Witam.
Moja sprawa wygląda w następujący sposób.
Zakupiłem urządzenie Sony Z1C które jest wodoszczelne. Jakiś rok temu. Po miesiącu sie zepsuło. Odesłałem do serwisu W-SUPPORT na gwarancję którą uwzględniono i ze względu na niemożliwość naprawy wymieniono na nowy egzemplarz.Otrzymałem go po 3 tygodniach od wysłania. Po tygodniu nowy egzemplarz uszkodził sie tak samo i znowu do W-SUPPORT. Roszczenie uwzględniono i wymiana na nowy. Teraz sprawa trwała 4 tygodnie. Przez jakiś czas był spokój bo telefon nie przebywał pod wodą.
06.07.2015 Zalał sie znowu
Zadzwoniłem do sony z roszczeniem wymiany na inny model o nie gorszych parametrach.
16.07.2015 otrzymałem odpowiedź.
Szanowny Panie ......
Dziękujemy za kontakt z pomocą techniczną Sony Xperia.
W nawiązaniu do Pańskiego kontaktu telefonicznego z Działem pomocy technicznej Sony Xperia w dniu wczorajszym 15/07/2015 (kontakt z naszej strony był niemożliwy z uwagi na włączoną na Pańskim telefonie blokadę na połączenia z numerów zastrzeżonych), chcielibyśmy za pośrednictwem korespondencji mailowej przeprosić za wszelkie doświadczone niedogodności oraz potwierdzić, że mając na uwadze Pana najlepsze dobro, przeprowadziliśmy ustalenia z naszym Autoryzowanym Centrum Serwisowym W-support we Wrocławiu, w celu wymiany telefonu Sony Xperia Z1 Compact, o numerze IMEI: .... na model Sony Xperia Z3 Compact (nie dotyczy zestawu sprzedażowego), zgodnie z naszymi zobowiązaniami opisanymi w Ograniczonej Gwarancji Sony.
Wymiana urządzenia zostanie dokonana po dokładnym sprawdzeniu telefonu i potwierdzeniu przez nasze Autoryzowane Centrum Serwisowe występowania wady niepowstałej z winy Użytkownika. W innym przypadku, gdy usterka nie zostanie wykryta lub uszkodzenie nie podlega naprawie gwarancyjnej, telefon nie zostanie poddany procedurze wymiany.
Uprzejmie prosimy przesłać telefon do wymienionego centrum serwisowego, w celu przeprowadzenia procedury.
Dane kontaktowe naszego Autoryzowanego Centrum Serwisowego:
W-support, Wrocław
www.w-support.pl
tel: 71 33 11 870; 71 33 11 880
adres: Aleja Armii Krajowej 61, 50-541 Wrocław
Telefon może zostać oddany do Autoryzowanego Centrum Serwisowego na trzy sposoby:
- Użytkownik może zarejestrować urządzenie na naszej oficjalnej stronie internetowej:
Wyposażone w system Android smartfony, tablety i akcesoria SmartWear z serii Sony Xperia™ - Sony Xperia (Polska) i złożyć zlecenie wysyłki telefonu do naprawy poprzez usługę Xperia Care (Moja Pomoc),
- Użytkownik może skontaktować się z punktem bezpośrednio (więcej informacji na stronie:
https://www.w-support.pl/formularz-naprawy.html),
- Użytkownik może zgłosić się do jednego ze sklepów operatora sieci (jak T-Mobile, Orange, Plus, Play), w którym został zakupiony telefon, w celu dalszego przesłania urządzenia przez sklep do Autoryzowanego Centrum Serwisowego.
Proszę pamiętać, że do telefonu należy załączyć dowód zakupu (zawierający nazwę modelu, numer IMEI, numer seryjny oraz datę zakupu) i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
Sony zaleca wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych zawartych w telefonie, ze względu na ich utratę, przed oddaniem telefonu do serwisu. Po szczegółowe informacje na temat możliwości zabezpieczenia danych z telefonu Sony Xperia Z1 Compact, zapraszamy na naszą oficjalną stronę internetową, pod adresem:
Tworzenie kopii zapasowych zawartości i ich przywracanie – Sony Xperia™ Z1 Compact pomoc techniczna (Polski).
W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, pozostajemy do Pana dyspozycji.
W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej
Xperia™ Smartphones from Sony - Sony Xperia.
Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania.
Z poważaniem,
Małgorzata Danilewicz
pomoc techniczna Sony Xperia
Xperia™ Smartphones from Sony - Sony Xperia
Email:
xperia.pl@support.sonymobile.com
Telefon: +48 22 22 77 444
Przystałem na ta propozycję. I zgodnie z wytycznymi trzeci uszkodzony egzemplarz Z1C wysłałem do W-SUPPORT.
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź. Wcześniej miałem wersję czarną i teraz też taką chcę.
Dzień dobry, potwierdzamy że otrzymaliśmy informację z infolinii Sony Mobile w sprawie Pana urządzenia. Usterka smartfona została zweryfikowana pomyślnie, urządzenie jest nieszczelne. Chcielibyśmy poinformować że ze względu na opóźnienia w dostawach urządzeń Xperia Z3 Compact, czas obsługi serwisowej ulegnie wydłużeniu. Prosimy o wybór koloru nowego urządzenia, pomarańczowe i zielone egzemplarze będą dostępne w przyszłym tygodniu, czarne dopiero po 28.08.2015. W imieniu własnym oraz producenta przepraszamy za zaistniałą sytuację i niedogodności związane z wydłużonym czasem oczekiwania na zakończenie serwisu gwarancyjnego. Pozdrawiamy, w-support.pl
Czyli telefon otrzymam najprawdopodobniej na początku września. Bez telefonu będę dwa miesiące.
I podejrzewam, że nic z tym nie zrobię bo udzielili odpowiedzi w wymaganym czasie.
A jak jest w moim przypadku z gwarancją? W mojej ocenie powinna być świadczona od momentu kiedy otrzymam nowy egzemplarz prze kolejne 24 miesiące. Niestety W-SAPPORT wraz z telefonem do tej pory przysyłał informację że gwarancja świadczona jest od daty zakupu. Ale teraz jest wymiana na inny model więc w mojej ocenie gwarancja powinna lecieć od nowa.
Jeśli się nie mylę na jakie akty prawne powinienem się powołać aby wyegzekwować od SONY świadczenie odpowiedzialności od nowa a nie od daty zakupu.
Z góry dziękuję za pomoc.