Brak odpowiedzi na reklamację - Forum Prawne

 

Brak odpowiedzi na reklamację

Witam, Tak w skrócie: 1. Obuwie zakupione w stacjonarnym sklepie Sizeer w czerwcu 2015. 2. Nieco rok po zakupie, materiał w obuwiu pękł w dwóch miejscach. 3. Reklamowany towar wysłany PP 22.09, a odebrany 25.09 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
10-10-2015, 11:54  
calkiemzielony
Użytkownik
 
Posty: 53
Domyślnie Brak odpowiedzi na reklamację

Witam,

Tak w skrócie:

1. Obuwie zakupione w stacjonarnym sklepie Sizeer w czerwcu 2015.
2. Nieco rok po zakupie, materiał w obuwiu pękł w dwóch miejscach.
3. Reklamowany towar wysłany PP 22.09, a odebrany 25.09 - mam potwierdzenie.
4. Z racji braku odpowiedzi, w dniu dzisiejszym (10.10) postanowiłem skontaktować się ze sklepem.

Konsultant sklepu stwierdził, że popełniłem błąd, ponieważ wysłałem reklamowane obuwie na nieodpowiedni adres. Sklep ma dwa adresy - o jednym wspomina na swoich stronach, m.in. w odniesieniu do reklamacji produktów, a drugi otrzymałem od konsultanta na ich infolinii (jest to również adres, który widnieje na paragonie). Ponieważ buty kupowałem w sklepie stacjonarnym, nie byłem pewien, czy mogę odesłać je drogą wysyłkową. Zadzwoniłem więc na infolinię i tam potwierdzono, że nie będzie z tym problemu, aczkolwiek paczkę powinienem wysłać na adres inny, niż podany na stronie - podano mi adres, który znajduje się na paragonie. Zapewniono również, że tym sposobem paczka szybciej dotrze tam, gdzie ma dotrzeć i dzięki temu reklamacja zostanie szybciej rozpatrzona. Podobno wszystkie rozmowy nagrywają, więc bez problemu powinni tę informację zweryfikować.

Dzisiaj ich konsultant upiera się jednak, że to ja popełniłem błąd, i że skontaktują się oni z siedzibą główną, do której wysłałem paczkę, aby ta odesłała towar na prawidłowy adres. Wychodzi więc na to, że owa paczka leżała tam przez prawie 2,5 tygodnia i nikt jej nawet nie otworzył, ponieważ w środku były wszystkie potrzebne dane i - jeśli byłaby taka konieczność - obuwie mogli odesłać na prawidłowy adres czy zwrócić je do mnie.

Mnie to wygląda na ewidentną pomyłkę sklepu. Dodatkowo, nie ustosunkowali się oni do mojej reklamacji w terminie 14 dni (reklamowałem z tytułu niezgodności towaru z umową). Napisałem jeszcze do nich maila, aby wyjaśnić sytuację, ale chciałbym również poradzić się tutaj, co należałoby teraz zrobić. Jeżeli dalej będą się upierać przy swoim, czy najlepszym wyjściem byłoby zainteresowanie sprawą Rzecznika Praw Konsumenta ? A może wina faktycznie leży po mojej stronie ?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
calkiemzielony jest off-line  
10-10-2015, 11:58  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na reklamację

Cytat:
Napisał/a calkiemzielony Zobacz post
Sklep ma dwa adresy - o jednym wspomina na swoich stronach, m.in. w odniesieniu do reklamacji produktów,
I tam trzeba było wysłać.
 
10-10-2015, 12:03  
calkiemzielony
Użytkownik
 
Posty: 53
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na reklamację

Tak też myślałem, ale adres ten odnosi się do sklepu internetowego ("Sklep internetowy e-Sizeer"), a ja zakupu dokonałem w sklepie stacjonarnym. Dlatego zadzwoniłem na infolinię i dopytywałem, czy towar mogę odesłać, czy muszę go reklamować w sklepie stacjonarnym. Konsultant stwierdził, że mogę to zrobić drogą wysyłkową, ale na konkretny adres - i właśnie na ten adres obuwie wysłałem. Rozumiem, że popełniłem błąd, dzwoniąc na infolinię i chcąc się upewnić ? To, że na paragonie, który otrzymałem przy zakupie w sklepie stacjonarnym, widnieje ten sam adres, na który wadliwy towar odesłałem, również nie ma znaczenia ?
calkiemzielony jest off-line  
10-10-2015, 12:07  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na reklamację

Cytat:
Napisał/a calkiemzielony Zobacz post
a ja zakupu dokonałem w sklepie stacjonarnym
Zatem mogłeś również wysłać na adres tego sklepu stacjonarnego - o ile w dokumencie sprzedaży nie jest podany odmienny dla wysyłek reklamacyjnych.
Wysłałeś właśnie na ten?
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak odpowiedzi na reklamację. (odpowiedzi: 2) Witam. W grudniu ubiegłego roku kupiłem telewizor.Skusiłem się na bezpłatną dostawę do domu. Nie było mnie przy odbiorze. Odebrała żona. Nie...
§ Brak odpowiedzi na reklamację (odpowiedzi: 8) Witam, Mam już od jakiegoś czasu problem z umową z Orange. Na początek zaznaczę, że firma już nie istnieje - zbankrutowała I została zamknięta. ...
§ Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni. (odpowiedzi: 9) Witam złożyłam druga reklamację odnośnie moich butów air max z pomocą Rzecznika praw konsumentów w moim w mieście żądaliśmy wymiany towaru na nowy...
§ brak odpowiedzi na reklamację (odpowiedzi: 2) Witam, mam pytanie, ponad rok temu zgłosiłam reklamację do administracji budynku w którym mieszkam( a dokładniej jest to również agencja która...
§ Brak odpowiedzi na reklamację (odpowiedzi: 1) Witam, Złożyłem około 2 miesiące temu reklamację na jakość usług internetowych do swojego ISP. Po miesiącu nie dostałem odpowiedzi, przeszedłem...
§ Brak odpowiedzi na reklamację OC (odpowiedzi: 5) Witam, mam taka sytuację. Zostałem źle poinformowany kiedy mam wypowiedzieć umowę z obecnym ubezpieczycielem OC, mianowicie zrozumiałem iż powinienem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:46.