24-08-2015, 19:16
|
| Początkujący | Reklamacja uszkodzonego towaru
Witam,
Jestem sprzedawcą.
Klient otrzymał szklany towar. Zareklamował jego kiepską jakość wykonania w jednym miejscu. Lekko wyszczerbiony, czego nie zauważyłem.
Tu sprawa jest jasna.
Natomiast problem polega na tym, że uszkodził go lub został uszkodzony w transporcie w zupełnie innym miejscu. Ułamane szklane uszko. Uszkodzenie te powoduje, że towar nadaje się wyłącznie do śmieci.
Czy mam prawo odrzucic reklamację ?
pozdrawiam
|
| |
24-08-2015, 20:13
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru
Tak, masz takie prawo, gdyż towar na skutek uszkodzenia nie jest pełnowartościowy.
|
| |
26-08-2015, 21:00
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru
tylko teraz dochodzi sprawa jak udowodni że to nie on uszkodził towar już po odbiorze przesyłki....
kupujący może powiedzieć że twar był właściwie zapakowany itd....
a teraz to na uzytkowniku krs bedzie spoczywał obowiązek udowodnienia że otrzymał uszkodzony towar (dowodem moze byc protokół szkody)
|
| |
28-08-2015, 23:31
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru Cytat:
Napisał/a patryk1634 a teraz to na uzytkowniku krs bedzie spoczywał obowiązek udowodnienia że otrzymał uszkodzony towar (dowodem moze byc protokół szkody) |
Możesz przetłumaczyć, o co chodzi, szczególnie co to jest "uzytkownik krs"?
|
| |
28-08-2015, 23:38
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru
nick osoba która założyła temat ma nick krs
ale ja już się tu nie odzywam bo tylko jakiś bebo chodzi po forum i w każdym temacie się na mnie wyżywa
|
| |
29-08-2015, 00:41
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru Cytat:
Napisał/a patryk1634 nick osoba która założyła temat ma nick krs |
Ty jesteś patryk, czy patryk1634? Dlaczego skracasz czyiś nick i piszesz krs zamiast krs11? Cytat:
Napisał/a patryk1634 ale ja już się tu nie odzywam bo tylko jakiś bebo chodzi po forum i w każdym temacie się na mnie wyżywa |
Całkiem niedawno napisałeś, że właśnie uczysz się prawa, czytając forum
Teraz niejasno piszesz, że "krs" ma coś udowadniać. Czy chodzi o to, że powinien mieć protokół uszkodzenia towaru w przesyłce, spisany z udziałem doręczyciela, żeby móc odrzucić reklamację?
@altafox, słyszałeś o najnowszej metodzie sprzedawców, którzy sami niszczą towar i odrzucają reklamację z powodu uszkodzeń mechanicznych? Dlatego nie jestem pewien, czy masz rację, bo w grę może wchodzić też odpowiedzialność przewoźnika, jak sugeruje patryk1634.
|
| |
29-08-2015, 11:05
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru Cytat:
Napisał/a bebo @altafox, słyszałeś o najnowszej metodzie sprzedawców, którzy sami niszczą towar i odrzucają reklamację z powodu uszkodzeń mechanicznych? Dlatego nie jestem pewien, czy masz rację, bo w grę może wchodzić też odpowiedzialność przewoźnika, jak sugeruje patryk1634. |
Słyszałem. Sam jestem przedsiębiorcą, temat jest dość ciekawy, można powiedzieć, że sporny.
Z jednej strony można winę przerzucić na przewoźnika (kuriera), że towar został uszkodzony w trakcie usługi pocztowej/przewozowej. Jednak nikt odszkodowania nie zapłaci z firmy kurierskiej, dlatego, że adresat co do zasady mógł przesyłkę otworzyć - jeżeli otworzył, może powiedzieć, że uszkodzenie prawdopodobnie już było, bo przesyłka była tak dobrze zabezpieczona, że nie ma wątpliwości, że mogło dojść do uszkodzenia.
Z drugiej strony, przedsiębiorca może sam uszkodzić towar aby nie przyjąć reklamacji.
Jednak będąc przedsiębiorcą, można powołać się na art. 6 KC : - Przepis prawny:
art. 6 KC Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
Z punktu widzenia sytuacji opisanej przez autora tematu, ciężar udowodnienia spoczywa na kliencie/konsumencie.
Temat jest sporny - uważam, że niekiedy nie do rozwiązania w przypadku gdy dwie strony bronią się mądrze mając dobre "alibi".
|
| |
29-08-2015, 20:24
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja uszkodzonego towaru Cytat:
Napisał/a altafox jeżeli otworzył, może powiedzieć, że uszkodzenie prawdopodobnie już było, bo przesyłka była tak dobrze zabezpieczona, że nie ma wątpliwości, że mogło dojść do uszkodzenia. |
Jeżeli otworzył przy doręczycielu i jest uszkodzenie, to spiszą protokół i jest to dowód. Jeżeli nie ma protokołu, to sam piszesz, że na podstawie art. 6 musiałby udowodnić fakt odebrania uszkodzonej przesyłki.
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § allegro licytacja a reklamacja uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 2) Witam, wczoraj otrzymalam koszule zakupioną u sprzedawcy z allegro. Droga kupna to licytacja. Sprzedawca podał wymiary, jednak są one niezgodne z tym... | § Reklamacja uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 22) Witam,
zakupiłem na allegro płytę główną.
Towar wysłany pocztex'em, niestety nie sprawdziłem go przy odbiorze.
Jak się okazało była złamana w... | § Reklamacja uszkodzonego (połamanego) towaru - allegro (odpowiedzi: 2) Witam,
2.04 kupiłam na allegro moździerz. Przesyłka płatna z góry, kurier siódemka.
3.04 przesyłka trafiła do mnie. Niestety nie sprawdziłam jej... | § Reklamacja uszkodzonego towaru a chęć zwrotu (odpowiedzi: 2) Witam,
Zakupiłem w sklepie internetowym ekspres do kawy. Przesyłka została doręczona przez kuriera i ogólnie paczka, była nieuszkodzona, więc... | § Reklamacja uszkodzonego towaru w Allegro (odpowiedzi: 4) witam potrzebuje porady zanim określę jakiej opisze moja sytuacje z sprzedającym.
12grudnia 2010r zakupiłam "Przesyłka kurierska pobraniowa"... | § Reklamacja niby uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 2) Witam,
Wystawiłem na aukcję na Kup Teraz dysk twardy do laptopa. Dysk chodził u mnie na laptopie i działał. Na aukcji napisałem, że jest sprawny,... | | |