Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja. - Forum Prawne

 

Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Witam. Moja sprawa wygląda w następujący sposób. Zakupiłem urządzenie Sony Z1C które jest wodoszczelne. Jakiś rok temu. Po miesiącu sie zepsuło. Odesłałem do serwisu W-SUPPORT na gwarancję którą uwzględniono i ze względu na niemożliwość naprawy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-07-2015, 19:08  
KMX
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Witam.

Moja sprawa wygląda w następujący sposób.

Zakupiłem urządzenie Sony Z1C które jest wodoszczelne. Jakiś rok temu. Po miesiącu sie zepsuło. Odesłałem do serwisu W-SUPPORT na gwarancję którą uwzględniono i ze względu na niemożliwość naprawy wymieniono na nowy egzemplarz.Otrzymałem go po 3 tygodniach od wysłania. Po tygodniu nowy egzemplarz uszkodził sie tak samo i znowu do W-SUPPORT. Roszczenie uwzględniono i wymiana na nowy. Teraz sprawa trwała 4 tygodnie. Przez jakiś czas był spokój bo telefon nie przebywał pod wodą.

06.07.2015 Zalał sie znowu

Zadzwoniłem do sony z roszczeniem wymiany na inny model o nie gorszych parametrach.

16.07.2015 otrzymałem odpowiedź.

Szanowny Panie ......

Dziękujemy za kontakt z pomocą techniczną Sony Xperia.

W nawiązaniu do Pańskiego kontaktu telefonicznego z Działem pomocy technicznej Sony Xperia w dniu wczorajszym 15/07/2015 (kontakt z naszej strony był niemożliwy z uwagi na włączoną na Pańskim telefonie blokadę na połączenia z numerów zastrzeżonych), chcielibyśmy za pośrednictwem korespondencji mailowej przeprosić za wszelkie doświadczone niedogodności oraz potwierdzić, że mając na uwadze Pana najlepsze dobro, przeprowadziliśmy ustalenia z naszym Autoryzowanym Centrum Serwisowym W-support we Wrocławiu, w celu wymiany telefonu Sony Xperia Z1 Compact, o numerze IMEI: .... na model Sony Xperia Z3 Compact (nie dotyczy zestawu sprzedażowego), zgodnie z naszymi zobowiązaniami opisanymi w Ograniczonej Gwarancji Sony.
Wymiana urządzenia zostanie dokonana po dokładnym sprawdzeniu telefonu i potwierdzeniu przez nasze Autoryzowane Centrum Serwisowe występowania wady niepowstałej z winy Użytkownika. W innym przypadku, gdy usterka nie zostanie wykryta lub uszkodzenie nie podlega naprawie gwarancyjnej, telefon nie zostanie poddany procedurze wymiany.
Uprzejmie prosimy przesłać telefon do wymienionego centrum serwisowego, w celu przeprowadzenia procedury.
Dane kontaktowe naszego Autoryzowanego Centrum Serwisowego:
W-support, Wrocław
www.w-support.pl
tel: 71 33 11 870; 71 33 11 880
adres: Aleja Armii Krajowej 61, 50-541 Wrocław
Telefon może zostać oddany do Autoryzowanego Centrum Serwisowego na trzy sposoby:
- Użytkownik może zarejestrować urządzenie na naszej oficjalnej stronie internetowej:
Wyposażone w system Android smartfony, tablety i akcesoria SmartWear z serii Sony Xperia™ - Sony Xperia (Polska) i złożyć zlecenie wysyłki telefonu do naprawy poprzez usługę Xperia Care (Moja Pomoc),
- Użytkownik może skontaktować się z punktem bezpośrednio (więcej informacji na stronie: https://www.w-support.pl/formularz-naprawy.html),
- Użytkownik może zgłosić się do jednego ze sklepów operatora sieci (jak T-Mobile, Orange, Plus, Play), w którym został zakupiony telefon, w celu dalszego przesłania urządzenia przez sklep do Autoryzowanego Centrum Serwisowego.
Proszę pamiętać, że do telefonu należy załączyć dowód zakupu (zawierający nazwę modelu, numer IMEI, numer seryjny oraz datę zakupu) i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
Sony zaleca wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych zawartych w telefonie, ze względu na ich utratę, przed oddaniem telefonu do serwisu. Po szczegółowe informacje na temat możliwości zabezpieczenia danych z telefonu Sony Xperia Z1 Compact, zapraszamy na naszą oficjalną stronę internetową, pod adresem: Tworzenie kopii zapasowych zawartości i ich przywracanie – Sony Xperia™ Z1 Compact pomoc techniczna (Polski).
W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, pozostajemy do Pana dyspozycji.



W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej Xperia™ Smartphones from Sony - Sony Xperia.

Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania.


Z poważaniem,

Małgorzata Danilewicz
pomoc techniczna Sony Xperia

Xperia™ Smartphones from Sony - Sony Xperia
Email: xperia.pl@support.sonymobile.com
Telefon: +48 22 22 77 444


Przystałem na ta propozycję. I zgodnie z wytycznymi trzeci uszkodzony egzemplarz Z1C wysłałem do W-SUPPORT.

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź. Wcześniej miałem wersję czarną i teraz też taką chcę.

Dzień dobry, potwierdzamy że otrzymaliśmy informację z infolinii Sony Mobile w sprawie Pana urządzenia. Usterka smartfona została zweryfikowana pomyślnie, urządzenie jest nieszczelne. Chcielibyśmy poinformować że ze względu na opóźnienia w dostawach urządzeń Xperia Z3 Compact, czas obsługi serwisowej ulegnie wydłużeniu. Prosimy o wybór koloru nowego urządzenia, pomarańczowe i zielone egzemplarze będą dostępne w przyszłym tygodniu, czarne dopiero po 28.08.2015. W imieniu własnym oraz producenta przepraszamy za zaistniałą sytuację i niedogodności związane z wydłużonym czasem oczekiwania na zakończenie serwisu gwarancyjnego. Pozdrawiamy, w-support.pl

Czyli telefon otrzymam najprawdopodobniej na początku września. Bez telefonu będę dwa miesiące.

I podejrzewam, że nic z tym nie zrobię bo udzielili odpowiedzi w wymaganym czasie.

A jak jest w moim przypadku z gwarancją? W mojej ocenie powinna być świadczona od momentu kiedy otrzymam nowy egzemplarz prze kolejne 24 miesiące. Niestety W-SAPPORT wraz z telefonem do tej pory przysyłał informację że gwarancja świadczona jest od daty zakupu. Ale teraz jest wymiana na inny model więc w mojej ocenie gwarancja powinna lecieć od nowa.

Jeśli się nie mylę na jakie akty prawne powinienem się powołać aby wyegzekwować od SONY świadczenie odpowiedzialności od nowa a nie od daty zakupu.

Z góry dziękuję za pomoc.
KMX jest off-line  
24-07-2015, 19:41  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

A w skrócie?
Shocked jest off-line  
24-07-2015, 20:43  
KMX
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Kupiłem model A. Się psuł Wiec po 4 takiej samej awarii Zaproponowali wymianę na model B.

Zgodziłem się.

Tyle że chcę aby gwarancja była świadczona przez 24 miesiące od daty zakupu pierwszego egzemplarza modelu A.

A ja uważam, że powinna być świadczona przez 24 miesiące od czasu otrzymania modelu B.

I jak o to walczyć? Jakimi paragrafami sie podpierać?
KMX jest off-line  
24-07-2015, 20:55  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

A co na to warunki gwarancji?
Shocked jest off-line  
24-07-2015, 21:05  
rafalski_4
Użytkownik
 
Posty: 81
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Wg KC możesz domagać się przedłużenia gwarancji o czas naprawy. Czyli jak otrzymasz nowego Soniaka Z3 to musisz napisać do nich pismo z prośbą o przedłużenie okresu gwarancji o tyle miesięcy, ile był w serwisie.
Ale upewnij się jeszcze w warunkach gwarancji, bo może być inaczej.
Pozdrawiam
rafalski_4 jest off-line  
24-07-2015, 21:46  
KMX
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

NO tak na urządzenie które zostało naprawione. A wydaje mi się że nowe urządzenie powinno być wolne od wad przez 2 lata od czasu rozpoczęcia eksploatacji.
KMX jest off-line  
24-07-2015, 22:05  
arturoooo
Zbanowany
 
Posty: 6.613
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Gwarancja to świadczenie dobrowolne...w ogóle nie musi jej być...albo może być na tydzień czasu.

Warunki kształtuje gwarant poprzez odpowiednie zapisy w karcie gwarancyjnej.
arturoooo jest off-line  
24-07-2015, 22:06  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Bez odpowiedzi na pytanie z #4 można gdybać...
Shocked jest off-line  
24-07-2015, 23:57  
rafalski_4
Użytkownik
 
Posty: 81
Domyślnie RE: Wymiana urządzenia na inny model a gwarancja.

Cytat:
Napisał/a arturoooo Zobacz post
Gwarancja to świadczenie dobrowolne...w ogóle nie musi jej być...albo może być na tydzień czasu.

Warunki kształtuje gwarant poprzez odpowiednie zapisy w karcie gwarancyjnej.
Ale z tego co wiem, to Sony daje na wszystko 2 lata gwarancji..
A jak coś, to zostaje jeszcze rękojmia.
rafalski_4 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wymiana telefonu na inny model ? (odpowiedzi: 3) Witam w sierpniu 2015 roku kupiłem na abonament w sieci play telefon Sony Xperia M4 Aqua. Telefon już był dwukrotnie w serwisie gdzie został...
§ Wymiana urządzenia na reklamacji na nowy model o gorszych parametrach. (odpowiedzi: 4) Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie sprawa w dużym skrócie wygląda tak: Kupiłem telefon Goclever Quantum 4, działał dobrze po pół roku...
§ Wymiana laptopa na inny model (odpowiedzi: 1) 1,5 roku temu zakupiłem komputer Sony Vaio w salonie X-KOM. 29 marca 2014 roku produkt z drobną wadą został wysłany na gwarancji do autoryzowanego...
§ Gwarancja, Wymiana na inny model, Zwrot pieniędzy. (odpowiedzi: 1) Witam. W lipcu kupiłem tablet, okazał się uszkodzony więc oddałem go do serwisu firmowego sklepu w którym go kupiłem (tak kazał sprzedawca) oni go...
§ Wymiana telefonu na inny model (odpowiedzi: 2) Witam! Mój problem wyglada tak: Przedwczoraj przedłużyłam umowę z Erą i wzięłam nowy telefon. Sprawę załatwiłam w salonie, telefon dostałam od...
§ Gwarancja i wymiana na inny model (odpowiedzi: 11) Witam Oddałem na gwarancję dysk twardy. Najprawdopodobniej dostanę dysk z nowszego modelu, ale niektóre parametry ma niższe i ogólnie jego cena...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:59.