Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu - Forum Prawne

 

Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Witam, Proszę o ocenę sytuacji: Reklamacja dotyczyła imprezy turystycznej, która trwała w okresie 7.07 - 14.07.2015r Dnia 29.07 złożyłem reklamację, która została odebrana przez Itakę 30.07. W dniu 31.08 (nadana 28.0 została mi doręczona odpowiedź ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-10-2015, 16:58  
PIOTR+
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Witam,

Proszę o ocenę sytuacji:

Reklamacja dotyczyła imprezy turystycznej, która trwała w okresie 7.07 - 14.07.2015r
Dnia 29.07 złożyłem reklamację, która została odebrana przez Itakę 30.07.

W dniu 31.08 (nadana 28.0 została mi doręczona odpowiedź na reklamację - 3 dni po terminie.

Na wezwanie do zapłaty biuro podróży odpowiada, że termin 30 dni obowiązuje do daty wysyłki informacji do mnie i nie przyznaje się do winy.

Czy warto doprowadzać tą sprawę do końca przez sprawę sądową? Czy wysłać ponownie wezwanie do zapłaty?

Ma ktoś doświadczenia w tym temacie?

Pozdrawiam,
PIOTR
PIOTR+ jest off-line  
24-10-2015, 17:11  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Cytat:
Napisał/a PIOTR+ Zobacz post
3 dni po terminie.
2 dni.
Termin przekroczony, reklamacja uznana za zasadną - co nie znaczy, że żądanie w niej zawarte również.
 
25-10-2015, 20:40  
PIOTR+
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Czy możesz to rozwinąć?
PIOTR+ jest off-line  
25-10-2015, 20:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

A co nie jest jasne?
 
25-10-2015, 20:45  
PIOTR+
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Jeżeli reklamacja jest uznana za zasadną (z winy przekroczenia terminu) to nie znaczy to, że sprzedawca jest obowiązany spełnić żądanie?
PIOTR+ jest off-line  
25-10-2015, 20:46  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Nie. Znaczy to tyle, że Twoje zarzuty zostały uznane za zasadne.
 
25-10-2015, 20:47  
PIOTR+
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Ok, czyli w takim wypadku kto i w jaki sposób "rozpatruje" reklamację i zasądza o kwotach odszkodowań?
PIOTR+ jest off-line  
25-10-2015, 20:48  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja turystyczna - przekroczenie terminu

Jeśli nie dogadasz się z operatorem turystycznym, to sąd - o ile wniesiesz pozew.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Usługa turystyczna-reklamacja do biura podróży (odpowiedzi: 13) Szanowni Państwo, zwracam się z prośbą o pomoc i poradę... Dnia 10 lipca br. we cztery osoby wylecieliśmy na wycieczkę do Grecji. Na miejscu okazało...
§ Reklamacja spodni przekroczenie terminu 14 dni (odpowiedzi: 6) Witam Dnia 31/01/2015 kupiłem spodnie i 27/02/2015 oddałem spodnie na reklamacje ponieważ powsało "zmechacenie materiału na zewnętrznej stronie...
§ Reklamacja Tabletu - przekroczenie terminu naprawy (odpowiedzi: 12) Witam, Mam wielką prośbę do Was. Za dobrze nie znam się na prawie :( Dnia 2014-06-04 kupiłem tablet firmy Omna. Oczywiście po pół roku...
§ dwukrotna reklamacja wg ustawy a przekroczenie terminu (odpowiedzi: 6) Witam. Parę dni temu reklamowałem buty, które popsuły się po ponad roku (podeszwa). Wada nie do naprawienia przez szewca, dlatego zareklamowałem....
§ Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu (odpowiedzi: 27) Witam, Mam pewien problem z reklamacją obuwia. Przed upływem 2 lat podeszwa buta odkleiła się od reszty obuwia. Zgodnie z regulaminem sklepu...
§ Reklamacja obuwia, przekroczenie terminu naprawy. (odpowiedzi: 5) Witam Jakieś czas temu zakupiłem obuwie w sklepie X. Po miesiącu użytkowania pojawiała się dziura w podeszwie. Zareklamowałem ten towar. Buty...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:17.