje roszczenia są właściwe?

Odpowiedź:
Ustawił Pan w cenniku opcję "Pocztex Kurier48" jako darmową. W tej sytuacji, Kupujący może domagać się z sfinalizowania transakcji na warunkach opisanych w aukcji i zgodnych z wybraniem przesyłki kurier48.

2. Moja odpowiedź do Allegro:
Nie moge zgodzic sie z Panstwa odpowiedzia, jest to Panstwa interpretacja, moja z
poziomu sprzedacy, jest inna... pozwole sobie zasymulowac wystawianie oferty:
Klikam wystaw oferte, wypelniam opis, dodaje zdjecia... dopelniam wszystkich informacji.
Przechodze do cennika:
CENNIKI DOSTAW / Ustawienia cenników dostaw: / Kwota darmowej dostawy jest ustalona dla zamówień od:
- tutaj ustalam kwote na 199.99 zł (wg mojej interpretacji, jest to kwota, od ktorej wysylka gratis obowiazuje dla danej oferty sprzedazy)
Wracam do wystawiania oferty:
Zeby pokazac Klientowi, ze wsrod ofert dostaw, oferujemy w swoim cenniku rowniez forme darmowej dostawy (wyswietlanie stosownej ikony przy ofercie sprzedazy), zaznaczam jedna z opcji przesylki rejestrowanej, jako 0zl.
Cennik dostaw zostal ustalony, przechodze do wystawiania oferty sprzedazy: podana zostala minimalna kwota, od ktorej przesylka gratis jest obowiazujaca, podana zostala jedna forma przesylki rejestrowanej, dla ktorej przesylka gratis jest obowiazujaca.
Jako ze dopelnine zostaly wszelkie formalosci, wystawiam oferte sprzeday, jako w 100% zgodna ze wszystkimi dostepnymi opcjami.
Wg mojej interpretacji, na tak wystawionej ofercie, obowiazuje przesylka gratis od podanej kwoty 199,99zl.
Jak juz wspominalam, jestem zdania, ze zamieszanie wynika z nie do konca dobrze przemyslanego - skonfigurowanego przez Panstwa cennika powiazanego z opcja przesylki gratis, skoro sprzedajacy wystawia oferte, w ktorej proponuje przesylke grtis i ustala kwote, od ktorej ta forma przesylki obowiazuje, to podczas wyboru opcji wysylki przez kupujacego, przesylka gratis nie powinna byc aktywna do momentu osiagniecia podanego pulapu podanej kwoty.
Przy tak skonfigurowanym cenniku, nie bylo by tego typu nieporozumień.

Odpowiedź:
Witam.
Proszę się w tej sprawie skontaktować z Kupującym i wyjaśnić zaistniałą sytuację. Powtórzę jednak, że ustawił Pan opcję darmowej wysyłki "Pocztex Kurier48" jako darmową.

Taka odpowiedź jest dla mnie wielce niezrozumiała, oznaczająca, że w jednym cenniku dostaw, Allegro udostępnia nam niejako dwa cenniki - jeden z opcja darmowej wysyłki po osiągnięciu określonej przez sprzedającego kwoty oraz drugi, z opcja przesyłki gratis bez osiągnięcia rzeczonej kwoty...
Nadmieniam, że cennik form płatności - dostaw, jest to narzędzie udostępniane przez Allegro każdemu sprzedającemu, jednak jedynie w formie umożliwiającej wpisanie określonej kwoty dla danej formy przesyłki - dostawy - sprzedawca, nie ma możliwości ingerencji w kwestie systemowe, a co za tym idzie nie ma innych możliwości, poza wpisaniem kwoty w odpowiedniej rubryce.

Jest to drugi taki przypadek w ostatnim czasie, dlatego, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, by w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji, zwracam się do Państwa z ogromna prośbą o konsultację w tej sprawie, czy racje ma Klient, domagając się darmowej wysyłki, gdyż opcja taka była dostępna i taka wybrał jako dostawę towaru, czy jest to moja błędna interpretacja, a co za tym idzie błędnie ustalony cennik płatności - dostawy, czy może Klient nie spełnił wymogów oferty sprzedaży i wybrał niewłaściwą formę płatności - dostawy, po mimo, że podana jest kwota, od której obowiązuje przesyłka gratis?

Z poważaniem
Piotr Sobczynski
Piorass jest off-line  
01-07-2015, 08:12  
serwuskm
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie

Sprzedaje na allegro, to moze sie wypowiem : trzeba bylo ustawic "darmowa dostawa" od 199 zl w systemie. Wtedy taka opcja bylaby dostepna do wybrania dopiero po przekroczeniu tej kwoty. Pan ustawil przesylke za 0zl, z komentarzem ze od 199zl.

Pana blad i powinien pan wyslac paczke i nastepnym razem unikac tego beldu.
Pozdrawiam
serwuskm jest off-line  
01-07-2015, 08:22  
Piorass
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a serwuskm Zobacz post
Sprzedaje na allegro, to moze sie wypowiem : trzeba bylo ustawic "darmowa dostawa" od 199 zl w systemie. Wtedy taka opcja bylaby dostepna do wybrania dopiero po przekroczeniu tej kwoty. Pan ustawil przesylke za 0zl, z komentarzem ze od 199zl.

Pana blad i powinien pan wyslac paczke i nastepnym razem unikac tego beldu.
Pozdrawiam
Właśnie o to chodzi, ze opcja darmowej wysyłki od kwoty 199,99zl ustawiona jest w systemie:
Ustawienia cenników dostaw:
Kwota darmowej dostawy jest ustalona dla zamówień od 199.99 zł

Moim zdaniem, jest to błąd systemu Allegro, ponieważ oferowane sa dwie przesylki gratis w ramach jednego cennika dostaw, uwazam, ze skoro ustalam kwote 199,99zl jako ta, od ktorej obowiązuje przesylka gratis, to opcja ta powinna aktywowac sie dopiero po osiagnieciu tej kwoty, a nie tak jak jest teraz, ze jest dostepna do wyboru, po mimo, iz Klient nie osiagnal wymaganej kwoty.
Piorass jest off-line  
01-07-2015, 09:00  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a Piorass Zobacz post
czy racje ma Klient, domagając się darmowej wysyłki,
Tak.
 
01-07-2015, 09:03  
Holian
Użytkownik
 
Posty: 334
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Zobacz jak masz ustawione ceny w samym produkcie, zapewne masz zaznaczone opcje "Pocztex Kurier48" bez wpisanej ceny, co skutkuje automatycznym ustawieniem 0zł
Holian jest off-line  
01-07-2015, 09:06  
Piorass
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Tak.
A to ciekawe, w tym watku:
http://forumprawne.org/prawa-konsume...ml#post3295652 Panskie zdanie było odmienne...
Piorass jest off-line  
01-07-2015, 09:09  
Pablo_11
Stały bywalec
 
Posty: 2.528
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Loco1: A czy możesz podać podstawę tego? Bo wskazuje to nadrzędność skryptu obliczającego cenę wysyłki nad warunkami podanymi w opisie aukcji.
A teraz odwróćmy sytuację. Klient dokonał zakupu za 200 zł i system naliczył opłatę za wysyłkę (błędnie, bo od 199.99 jest darmowa). Czy sprzedawca ma prawo żądać od klienta tej opłaty, czy teraz ważniejszy jest opis aukcji?
Pablo_11 jest off-line  
01-07-2015, 09:12  
Piorass
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a Pablo_11 Zobacz post
A czy możesz podać podstawę tego? Bo wskazuje to nadrzędność skryptu obliczającego cenę wysyłki nad warunkami podanymi w opisie aukcji.
A teraz odwróćmy sytuację. Klient dokonał zakupu za 200 zł i system naliczył opłatę za wysyłkę (błędnie, bo od 199.99 jest darmowa). Czy sprzedawca ma prawo żądać od klienta tej opłaty, czy teraz ważniejszy jest opis aukcji?
... nie rozumiem? podstawe czego? co masz na mysli?
Piorass jest off-line  
01-07-2015, 09:13  
Pablo_11
Stały bywalec
 
Posty: 2.528
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a Piorass Zobacz post
... nie rozumiem? podstawe czego? co masz na mysli?
To było do Loko1. Ja uważam, że masz rację z żądaniem zapłaty za wysyłkę.
Pablo_11 jest off-line  
01-07-2015, 09:26  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a Piorass Zobacz post
A to ciekawe, w tym watku:
Allegro - darmowa wysylka - bląd? Panskie zdanie było odmienne.
Bo sytuacja była odmienna.
 
01-07-2015, 09:51  
Piorass
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Bo sytuacja była odmienna.
Nie, to dokladnie taka sama sytuacja, tylko ze z kubeczkiem w roli glownej - to wlasnie jest ta druga sprawa, o ktorej wspomnialem.
Piorass jest off-line  
01-07-2015, 09:59  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Allegro - darmowa wysylka, błąd w opisie, niedopatrzenie kupującego czy błąd Alle

Wygląda na to, że w tamtym wątku niezbyt uważnie przeanalizowałem sytuację.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Allegro - kupujący nie chce sprzedać tego co zaoferował w opisie (odpowiedzi: 5) Witam, dziś kupiłem za pomocą "Kup Teraz" reflektory sceniczne na tej aukcji: Głowy Beam 200W-5R (5536111410) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje....
§ Allegro - darmowa wysylka - bląd? (odpowiedzi: 8) Szanowni Panstwo Zapoznalem sie z podobnymi tematami na forum, ale sprawy, o ktora chcial bym zapytac, nie znalazlem... Korzystam z Allegro dosc...
§ Groźby na allegro od Kupującego (allegro) (odpowiedzi: 2) jeżeli to zły dział to prosiłbym o przeniesienie, proszę. Dzień Dobry, Sprawa wygląda tak, iż na wystawiłem aukcje na allegro, a w niej klucze do...
§ Błąd w opisie aukcji allegro, wygórowane roszczenia kupującego (odpowiedzi: 24) Witam, zajmuję się handlem na allegro. Ostatnio dostałem od jednego z kupujących maila informującego o tym, że stan zakupionego przedmiotu jest...
§ Allegro, błąd w opisie. Kupujący to wykorzystuje (odpowiedzi: 30) Witam, to mój pierwszy post tutaj. Aktualnie jestem na stopie wojennej z takim jednym problematycznym kupującym. Przez swoją nieuwagę wystawiłem...
§ prawa kupującego na allegro (odpowiedzi: 7) Witam Mam takie pytanie. Otóż pewien sprzedający na Allegro.pl ubzdurał sobie, że prawo zwrotu towaru ma tylko kupujący przez opcje Kup teraz, a gdy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:20.