11-07-2009, 22:55
|
| Początkujący | Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Witam
Proszę o poradę, czy moja siostra dobrze zinterpretowała warunki umowy? Jeśli tak, to jakie dalsze działania powinna podjąć w tej sprawie i gdzie powinna szukać ewentualnej pomocy. Poniżej zamieszczam "reklamację", którą przesłała do Cyfrowego Polsatu. W niej jest wszystko wyjaśnione: Cytat:
Zaprzestałam opłacania abonamentu od marca tego roku (2009-03-11), a zgodnie z umową zawartą dnia 2008-04-11 z Cyfrowy Polsat w przypadku braku zachowania aktywnych Pakietów Programów w dwóch kolejnych Okresach Rozliczeniowych, Klient będzie zobowiązany do naprawienia szkody wynikającej w szczególności przyznania Klientowi promocyjnych warunków umowy, w drodze zapłaty odszkodowania w wysokości 360 złotych. W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Cyfrowy Polsat wezwie uprzednio pisemnie Klienta do wykonania jego obowiązków oraz wyznaczy w tym celu termin. Z dniem wezwania Klienta do zapłaty odszkodowania w wysokości 360 złotych, o którym mowa w ust. 1 powyżej, zobowiązanie Klienta do zachowania aktywnych Pakietów Programów wygasa.
Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam żadnego pisma / wezwania do zapłaty odszkodowania. Otrzymałam jedynie wezwanie do zapłaty od Biura Obsługi Wierzytelności INFOS na kwotę 231, 20 złotych.
Cyfrowy Polsat poważnie naruszył tym obowiązującą umowę wysyłając bezprawnie sprawę do firmy windykacyjnej domagając się spłaty zaległości. Przy czym w umowie zastrzeżone jest, że Cyfrowy Polsat jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania z udziałem wyspecjalizowanych w tym zakresie firm, o ile szkoda przewyższa wysokość zastrzeżonego odszkodowania w umowie, czyli 360 złotych.
Czemu więc wszczynana jest ta procedura, skoro z umowy jasno wynika, że powinnam otrzymać wezwanie do zapłaty odszkodowania z wyznaczonym terminie, po spłacie którego rozwiązuje się umowa zawarta z Cyfrowym Polsatem.
Chyba, że Polsat Cyfrowy istotnie zmienił warunki obowiązującej umowy na moją niekorzyść bez pisemnego powiadamiania mnie. Łamiąc tym samym kolejne warunki umowy, a także prawa cywilnego.
Jeżeli zaszły takowe zmiany, proszę o pisemne zawiadomienie mnie o zakresie wprowadzonych zmian i terminem ich wejścia w życie, bym mogła skorzystać z prawa wypowiedzenia umowy bez żadnych konsekwencji.
Jeśli nie zaszły jakiekolwiek zmiany w mojej umowie z Cyfrowym Polsatem, chciałabym spełnić zobowiązanie wobec Cyfrowego Polsatu do zapłaty odszkodowania zastrzeżonego w umowie w wysokości 360 złotych.W tym celu proszę o przesłanie mi wezwania do zapłaty odszkodowania w wyznaczonym terminie, ustosunkowując się tym samym do warunków umowy przez Cyfrowy Polsat.
| |
| |
12-07-2009, 14:38
|
| Użytkownik | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Witam,
"czy moja siostra dobrze zinterpretowała warunki umowy?"
a gdzie są te warunki umowy, w zamieszczonym cytacie mamy tylko interpretację....
"Klient będzie zobowiązany do naprawienia szkody wynikającej w szczególności przyznania Klientowi promocyjnych warunków umowy" - o co tu chodzi? czy tak jest zapisane w umowie? czy to jest interpretacja? błąd?
Radziłbym,
1.poczekanie na odpowiedz od CP
2.później, w razie nie załatwienia problemu, zwięzłe (w miarę możliwości) przedstawienie problemu i dołączenie części spornej warunków umowy, + przedstawienie stanowiska CP
|
| |
12-07-2009, 14:45
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
To są warunki z umowy,a nie interpretacje, przepraszam za błąd. Cytat:
w przypadku braku zachowania aktywnych Pakietów Programów w dwóch kolejnych Okresach Rozliczeniowych, Klient będzie zobowiązany do naprawienia szkody wynikającej w szczególności przyznania Klientowi promocyjnych warunków umowy, w drodze zapłaty odszkodowania w wysokości 360 złotych. W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Cyfrowy Polsat wezwie uprzednio pisemnie Klienta do wykonania jego obowiązków oraz wyznaczy w tym celu termin. Z dniem wezwania Klienta do zapłaty odszkodowania w wysokości 360 złotych, o którym mowa w ust. 1 powyżej, zobowiązanie Klienta do zachowania aktywnych Pakietów Programów wygasa.
| Cytat:
Cyfrowy Polsat jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania z udziałem wyspecjalizowanych w tym zakresie firm, o ile szkoda przewyższa wysokość zastrzeżonego odszkodowania w umowie, czyli 360 złotych.
| |
| |
12-07-2009, 15:00
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
A to odpowiedź jaką uzyskałem na innym forum wraz z moja odpowiedzią: Cytat:
No nie jest tak do końca. Jeśli z umowy nie wynika nic innego Operator miał prawo upoważnić inny podmiot do wystosowania wezwania. Proszę również pamiętać, że kara umowna jest prawem nie obowiązkiem strony umowy. Strona umowy nie musi obowiązkowo korzystać z naliczenia kary umownej. Może domagać się natomiast zapłaty należnego wynagrodzenia wynikającego z umowy.
| Cytat:
Czyli według Pana wszystkie umowy zawierane z Cyfrowym Polsatem nie mają żądnej wartości prawnej. I Operator nie musi się stosować do żadnego z punktów w umowie,a także może zmieniać je według własnych upodobań, wyłącznie na swoją korzyść. A Klient jako druga strona umowy nie ma żadnych praw. Może jedynie pozostawać na łasce Operatora, który to on stanowi prawo.
Dziękuję za jednostronną opinie.
| |
| |
16-07-2009, 21:39
|
| Przyjaciel forum | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Ten drugi cytat to twoja odpowiedź ?
Bo właściwie tak to jest. Też miałem problemy z polsatem :P
|
| |
21-12-2009, 16:07
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
ale jeszcze trzeba przeczytac dokladnie. byc moze jest tak ze firma windykacyjna dziala w imieniu i na rzecz cyfrowego polsatu. czasem tak jest ze firmy zatrudniaja wyspecjalizowane w tym zakresie firmy ( tutaj firma windykacyjna) trzeba dokladnie przeczytac list i wyciagnac wnioski. ja radzialbym zaplacic te pieniazki. teraz jest 230. jesli doliczyc do tego kolejne listy i dochodzenie roszczen to moze urosnac do np 450.
|
| |
11-07-2010, 23:41
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Odświeżam temat, aby przekazać jak zakończyła się ta sprawa z Cyfrowym Polsatem.
Wkrótce po wysłaniu tej reklamacji Cyfrowemu Polsatu moja siostra otrzymała pismo wzywające do zapłaty odszkodowania(o dziwo niższego niż zakładała umowa), po spłacie którego umowa została zakończona. Nie domagali się nawet zaległości za nieopłacone pakiety. Więc sprawę uważam za wygraną:)
|
| |
23-07-2010, 12:56
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Witam,złożyłem do CP reklamację,CP ma 30 dni na rozpatrzenie jej wczoraj minęło owe 30 dni i nic,czy teraz mogę rozwiązać z CP umowę,bo coś mi się wydaję że Polsat nic nie zrobi,a czekać na ich odpowiedz już mi się nie chcę,krótko mówiąc oni złamali regulamin i przez co chcę rozwiązać umowę niżej mój problem na który złożyłem reklamację.
"Witam,mam takie pytanie,jakiś czas temu dokładnie w styczniu tego roku Polsat uruchomił mi dodatkowy pakiet RELAXMIX na jeden miesiąc,po jakimś czasie zadzwonili do mnie z informacją że mam nieopłacony pakiet familijny,i zaczęły się cyrki,kiedy zadzwonili i mi o tym powiedzieli to zdębiałem bo na swoim rachunku miałem nadpłatę a tu nagle nie ma kasy na tym rachunku i że jak nie wpłacę to mi wyłączą,zacząłem dzwonić i wyjaśniać okazało się że niby system sam go uruchomił i że muszę wpłacić bo wyłączą ja zanim wpłaciłem to oczywiście mi wyłączyli(3 Dni bez telewizji) wpłaciłem dwa razy by mieć nadpłatę i święty spokój a o swoje pieniądze aby je odzyskać muszę pisać reklamację,i teraz najlepsze,w nowym regulaminie pisze że za moją zgodą pisemną czy telefoniczną oni uruchomią mi dodatkową usługę tylko że ja nie wyraziłem żadnej zgody nigdy(ROZDZIAŁ 7 ZMIANA USŁUGI),czy na tej podstawie mogę zerwać z nimi umowę którą mam na 24 miesiące czyli do sierpnia 2011?z ich powodu straciłem kasę podwójnie i jeszcze ja miałem dzwonić i powiedzieć żeby dodatkowy pakiet zablokowali,i znów narażanie na koszty jak zwykle proszę o pomoc bo chcę się oszustów pozbyć z góry wielkie dzięki "pozdrawiam
|
| |
06-09-2010, 13:11
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Witam, mam podobny problem nie odpowiedzieli mi w ciągu 30 dni na reklamację żądałam zwrotu nadpłaconych pieniędzy których nie chcieli mi oddać jak w większości przypadków wciskali kit o jakiś dodatkowych kanałach napisałam reklamację że żądam zdość uczynienia w postaci oglądania polsatu przez 6 miesięcy gratis nie odpowiedzieli po 30 dniach dopiero jak zaczęłam ich nękać telefonami pani z działu reklamacji zadzwoniła i zaproponowała 1 miesiąc oczywiście nie zgodziłam sie. Czy brak odpowiedzi na reklamację może być podstawą do jej uznania w całości? pozdrawiam
|
| |
07-09-2010, 09:38
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
dorota99: Reklamacja na którą nie dostałaś odpowiedzi uznaję się za rozpatrzoną.Wszystko jest napisane w ich regulaminie.Jeśli tak lecą w kulki to napisz skargę do UKE Urząd Komunikacji Elektronicznej w placówce swojego miasta lub najbliższej swojego zamieszkania,oni tylko czekają na takie sprawy.Ja miałem podobny problem z reklamacją,a jak napisałem do UKE tydzień czasu to trwało,od razu zwrócili kasę a ja rozwiązałem z nimi umowę,a jak ładnie śpiewali do telefonu.Ja chciałem rozwiązać z nimi umowę i to zrobiłem,także pisz śmiało do UKE przedstaw swoją sprawę i czego się spodziewasz.Twardo pisz do UKE oni za Ciebie wszystko załatwią.Jeśli tylko w małym stopniu złamali regulamin. |
| |
07-09-2010, 17:24
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Dziękuję za odpowiedź jeszcze dzisiaj do nich napiszę dam znać na forum jak sprawa się potoczy.
|
| |
07-09-2010, 17:36
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Tylko nie pisz do Polsatu i nie dzwoń bo dalej będą Ciebie ściemniać,jak pisałem od razu do UKE i po kłopocie.Pozdrawiam |
| |
28-09-2010, 12:06
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Za radą użytkownika mieszko2010 napisałam do UKE opisałam im całą sytuację ze szczegółami i po kilku dniach Polsat zaczął sam do mnie dzwonić i przepraszać, sprawa się wyjaśniła choć wszystko trwało stosunkowo długo teraz oglądam polsat 3 miesiące gratis ))) Warto walczyć o swoje prawa takie firmy jak cyfrowy polsat w końcu muszą się nauczyć szanować klienta!!!!!
|
| |
01-10-2010, 22:09
|
| Początkujący | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Z nimi trzeba krótko,cieszę się że mogłem komuś pomóc,jeśli ktoś jeszcze ma z nimi problem od razu do UKE i po sprawie |
| |
02-10-2010, 19:09
|
| Przyjaciel forum | RE: Złamanie warunków umowy przez Cyfrowy Polsat
Można też napisać z problemem do gazet o tematyce SAT są chyba tylko 3 tytuły wydawane w Polsce.
|
| | | |