31-07-2015, 19:43
|
| Początkujący | Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - problem
Witam,
jakiś czas temu zgłosiłem reklamację do jednego ze sklepów, w którym zakupiłem towar. Dotyczyła ona pewnych funkcji w sprzęcie, które przestały działać. Generalnie chodziło w tej reklamacji o obniżenie ceny towaru.
Pisząc pismo powołałem się na "Reklamację z tytułu 2-letniej odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową". W piśmie powołałem się na artykuł, na który powoływano się przed zmianami z 24 grudnia.
Reklamację wysłałem mailowo. Jednakże, dopiero niedawno jednak dowiedziałem się, że przy towarach zakupionych po 24 grudnia powinienem powoływać się na inne artykuły, inaczej powinienem nazwać pismo (właśnie jako "Rękojmia" a nie "niezgodność towaru z umową") itd.
Nadmienię, że po zgłoszeniu reklamacji dostałem maila z potwierdzeniem, że "zgłaszana kwestia jest obecnie rozpatrywana" i że "wkrótce sklep przedstawi stanowisko w sprawie". Od złożenia reklamacji minęło już ponad 16 dni, jednakże, nie dostałem absolutnie żadnej odpowiedzi (poza tą, którą wymieniłem powyżej).
Mam teraz pytanie, czy reklamacja w takiej sytuacji w ogóle jest rozpatrywana, czy sprzedawca po prostu mógł "olać" takie zgłoszenie, a może jeśli minął dany okres czasu, to reklamacja jest automatycznie uznana?
|
| |
31-07-2015, 20:26
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Nowe przepisy obowiązują wobec umów zawartych po 25 grudnia. Kiedy dokonałeś zakupu?
|
| |
31-07-2015, 20:33
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Sorki, faktycznie nowe przepisy są po 25 grudnia, a nie 24 grudnia. Pomyliło mi się.
Zakupu dokonałem w lutym tego roku.
Jednakże, mi chodzi o to, czy w ogóle sprzedawca może "olać" odpowiedź, jeśli np nie nazwałem reklamacji tak, jak powinienem po zmianie przepisów.
Bo jakby nie patrzeć, od zgłoszenia przeze mnie reklamacji minęło już bodajże 17 dni, a dostałem tylko jedną odpowiedź, dzień po zgłoszeniu i do tej pory cisza w temacie.
|
| |
02-08-2015, 15:51
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Witam ponownie.
Jak rozumiem, nikt nie zna odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?
|
| |
02-08-2015, 15:56
|
| Gość | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble Cytat:
Napisał/a Seifu Sorki, faktycznie nowe przepisy są po 25 grudnia, a nie 24 grudnia. Pomyliło mi się. |
Nie pomyliłeś się - po 24 grudnia.
Pokaż zgłoszenie reklamacyjne.
|
| |
02-08-2015, 16:09
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble Cytat:
Napisał/a loco1 Nie pomyliłeś się - po 24 grudnia.
Pokaż zgłoszenie reklamacyjne. |
Zgłoszenie było wysłane w formie skanu, z pełnymi danymi, opisem niezgodności jak i własnoręcznym podpisem.
Generalnie posiłkowałem się takim oto wzorem (który już wiem, że odnosił się do reklamacji sprzed zmian w przepisach): W dniu ............................. r. zawarła/em z Państwem umowę sprzedaży ........................ (towar konsumpcyjny) za kwotę ............ PLN. Niestety, przedmiotowy towar posiada obecnie następujące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową:
-opis niezgodności
Z uwagi na ww. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, zgodnie z treścią przepisu art. 8 ust. 4 i art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), oczekuje obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ……………………. zł), która stanowi różnicę pomiędzy ceną towaru zgodnego z umową i ceną towaru, który charakteryzuje się wskazaną powyżej niezgodnością. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto: ……………………………….............. ...………………..w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.
Moje pytanie, czy w ogóle sprzedawca może "olać" taką reklamację nie informując o tym?
|
| |
02-08-2015, 16:12
|
| Gość | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Moim zdaniem w opisanej sytuacji zstosowanie ma art.561(5) kc Cytat:
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
| |
| |
02-08-2015, 16:48
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Czyli generalnie chyba pozostaje mi teraz tylko skontaktować się ze sprzedawcą, powołując się na powyższy artykuł i prosić o zwrot różnicy w cenie, jaką zawarłem w piśmie reklamacyjnym.
|
| |
02-08-2015, 16:50
|
| Gość | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Nie prosić, a żądać |
| |
02-08-2015, 16:53
|
| Początkujący | RE: Reklamacja "niezgodność towaru z umową", a "rękojmia" po 25 grudnia 2014 - proble
Zapewne nie obędzie się bez problemów, bo to jest jeden z największych sprzedawców sprzętu RTV na polskim rynku.
No ale zobaczymy jak będzie. |
| | | |