Wielokrotna reklamacja smartfona - Forum Prawne

 

Wielokrotna reklamacja smartfona

Ponad 4 razy odsyłałam w ramach gwarancji na reklamację smartfon LG L9II. Pierwsze 2 razy telefon został mi odesłany z adnotacją, że go naprawili, niestety poprawnie działał tylko przez kilka tygodni po naprawie, potem problem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-08-2015, 11:07  
Kojaniskatsi
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Wielokrotna reklamacja smartfona

Ponad 4 razy odsyłałam w ramach gwarancji na reklamację smartfon LG L9II. Pierwsze 2 razy telefon został mi odesłany z adnotacją, że go naprawili, niestety poprawnie działał tylko przez kilka tygodni po naprawie, potem problem pojawiał się znów. Za 3 razem odesłali mi telefon z informacją, że nie znaleźli żadnych problemów. Po kilku tygodniach użytkowania znów go zareklamowałam (11 sierpnia kurier odebrał ode mnie przesyłkę nadaną do LG), dokładnie wyszczególniając każdy problem i zaznaczając, że nie interesuje mnie kolejna nieskuteczna naprawa i proszę o zwrot pieniędzy lub wymianę na działający poprawnie egzemplarz.

Przez ponad dwa tygodnie nie otrzymałam od firmy LG żadnej odpowiedzi. Dziś (28 sierpnia) tam zadzwoniłam i po 1 okazało się, że oni telefon do mnie odesłali już 18 sierpnia a po 2 odesłali mi ten sam, wadliwy aparat.

Telefon do mnie nie doszedł, nie było ani kuriera, nie ma ani informacji od kuriera, że nikogo nie zastał, żaden sąsiad nie ma naszej paczki (wiadomo, kurierzy czasem tak zostawiają). Człowiek z LG mówi mi, że jedyne co może zrobić to podać mi numer listu przewozowego i tyle

Mam dwa pytania. Po pierwsze co mogę w takiej sytuacji zrobić, czy to czasem nie firma, która nadała do mnie przesyłkę nie powinna dowiadywać się co się z nią stało?

Po 2 skoro już kolejny raz reklamowałam telefon z tego samego powodu i wyraźnie zaznaczyłam, że chcę zwrotu gotówki lub wymiany na inny aparat, to czy to jest zgodne z prawem, że odsyłają mi znów ten sam telefon?? Nie mam siły ciągle reklamować go z tego samego powodu, gdyż to utrudnia znacznie jego użytkowanie i nie wierzę w ich naprawy, bo za każdym razem jest to samo, telefon znów się psuje. Czytałam w ogóle, że to jest jakaś wada tego modelu i dużo ludzi z tym konkretnym modelem ma ten sam problem....

Bardzo proszę o pomoc.
Kojaniskatsi jest off-line  
28-08-2015, 13:05  
jahu7
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Jeśli korzystałaś z gwarancji, to mogą wielokrotnie naprawiać.
Wyjściem z patowej sytuacji jest ponowne zgłoszenie sprzedawcy na podstawie rękojmi niezgodności towaru z umową i żądać naprawy, zamiany na wolny od wad lub zwrotu kwoty zapłaconej za towar. Sprzedawca będzie miał 14 dni na poinformowanie Ciebie o sposobie realizacji reklamacji. Ważne, masz prawo żądać, aby tę informację przekazano Ci listownie, a ten musi do Ciebie trafić do 14 dni. Jeśli się spóźnią, to z ustawy Twoja reklamacja zostaje uznana i niezależnie od woli sprzedawcy możesz żądać zwrotu kasy. Ewentualna sprawa w sądzie na 100% wygrana.
Zerknij na:
https://prokonsumencki.pl/blog/masz-...i-dnia-wiecej/
jahu7 jest off-line  
28-08-2015, 13:14  
Kojaniskatsi
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Czy ma znaczenie fakt, że reklamowałam bezpośrednio u producenta a nie u sprzedawcy? Przed pierwszą reklamacją usłyszałam od sprzedawcy, że mam reklamować bezpośrednio u producenta i tak też zrobiłam. Dodam, że telefon zakupilam na allegro, od działającego w internecie sklepu.
Kojaniskatsi jest off-line  
30-08-2015, 14:25  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Cytat:
Napisał/a jahu7 Zobacz post
Ważne, masz prawo żądać, aby tę informację przekazano Ci listownie
Czy możesz przytoczyć podstawę prawną takiego żądania?
keral jest off-line  
30-08-2015, 17:17  
bebo
Użytkownik
 
Posty: 337
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Żądaj zwrotu od firmy, to ich problem i oni mają umowę z firmą kurierską.
Cytat:
Napisał/a Kojaniskatsi Zobacz post
Czy ma znaczenie fakt, że reklamowałam bezpośrednio u producenta a nie u sprzedawcy?
Wybrałaś mało korzystną formę reklamacji na podstawie gwarancji. Jedynie w gwarancji można znaleźć więc zobowiązania producenta. Reklamuj na podstawie rękojmi w sklepie (nie daj się zbyć), wtedy masz więcej praw.
bebo jest off-line  
31-08-2015, 07:22  
jahu7
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Cytat:
Napisał/a keral Zobacz post
Czy możesz przytoczyć podstawę prawną takiego żądania?
Prawo to wynika z ogólnych przepisów i orzeczeń sądów. Poza tym, zawsze możesz powiedzieć, że nie masz adresu mailowego, a nr tel nie podasz, bo obawiasz się zalewu reklam itp, itd. Ponieważ nie ma przepisu wprost, który reguluje tę kwestię, zwyczajowo przyjmuje się, jako sposób odpowiedzi, list. Poza tym, to na sprzedawcy ciąży obowiązek skutecznego poinformowania Cię o sposobie realizacji reklamacji w ciągu 14 dni. Nie liczy się data stempla pocztowego.
jahu7 jest off-line  
31-08-2015, 09:38  
bebo
Użytkownik
 
Posty: 337
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Cytat:
Napisał/a jahu7 Zobacz post
na sprzedawcy ciąży obowiązek skutecznego poinformowania Cię o sposobie realizacji reklamacji w ciągu 14 dni
Bez przesady, takiego obowiązku nie ma, ale w terminie do 14 dni może np. odrzucić reklamację, bo później jest to nieskuteczne.
Nie ma obowiązku podawania sprzedawcy podczas reklamacji numeru telefonu lub maila, nie trzeba tego uzasadniać.
Cytat:
Napisał/a Kojaniskatsi Zobacz post
Dziś (28 sierpnia) tam zadzwoniłam
To jest przy okazji informowanie o swoim numerze telefonu (jeżeli odbiorca rozmowy odczzytuje ten numer), co przy reklamacjach z podanym tylko adresem pocztowym jest niekorzystne ze względu na możliwośc zawiadomienia przez sprzedawcę o decyzji telefonicznie.
bebo jest off-line  
31-08-2015, 18:44  
keral
Użytkownik
 
Posty: 355
Domyślnie RE: Wielokrotna reklamacja smartfona

Cytat:
Napisał/a jahu7 Zobacz post
Prawo to wynika z ogólnych przepisów i orzeczeń sądów.
Taa...

Cytat:
Napisał/a jahu7 Zobacz post
Poza tym, zawsze możesz powiedzieć, że nie masz adresu mailowego, a nr tel nie podasz, bo obawiasz się zalewu reklam itp, itd.
Z tym się zgodzę. Podajesz tylko dane adresowe i już. Jednak nie nazywałbym tego prawem do żądania czegokolwiek.
keral jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wielokrotna reklamacja telefonu. (odpowiedzi: 2) Witam, 29 października kupiłam używany telefon. Nie została mi udzielona informacja ile był używany oraz czy jest jeszcze ważna gwarancja producenta....
§ Wielokrotna reklamacja zegarka (odpowiedzi: 5) Witam, W lipcu 2013 kupiłem zegarek w salonie W.Śliwiński. Podczas zakupu nie zauważyłem, że wskazówki zegarka są źle obsadzone tzn. przy pełnej...
§ Wielokrotna reklamacja butów (odpowiedzi: 16) Witam, Od 1,5 roku borykam się z reklamacją butów. Buty rozklejają się i mimo, że są naprawiane, ten sam problem się powtarza. Ostatnio oddałam je...
§ Reklamacja smartfona z ustawy (odpowiedzi: 11) Dzień dobry. Rok temu zakupiłem w jednym ze sklepów sieci Euro smartfona Samsung Galaxy Ace. 3 miesiące temu oddałem go na gwarancję z ustawy z...
§ reklamacja smartfona z ustawy (odpowiedzi: 3) witam. miesiąc temu reklamowałem smartfona w jednym z dużych sklepów rtv w moim mieście podpierając się ustawą. usterka została wykryta i...
§ reklamacja smartfona na podstawie ustawy (odpowiedzi: 24) Dzień dobry :) Około 3 tygodnie temu oddałem do jednego z marketów RTV smartfona, w którym padł dotyk - nie było możliwości jakiegokolwiek...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:08.