Uznana reklamacja, a karta podarunkowa w świetle nowego prawa
Witam,
z góry proszę o wyrozumiałość jeśli temat był już poruszany na forum.
Składając reklamację w sklepie Stradivarius sprzedawca poinformował mnie o zmianach w przepisach dotyczących reklamacji. Zapoznałam się z nimi, ale chcę mieć pewność, że dobrze je rozumiem i mam prawo do zwrotu gotówki.
W kwietniu tego roku zakupiłam płaszcz, który zaczął się mechacić. W lipcu złożyłam reklamację i jako żądanie zaznaczyłam wymianę. Sprzedawca poinformował mnie, że nie ma już tego płaszcza w tym samym kolorze. Są za to inne kolory.
Reklamacja została uznana. Dostałam smsa o treści: "Uprzejmie informujemy, że Państwa reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Decyzja: wymiana na inny towar lub kartę podarunkową."
Co w przypadku, gdy nie chcę wymiany na inny towar? Nie chcę innego towaru. Nie chcę też karty podarunkowej. Czy mogę domagać się zwrotu gotówki? Czy sprzedawca może odmówić powołując się na regulamin sklepu?
Co w przypadku, gdy sprzedawca zgodzi się zwrócić gotówkę, a ja płaciłam kartą, której już dzisiaj nie posiadam? Płaciłam kartą, z której zrezygnowałam i karta fizycznie nie istnieje. Czy w takiej sytuacji zwróci mi gotówkę lub dokona zwrotu na inną kartę?
|